Who Are You?? [1]

1K 62 0
                                    

"Chorong tu pandai je dari segi pembelajaran tapi dari segi pergaulan huh takde lah"

"Tu lah aku pun pelik, Chorong ni lurus bendul sangat, semua dia ikut, entah kat mana dia letak otak dia"

Pelajar*ketawa*

Chorong hanya diam menikus tatkala mendengar ejekan rakan sekelasnya. Bukan sekali dua, diorang ejek Chorong tapi berkali kali.

______________

Ring!!!

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah pun bermula.

Dari jauh lagi Taehyung kelihatan berlari lintang-pukang untuk menghindari peminatnya yang masih setia mengejarnya. Tombol pintu rooftop di pulas kemudian bersembunyi disebalik meja kerusi yang rosak. Nafasnya yang tercungap-cungap itu ditarik dan di hembus perlahan-lahan.

"Tak guna punya yeoja, banyak-banyak namja di sekolah ni aku juga kau kejar" Gerutu Taehyung sambil membetulkan tali lehernya yang senget. Tiba-tiba matanya tertumpu ke arah seorang yeoja yang menangis teresak-esak. Satu persatu langkahnya diatur menuju ke arah yeoja itu. Tangan kanannya diletakkan di atas bahu yeoja itu dan membuatkan yeoja itu mendongak memandang Taehyung.

Flashback

Sebaik sahaja Mina Saem keluar. Seulgi dan Irene menghampiri Chorong lalu menarik rambutnya kasar.

"Mwoanya?" Soal Chorong lalu menepis tangan Seulgi dan Irene. Lantas Seulgi mengarahkan seorang pelajar untuk memberikan cola lalu dituangkan ke baju Chorong perlahan-lahan. Chorong segera menepis botol tersebut lalu maju ke hadapan Seulgi yang semakin mengundur, akan tetapi Chorong tersungkur sehinggakan dia terjatuh bersujud di hadapan Seulgi. Para pelajar mula mentertawakan Chorong yang cuai itu sehingga menyebabkan Chorong berlari keluar dari kelas 11-7 yang diibaratkan seperti neraka baginya.

Apabila Chorong tiba di tandas, para pelajar perempuan menghalang Chorong dari masuk ke tandas dan menyebabkan Chorong membuang niatnya untuk membersihkan bajunya lalu pergi dari situ dengan perasaan marah, geram mahupun sabar.

End Flashback

"Gwaenchana?" Soal Taehyung yang simpati melihat Chorong yang dalam keadaan kotor.

"Gwaenchanayo!" Balas Chorong lantas tangan Taehyung di tepis kasar sebelum dia mengusap air matanya.

"Hoksi kau kena bully ke?" Soal Taehyung lagi setelah membuat kesimpulan. "Aniyo!" Balas Chorong menidakkan kesimpulan Taehyung. "Gwaenchana! Geunyang malhaebwa" Taehyung memaksa Chorong untuk mengatakannya membuatkan Chorong marah dan berkata "Kau siapa nak ambil kesah pasal masalah aku? Kalau aku bagitahu kau pun kau bukan boleh bantu pun". Taehyung hanya diam menikus manakala Chorong beredar dari situ dengan marahnya.

________________

Home...

Apabila Taehyung tiba di rumah, dia terus menghempas tubuhnya di katil. Penat, tertanya, marah, geram semua bercampur-aduk dalam dirinya.

Tiba-tiba yeoja tadi terlintas dalam fikiran Taehyung. Nama pun tak tahu, kelas mana pun tak tahu, nombor phone pun tak sempat nak minta. "Waeyo yeoja tu menangis? kalau bukan kena buli habis tu apa? Aniyo! tu tak penting, yang penting sekarang ni wae dia tak kenal aku? setahu aku, aku popular di Hanlim kot" Fikir Taehyung lagi.

Pak!!

"Kapjagia!" Terkejut Taehyung apabila lamunannya dimatikan oleh seseorang yang membuka pintu biliknya kasar. Dengan geramnya Taehyung memandang siapakah gerangan yang tidak tahu untuk mengetuknya itu.

"Ahh... Eomma kenapa tak ketuk?" Sentap Taehyung apabila melihat eommanya di pintu.

"Mianhae, eomma lupa" Balas Puan Kim.

"Waeyo eomma datang sini?"

"Eomma nak ajak kamu makanlah, eomma lapar dah ni"

"Mwoya? Kenapa tak makan je?"

"Tak sedap makan seorang, lagipun eomma nak makan dengan anak eomma, salah ke?"

Senyuman kecil muncul di bibir Taehyung lantas bangun dari katilnya sebelum mengatur langkah turun menghampiri meja makan.

________________

"Chorong dah balik" Sapa Chorong lemas."Eo! Nae adeul wasseo" Kata Puan Park lalu berlari untuk menjemput anak tunggalnya itu.

"Eo? Kenapa Chorong pakai baju sukan, bukan pagi tadi pakai baju sekolah ke?" Soal Puan Park hairan.

"Baju Chorong kotor tadi kena cola"

"Aigoo... Kalau minum tu perlahan-lahan.

"Ne Eomma! Ahh Chorong naik atas dulu"

Dia membuka pintu biliknya lalu baring di katilnya. Lapar? Penat? Semua ada, rasa macam nak pengsan pun ada. Akhirnya Chorong memaksa dirinya untuk bangkit dari katilnya lalu mengatur langkahnya dengan memegang seragam sekolahnya itu ke bilik air. Baju seragam sekolahnya di letakkan di singki lalu menghidupkan air untuk mencucinya.

Pit! Pit! Pit!

Bunyi hon kereta yang sangat dikenali kedengaran. Dengan pantasnya Chorong menjenguk ke luar tingkap. "Eo! Appa!!" Ujar Chorong gembira. Dia pun berlari menuruni tangga untuk menyambut kedatangan ayahnya. "Appa!!" Jerit Chorong dengan kuatnya. Hampir sahaja gegendang telinga mereka pecah disebabkan jeritan itu. Encik Park yang baru sahaja melangkahkan kakinya masuk melalui pintu utama tersenyum lebar melihat wajah gembira anaknya. Lantas Chorong memeluk tubuh ayahnya erat dan pelukan itu dibalas oleh ayahnya. Rindu dengan Encik Park yang jarang balik ke rumah kerana sering out station ke luar negara.

Tiba - tiba kepala Chorong berdenyut, matanya menjadi kabur, gelap sehingga membuatkan dia pengsan dalam pelukan ayahnya.

Perkataan yang last sekali didengarinya ialah "Park Chorong ireona!"

_______________

[TBC]

VOTE & COMMENT

#Third FF

[OG] SECOND CHANCE - 두번째 기회 [VRong] 💌Where stories live. Discover now