bab14

96 13 0
                                    

Sudah seminggu bambam tidak pergi ke sekolah..mark mula risau,dia juga sudah lama tidak menjenguk bambam

Hari ini dia berhasrat untuk menjenguk bambam di rumah..
____________________________________

Tv rumah bambam terbuka tetapi tiada siapa yang melihatnya..bambam terbaring di atas sofa..badannya sangat lemah ketika itu..dia juga tidak tahu kenapa badannya lemah sejak kebelakangan ini..

Tiba² dia terbatuk kuat..dia terduduk.dia terkejut apabila mulutnya mengeluarkan cecair merah..dia terbatuk sekali lagi..dan cecair merah itu keluar dengan banyak sekali..
___________________________________

Mark sekarang betul² berada di depan pintu rumah bambam.rumah bambam kelihatan gelap tetapi sedikit bercahaya disebabkan tv..mark mahu mengetuk pintu rumah bambam,tidak sempat dia mengetuk..tiba² dia terdengar bambam terbatuk dengan kuat..jadi dia mula risau dan dia terus masuk ke rumah bambam tanpa mengetuk pintu..

Dia ternampak bambam yang terduduk di sofa..mulut bambam berdarah ketika itu..dia mula panic..dia pergi ke arah bambam dengan pantas

“bambam,kau ok!?”

Bambam memandang mata mark..

“mark..aku sakit ke?”bambam menyoal mark dengan suara yang perlahan

Mark yang mendengar suara bambam yang terlalu perlahan itu mengalirkan air mata..dia tidak pernah melihat bambam bersuara perlahan sebegitu..

“aku sakit ke?”bambam menyoal mark sekali lagi..

Mark tidak menjawab..sebaliknya dia memapah bambam keluar dari rumah untuk dibawa ke hospital..
____________________________________

Mark melihat bambam yang terbaring di atas katil..dia menagis teresak-esak apabila melihat bambam yang tidak menyedarkan diri itu..

“maafkan aku bambam..aku tak bagitahu kau..yang kau sakit..aku tak boleh..hiks..hiks..”mark mula menyesal kerana tidak memberitahu bambam dari awal..

Vote and comment😘😘
Sorry typo

[C]FRIEND -MARKBAM-Where stories live. Discover now