Kısmet ve Fatih

26 1 0
                                    

Su sesleri… Bir banyo kabının su kovasına sertçe daldırılıp, saçların üstüne boca edilmesinin sesi. Biri köpüklü gözlerle sabunu yerine dengesizce bırakmış olmalı ki, plastik sabunluk banyonun ıslak zeminine düştü. Sonra tekrar su sesi… Banyo kapısının arkasından gelen bu sesler her beş on dakikada bir aynen tekrar ediyordu. Başladığından beri Fatih’in oflamaları kadar yinelenmiş olmalıydı. Banyo kapısının açılmasıyla, yoğun bir sıcak buhar dalgasıyla eşikte, üstündeki havlulardan birini göğsüne, küçük olanı da saçlarına dolamış bir kız göründü. “Abla!” dedi Fatih. “İki saattir içerde ne yapıyorsun?” Sıcak suyun etkisiyle beyaz yüzü pembeleşmiş, ıslanan kirpikleri daha uzun ve gür görünen kız cevap vermedi. Belli ki sıcak su sadece görünüşünü yumuşatmamış, tüm bedenini gevşetmişti. “Hadi kapıda dikilip durma işlerim var.” Kısmet erkek kardeşine isteksizce yol verdikten sonra kendi yatak odasına gitti."Kurulandığı havluları bir köşeye atıp dolaptan kıyafetlerini çıkardı. İyi ki fazla elbisesi yoktu da, her birini tek tek giyip çıkartıp, üstünde en iyi duranı tekrar giyinme işlemi uzun sürmedi. Aynanın karşısında kendisine sade bir makyaj yapıp odadan çıktığında erek kardeşi yıkanmış, giyinmiş, kravatını düzeltmekteydi. “Abla, ne güzel olmuşsun böyle!” dedi Fatih, onu mavi elbisesiyle fark ettiğinde. “Sizde az değilsiniz beyefendi.” “Biliyorsun abla iş görüşmesi… İyi görünmem lazım.” “Aman! Duyanda kimle görüşecek sanır.” “Öyle deme. Benim için önemli.” “Tamam, tamam. Ablanı da unutmazsın artık. Olursa bir hediye alırsın.” “Hiç unutur muyum ablam benim. Siz nereye böyle?” “Arkadaşların tiyatrosuna. Bugün ilk gösterilerini yapacaklar.” “Bizi hiç götürmezsin böyle gecelere.” Sesinde şakayla karışık dargınlık vardı. “Deliye bak. Söyledim ya! İşim var diyen sendin.” Fatih gülümsemekle yetindi. Evden çıkıp, iki sokak ötede dolmuşçu Cemal’in kendisini beklediği kahveye doğru yola koyuldu.

Mavi Ülke - Atahan Başaran - Birinci BölümHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin