Hun sukker og vi følges hånd i hånd tilbage, hun går tætter på mig som aldrig før, en varme breder sig i min krop. Hun siger tak flere gang og at hun ikke kunne have ønsket sig en bedrer ven end mig.
Ved maden holder jeg stadig lidt øje med Milla, hun ser trist ud, indtil Camille siger noget jeg ikke aner hvad er, men det får hende evertfald til at grine, og resten af maden er hun glad.
Efter stilletimen, er det umuligt at finde Milla. Så jeg finder nogle af drenge i stedet, vi spiller lidt bold i hallen.
- nå Magnus, du og Milla hænger da meget sammen, og du løb da også efter hende i dag. Er der noget mellem jer?
Jeg tager bolden op og løfter blikket
- vi venner og så havde Langvad såret hende... så hun var pænt ked af det, så jeg løb efter hende for at sikre mig hun var okay, jeg ved ikke om det er noget mellem os...
- men vil du have der er det?
Drengene små grinede lidt
- jeg ville da ikke have noget imod det, hun er jo meget køn og sød
Min ven Lukas kom hen til mig, og gav mig en albue i siden
- det kan godt være hun er meget lavere end dig, men jeg giver dig ret. Hun er oppe i musik forresten
Han blinkede til mig
- men nu er jeg jo sammen med jer...
- vi kan da gå med
Udbrød Braum, også gik vi.
Vi nået lige at gå op af trapperne mod musik, vi kunne høre et klaver spille og en stemme der sang, vi listede os ind, det var Milla der sang og spillede. Det lød meget godt, jeg viste ikke hun kunne synge eller spille klaver. Men den sang hun sang, var hverken på engelsk eller dansk, den var på noget italiensk/spansk/fransk. Et sprog der ikke var til og forstå evertfald. Jeg bankede så på dørkarmen, hun fil et chok og vente sig hurtigt om.
- hvor længe har i stået der!!
- årh det ved jeg ikke, et par minutter nok
Hun sukkede rejste sig, gik hen til sofaen, og rodet med noget, jeg stillede mig bag hende og kiggede over hendes skulder.
- er det en tværfløjte?
- ja...
- kan du spille?
- ja en smule...
De andre kom tætter, og så spurgte Lukas;
- må vi høre lidt?
Der stod vi lidt, så nikkede du, og begynde at samle den igen
- kan du spille den der sang, Emmelie de Forest stillede op med?
- ja det kan jeg
Også begynde hun ellers at spille, en fandt en bas frem og en anden gik hen til klaveret, jeg fandt en guitar. Også spillede vi ellers, det var virkelig sjovt, de sidste drenge gav sig til at synge, ikke fordi det lød godt, men det var sjovt.
YOU ARE READING
Efterskolen
Teen FictionMilla er taget på efterskole for at komme væk fra mobberne, hun får nye venner og møder en helt ny verden. Der både giver hende grin og tåre, og vil hun slippe for mobberne? OBS Nogle episoder i bogen, er sket i virkeligheden, enden af mine eftersko...