bab8

108 10 2
                                    

Selepas csi keluar dari kelas 4-B..semua murid mula duduk di tempat masing-masing

Manakala bambam terus berlalu ke arah almari untuk mengambil telefonnya..

“weh..mark..mana telefon aku letak kat dalam almari ni tadi..!??”bambam terus bertanya kepada mark selepas telefon yang diletakkan di dalam almari tadi hilang..

“mana lah aku tahu..”mark dengan biasanya bercakap dengan selamber..

“we..”tiba² seorang yang sangat kami kenali menegur bambam dari belakang..

Bambam dan mark melihat orang itu serentak..

“hah..jackson..kau nampak tak telefon aku?!”bambam menggoncangkan badan jackson yang sado itu..

“sebenarnya kitaorang semua dah tahu kau bawak phone..”kata jackson

“aku taknak tahu pasal tu..aku cuma nak tahu mana phone aku..!”bambam kelihatan mengganas dengan jackson walaupun dia tahu yang jackson lagi tua darinya..

“felix pergi hantar kat csi..”jackson berkata dengan lajunya..dia seperti takut walaupun
Dia lagi tua dan berbadan sado daripada bambam yang kemetot nak mampos tu..

Bambam terus berlari keluar dari kelas dan mencari felix yang sudah lama keluar itu..

“aku tahu lah kau suka perempuan tu kan..takyah lah nak backup dia..”bambam brmonolog di dalam hati..

('Perempuan'tu orang yang bagitahu kat csi bambam bawak phone)
___________________________________

Mark pov

Aku melihat kawan ku yang terus berlari keluar selepas dapat tahu yang felix mengambil telefonnya..

Aku tak tahu nak buat apa..jadi aku cuma duduk di dalam kelas mengenangkan nasib..aku pun tak tahu nasib ape..

Tiba² datang seekor sotong yang berkaki 12 datang ke arah ku..(betulkan 12?)

“ayok weh..kawan kau buat masalah..baik kau pergi tolong dia..”sotong itu berkata dengan lembutnya kepada ku..

“kau diam ah sotong..!”aku memarahinya..tiba² dia memarahi ku semula

“hey!!!nama aku bukan sotong he!!nama aku J.I.N..jin!!kalau nama panjang kim seokjin!!”mukanya serupa macam sally dari upin ipin...(army jangan kecam author..)

“hah!!suka sangat panggil kau sotong..aku ni sado ok!!..kau tak nampak lagi sixpack aku!!hmmp!!!”sotong ini terus memarahi ku hingga tiada penghujung..

Vote and comment😘😘
Sorry kalau typo

[C]FRIEND -MARKBAM-Where stories live. Discover now