Bambam sudah tahu yang dia menghidap kanser otak..
Dia gembira kerana dia tahu yang dia akan mati..dia gembira kerana tak lama lagi dia akan bertemu dengan keluarganya..kalau boleh dia mahu mati lebih awal..
Alangkah sedihnya..apabila dia teringatkan kawannya...mark..dia akan meninggalkan mark..mesti mark akan sedih apabila dia sudah tiada nanti..
Dia mengusap rambutnya..rambutnya gugur dengan banyak..bibirnya kelihatan gelap..mukanya pucat seperti orang tidak makan sebulan..
Bambam tidak larat untuk hidup..
____________________________________Mark melihat tempat duduk bambam..sekarang tempat itu kelihatan kosong,bersih dan tidak ada langsung buku yang bersepah..
Sedang dia termenung,tiba² seseorang yang dia kenali datang dan duduk di tempat itu..
bambam
Dia fikirkan bambam itu hanya imaginasinya kerana dia sudah biasa teringatkan bambam..
Jadi dia mendiamkan diri..
Bambam pelik melihat mark yang hanya mendiamkan diri..dia mula fikirkan yang mark sudah tidak menyukainya..dia menundukkan kepalanya..
“kenapalah imaginasi aku ni..bambam pakai hoodie..pakailah baju sekolah..ni kan sekolah..”mark tiba² berkata sebegitu membuatkan bambam memandnag mark semula
Bambam tersenyum..
“ni bukan imaginasilah..ini betul².. Aku bambam..”
“bambam..kau betul².. Bukan imaginasi..?”
Bambam menganguk..
Mark memegang pipi bambam untuk kepastian..
“kau betul² bambam!!”mark bangun dari tempatnya dan memeluk bambam..
Semua orang di dalam kelas melihat mereka..ada yang berfikir positif dan ada yang berfikir negatif
“bestnya dapat kawan macam tu..”
“geng kunyit”
“gay”
“aku pon nak peluk orang jugak”
Selepas mark memeluk bambam..dia pun mula berkata kepada bambam yang dia rindukan bambam..
“mark..hyung..”
“takyah nak hyung sangatlah..”mark tersenyum melihat bambam
“aku datang sekolah sebab aku nak minta maaf kat kau..kalau aku ada buat salah..”
Kata² bambam itu membuatkan mark sebak dengan tiba²..
Bambam bangun dari tempatnya..semua orang memandangnya sekarang
“korang semua..aku nak bagitahu yang..aku tidak akan bersekolah dekat sini..aku bukan pindah sekolah..tapi aku dah takkan sekolah..sebab aku akan tinggal dekat hospital..aku sebenarnya ada kanser otak...aku datang sekolah ni..bukan nak ambil simpati..tapi..aku datang sekolah ni sebab aku nak minta maaf kat semua ornag yang aku dah buat salah kat dia..terutamanya mark dan felix..aku minta maaf..selamat tinggal..”bambam keluar dari kelas sambil mengalirkan air matanya..dia cuba untuk tahan tangisannya..tetapi tidak boleh..
Ramai orang yang berada di dalam kelas itu menangis..terutamanya mark..dia menangis teresak-esak..dia tidak dapat menahan tangisannya..
YOU ARE READING
[C]FRIEND -MARKBAM-
FanfictionMenceritakan tentang persahabatan dua orang kawan.seorang pendiam dan seorang periang..takdir apakah yang akan berlaku kepada mereka..sila baca.. Cast: mark tuan bambam GOT7 26.12.2017