bab12

102 13 0
                                    

Bambam tidak berhenti menangis dari tadi selepas melihat ibu bapa dan dua orang adiknya yang sudahpun diselubungi dengan kain putih..

4 jenazah itu dibawa ke bilik mayat..

“argghhhggh!!!!!”bambam menjerit, menangis dan meronta-ronta sekuat hati..dia dipegang oleh dua nurse..

“sabar cik..”salah seorang daripada nurse itu cuba untuk menenangkan bambam..

“hiks..hiks..kenap..a..diorang..?”bambam rebah dan pengsan di dakapan dua orang nurse itu..
___________________________________

Bambam sedar dari pengsan,kepalanya masih lagi pening..matanya kabur..

Tetapi dia dapat merasakan bahawa ada seorang lelaki yang memerhatikan dia di kerusi yang berada di dalam wad itu..

“bambam..kau dah sedar?”lelaki itu bangun dari tempatnya dan menghampiri bambam

“mark..”bambam memanggil mark perlahan..

“ye..”

“macam mana dengan keluarga aku..”

Mark tidak tahu untuk menjawab apa..dia menundukkan kepalanya..

“kau sabar tau..ini semua takdir..”mark memberi semangat kepada bambam

Bambam membelakangi mark dan menangis..mark hanya mengeluh perlahan..dia tahu bertapa sakitnya apabila kehilangan keluarga yang disayangi dengan sekelip mata..

“mark..”bambam mamanggil mark sekali lagi..

“ye..nak apa?”

“aku nak tengok keluarga aku..”

“boleh..tapi esoklah..sebab kau sakit lagi..nanti kau pengsan lagi..”

“aku mana ada sakit..aku pengsan je..”bambam bangun dari baringannya..

“bambam..sebenarnya kau..”tiba² telefon mark berbunyi,dia keluar dari wad bambam untuk menjawab telefon..

Bambam hanya memandang mark keluar dari wad..

[C]FRIEND -MARKBAM-Where stories live. Discover now