"ok..hari ni,cikgu sebagai guru kelas di sini nak melantik ketua kelas baru disebabkan ketua kelas kita iaitu kim namjoon akan berpindah ke sekolah lain.."cikgu haneun memberitahu kepada semua murid kelas 4-B
Tiba² seseorang mengangkat tangannya..dengan serta merta cikgu haneun memandangnya..
"saya nak lantik jb hyung sebagai ketua kelas baru cikgu..disebabkan dia yang paling tua dalam kelas ni.."jinyoung memilih jb tanpa berfikir panjang.....dia cuma berfikir pasal tua dan muda sahaja..
Bambam yang mendengar jinyoung memberi alasan sebegitu terus mengangkat tangan juga..
Cikgu haneun dengan serta merta memandang bambam dengan senyuman manisnya itu..
"cikgu..mark hyung pun tua jugak..saya nak lantik mark hyung jadi ketua.."kata bambam dengan penuh semangat..
Mark yang dari tadi memandang cikgu haneun terus memandang bambam selepas bambam menyebut namanya..
Mereka memandang satu sama lain..dengan pantas mark mengelengkan kepalanya ke arah bambam tanda dia tidak mahu untuk menjadi ketua kelas..
"mark taknak jadi ketua..so,kita just pilih jb ye..jb sekarang kamu akan jadi ketua kelas baru 4-B.."cikgu haneun memandang jb yang dari tadi berdiri di tempatnya..tak tau kenapa dia berdiri je dari tadi..takde punggung ke apa hah!!
Bambam yang tidak dapat melantik mark sebagai ketua terus memuncungkan mulutnya yang tebal itu..
"ok..cikgu ada mesyuarat..cikgu kena pergi..jb jaga kelas ye..kalau ada orang berdiri..cakap ngan dia..takde bontot ke..kalau takde bontot bagitahu..?tapi kalau dia asyik menjerit macam histeria je..cakap ngan dia tertelan mic ke??"selepas cikgu memberi ceramah motivasi kepada jb dan yang lain..dia pun keluar dari kelas..
Semua murid di dalam kelas hanya duduk di tempat masing-masing..
Alololo..baik nya kelas ni..
Di meja bambam dan mark
"mark hyung..jom jadi kawan??"bambam menyoal mark dengan membuat muka comelnya..
"ok.."mark hanya menjawab sepatah..
"hyung tak boleh ke cakap 7 patah ke??8 patah ke..?kalau taknak pon..sembanglah dengan bam kejap..boring ni..."bambam bangun dari tempat duduknya..dia seperti menahan marah dengan mark..
"takde bontot ke..kalau takde bontot bagitahu.?."mark menjawab dengan 7 patah berkataannya...
"perlu ke bagi 7 perkataan yang tak berapa nak penting tu.."😑😑😑bambam
Sorry..kalau ade typo,hambar,bosan..
Jangan lupa vote and comment.😘😘Gambar kat atas tu takde kene mengena pon..saje je nak tunjuk anak ketiga author..😂😂😂
YOU ARE READING
[C]FRIEND -MARKBAM-
FanficMenceritakan tentang persahabatan dua orang kawan.seorang pendiam dan seorang periang..takdir apakah yang akan berlaku kepada mereka..sila baca.. Cast: mark tuan bambam GOT7 26.12.2017