Real Me [8]

380 46 0
                                    

[Serim Apartment]

Chorong berlari sepantasnya lalu memasuki salah satu lift. Nombor 7 di tekan. Kakinya digoyangkan kerana terlalu gelabah. "Huh! Confirm saem marah" Fikir Chorong.

Ting!!

Pintu lift terbuka, Chorong terus berlari menuju ke pejabat Jungshin Saem. Pintu diketuk lalu di kuak apabila menerima sahutan Jungshin saem.

"Wasseo?" Ujarnya lalu mengajak Chorong untuk keluar bersamanya. Chorong yang tidak tahu apa-apa hanya mengikuti Jungshin.

[KTV]

Setibanya di tempat yang ditujui, mereka pun masuk ke dalam. "Noraebang?" Soal Chorong hairan. "Ne, gidaryeo!" Jawabnya lalu mengarahkan Chorong untuk menunggunya di ruang bilik yang telah ditempah olehnya. Chorong duduk dengan setia menunggu Jungshin yang pergi ke sesuatu tempat. Lagu kegemarannya butterfly milik BTS dimainkan sementara menunggunya.

Tiba-tiba pintu dikuak membuatkan Chorong memandang Jungshin yang sedang membawa sebuah kek lalu diletakkan di atas meja. "Mwoya ige?" Soal Chorong sambil tertawa kecil. "Chukhahae Chorong-ah kerana mendapat keputusan yang sangat cemerlang dalam exam. Huh! Tak sia-sia apa yang saem ajar kamu" Kata Jungshin sambil tersenyum bangga. "Gomawo Saem" Ujar Chorong. "Arasseo. Saem nyalakan lilin dulu" Kata Jungshin lalu menyalakan lilin dan menyanyikan lagu chukhahae kepada Chorong. Setelah itu mereka berdua menyanyikan lagu.

__________

Streets...

Seulgi terkejut beruk sambil mencangkung menundukkan kepalanya dan menutup telinganya.

"Mianhae! Jeongmal mianhae! Tolong lepaskan aku hari ni je" Ujar Seulgi meminta maaf. Senyuman sinis terpapar dihujung bibir namja itu.

"Yah! Kau fikir aku nak apa-apakan kau kah?" Soal namja itu. Seulgi terus mendongak ke atas memandang namja itu yang tersenyum bahagia setelah mengenakannya.

"Hello, kau kenal aku kah?" Soal Seulgi setelah berdiri. Lelaki itu terus mendekatinya. "Aniyo!" Sepatahnya. "Nah" Sebuah keychain berbentuk gitar milik Seulgi diletakkan pada tangan Seulgi. Lantas dia pun meninggalkan Seulgi setelah melambaikan tangannya dingin kearah Seulgi yang masih menatap keychain itu dengan hairannya. Sebenarnya Seulgi sudah lama mencari keychain tersebut, namun tidak menjumpainya. Hal ini kerana, keychain itu ada bersama namja tersebut sejak kejadian melintas jalan hari tu. Keychain itu tidak sengaja tersangkut pada poket bajunya.

___________

[Basketball Court]

Bola keranjang dilempar dari jauh masuk ke dalam jaringnya. Sudah hampir 4 jam Taehyung bermain bola keranjang dengan raut wajah yang sukar untuk ditafsir namun dia tetap tidak mengatakan apa-apa walaupun Mark berada disampingnya sehinggalah dia pulang.

"Hapsaeng! Kamu tak nak balik kah? Dah pukul 7.00PM ni" Soal seorang Pakcik Sekuriti yang sedang meronda. "Ahh, Ne" Balas Taehyung sambil menilik jam pada tangan kirinya. Masa berlalu dengan pantasnya sehinggakan dia tidak perasan hari semakin gelap. Dengan perlahan-lahan dia mengutip bola yang sudah disepahkan olehnya lalu meletakkannya semula ke dalam stor sukan.

____________

Hari semakin gelap manakala jalan semakin sibuk dengan para pekerja yang mula pulang ke rumah masing-masing. Taehyung berdiri di bahu jalan sementara menunggu turn melintas.

"Eo! Geu yeoja" Ujar Taehyung dengan nada perlahan apabila melihat gadis menangis itu mahupun gadis yang mudah dibuli itu. Tiba-tiba pandangannya beralih ke arah namja yang berada di sebelah yeoja tersebut. "Geu namja, namja dekat Cafe hari tu kan?" Fikir Taehyung. "Kkeurom geu yeoja Park Chorong?" Fikir Taehyung lagi. Matanya sudah terbuka luas akibat terkejut. Sungguh tidak di jangka yeoja yang tampak seperti lurus bendul itu adalah gadis pintar sebenarnya.

[OG] SECOND CHANCE - 두번째 기회 [VRong] 💌Where stories live. Discover now