Skrid af helvede til, so, klamme dyr, dø i et hul og ingen vil noglesinde elske dig. Var det sidste de sagde til mig, da jeg forlod Vesterskole og ikke skulle tilbage efter weekenden.
Mit navn et Milla, jeg går i 10. og er blevet mobbet siden 3. klasse, men nu bliver jeg forhåbentlig endelig fri. Jeg skal starte på Thorsgaardefterskole på søndag, der køre så mange tanker rundt i mit hovede. Hvordan vil de tage imod mig, vil de ignorerer mig, hade mig, drille mig eller være søde overfor mig. Jeg håber mest på det sidste, men der køre heletiden en stemme i hovedet der fortæller, at det ikke vil ændre sig.- Hej Damish, hej
Damish er min hund, han er en husky, og godt opdraget, han er hverken voldsom, besværlig, han er opdraget som familie hund, og det er han også i den grad.
Han løber med op på værelset, hvor jeg er går i gang med at pakke, han hopper op i sengen og lægger sig. Der bliver han liggende, mens jeg flyver frem og tilbage, for at finde det jeg skal havde med. Jeg ligger mig op ved siden af ham, jeg kommer virkelig til og savne ham, han betyder så ufattelig meget for mig.Søndag
Nu er det dagen, hvor jeg skal på efterskole. Vi sidder i bilen på vej til skolen. Damish er også med, han ligger bare og sover sammen med mig på bagsædet, det er lidt svært at sove, jeg har så mange sommerfugle i maven. Men endelig ankommer vi, vi bliver mødt af en lære. Hun virker rigtig sød, hun fortæller at hun hedder Marianne, og viser os hen til det værelse jeg skal bo på, jeg skal på i F5 med en pige ved navn Thea, fortæller hun. Vi stiller mine ting, og begynder så småt at pakke ud, da vi har pakket ud. Går vi ud mod bilen, der kommer nogle af eleverne gående, jeg lægger mærke til at de stopper op og kigger. Men da jeg har krammet mine forældre er de gået igen, jeg krammer også Damish farvel. Og vinker til jeg ikke kan se dem mere, jeg går med Marianne ind i "laden". Der sidder nogle elever i sofaerne rundt omkring, og en pige med gyldent hår og briller kommer hen til mig. Det er Thea min roomi, hun spørg om jeg ikke vil med hen til de andre. Jeg nikker og følger med hende, de andre siger hej, og snakker lidt videre. De spørg lidt ind til mig- Hvor er du så fra?
- øhm, Strib
- som ligger hvor?
- på den anden side af den nye lillebæltsbro
Emil som ham hedder
- Camille, endnu en udlænding
Siger han grinende, jeg hvisker til Thea;
- hvad er det han mener med udlænding?
- han mener at det kun er Jylland der er Danmark, det er bare en joke.
- ja okaySenere hen på aftnen kommer der flere elever, de havde været hjemme på weekend. Og vi skal mødes i "tinget" 21:30
- okay, vi byder lige Milla rigtig hjertelig velkommen, og husk det kan være lidt skræmmende at starte midt inde i året, hvor i andre jo allerede har et virkelig godt selvskab, så i skal huske at få hende med ind i fællesskabet. Men i må havde en god aften.
Da klokken rammer 22:15, går alle over i husene, vi børster tænder, mens vi sidde i fællesrummet, indtil vi skal ind på værelserne.
Inden jeg ligger mig til og sove, snakker jeg med Thea, som er i gang med at skrive dagbog. Det er allerede mega hyggeligt, og føler mig virkelig velkommen. Men nu må vi se hvordan det går i morgen.
YOU ARE READING
Efterskolen
Teen FictionMilla er taget på efterskole for at komme væk fra mobberne, hun får nye venner og møder en helt ny verden. Der både giver hende grin og tåre, og vil hun slippe for mobberne? OBS Nogle episoder i bogen, er sket i virkeligheden, enden af mine eftersko...