Nama aku mark tuan..sedapkan nama tu?tapi aku tak rasa yang nama tu sedap walaupun aku sendiri puji nama tu dan aku suka nama tu..apa aku merepek ni?😑😑
Aku tak suka diri aku..sebab aku ni bodoh,pendiam,semualah..dan yang paling penting....kawan,dari aku babi..(eh babi pulak)dari aku baby sampai aku 18 tahun..aku tak pernah ada sorang pun kawan dalam hidup aku..
Kadang-kadang aku dapat rasa yang aku ni tak wujud pon kat dunia ni..sebab dalam beratus-ratus orang kat sekolah ni..sorang manusia pon tak pernah bercakap dengan aku(tapi adalah jugak siket2)...tapi takpe..sebab semuanya salah aku jugak,bukan salah diorang..yelah,kalau aku tegur diorang..mesti diorang cakap dengan aku..ni..tegur pun tak..orang ajak kawan pon diam je..
“woi?!bangunlah..cikgu”sedang aku bercakap di dalam hati..aku terdengar seseorang memanggil aku..
Aku pun bangun dan senyum ke arah cikgu yang menunggu ku bangun dari tadi..
“selamat pagi cikgu!”semua murid duduk selepas memberi salam..
“ok,hari ni cikgu ada berita sedih dekat korang semua..cikgu nak bagitahu yang dua orang daripada kelas kamu...”tidak sempat cikgu jihyo menghabiskan ayatnya hoseok selaku orang yang paling bising menyambung
“telah mati dilanggar lori..huaarghhg..”hoseok berpura-pura menangis di belakang ayat..
“hoseok!!kamu jangan main² he..kalau betul² macam mana?!”hoseok kembali diam selepas cikgu jihyo memarahinya..
Yang lain hanya mentertawakan hoseok dalam diam..
“ok,cikgu nak bagitahu dua orang murid daripada kelas kamu perlu perpindah ke kelas 4-B....orang itu ialah mark tuan dan im jaebum...”cikgu jihyo memandang aku dan jaebum..
Aku tidak tahu untuk memberi reaction apa..jadi aku membuat keputusan untuk menunggu jaebum menyoal 101 soalan yang akan diberinya selepas ini..
“cikgu,kena pergi sekarang ke..??”
“ye..”
“kat mana kelas tu cikgu??”
“kat bangunan A tingkat 2”
“kelas tu bukan tingkatan 4 punyer ke?”
“iye,kamu berdua terpaksa turun dari tingkatan 6..lagipun ini arahan pengetua..so cikgu tak boleh buat ape2..”
“saya akan jadi muda baliklah cikgu??”
“mungkin..”
Tekaan aku betul..aku sudah pun dapat agak yang jaebum akan menyoal 101 soalan kepada cikgu jihyo,aku melihat cikgu jihyo.mukanya kelihatan marah dengan im jaebum disebabkan soalan yang tak berapa nak pandai itu..
Akhirnya cikgu jihyo menghalau aku dan jaebum keluar dari kelasnya..
Sorry kalau cerita ni agak membosankan..
Author akan cube yang terbaik..
YOU ARE READING
[C]FRIEND -MARKBAM-
FanfictionMenceritakan tentang persahabatan dua orang kawan.seorang pendiam dan seorang periang..takdir apakah yang akan berlaku kepada mereka..sila baca.. Cast: mark tuan bambam GOT7 26.12.2017