Cahaya memancar masuk menyinari bilik bacaan. Chorong bersandar pada rak buku sambil membaca novel yang mengisahkan tentang percintaan zaman sekolah. Dia tertawa kecil apabila membaca ayat klise yang diungkapkan oleh watak lelaki utama tersebut.
"Aku tak perlu menjadi perhentian terakhir mu. Aku boleh menjadi stesen yang kau lewati. Stesen tempat kau berpindah. Saat kau menemui lelaki yang lebih baik. Kau boleh pergi bersamanya. Aku akan membiarkan mu pergi tanpa penyesalan. Erghh!!" Monolog Chorong seperti memerli.
Bunyi hon kereta dari luar rumah telah mengejutkan gegendang telinganya. Perbuatannya terus terhenti, lalu dia berlari ke tingkat bawah. Sekali lagi tekaannya betul. Encik Park sudah kembali dari pekerjaannya di luar negara.
"Appa!!" Ujar Chorong lalu memeluk erat tubuh ayahnya, sebaik sahaja appa nya melangkah masuk ke rumah. Sekali lagi kepalanya berdenyut, matanya menjadi kabur, gelap sehingga membuatkan dia jatuh pengsan. Ni bukan ulang tayang tapi benar-benar berlaku sekali lagi. Ibu dan ayahnya sudah gerigau akan keadaan Chorong.
Setelah tersedar. Dia melihat dirinya terlantar di atas tilam biliknya. "Aku mimpi kah?" Fikirnya. Katilnya dituruni lalu mengatur langkah keluar dari biliknya. "Eo, gwaenchanasaeyo agashi?" Soal Youngja ahjumma. "Ne?" Chorong sedikit terkejut. Dia memandang ke arah seorang doktor yang sedang berbual dengan ayahnya. "Bukan mimpi rupanya" Monolognya.
___________
[Cacaoboom Cafe]
Mark yang duduk dalam keadaan tidak tenang berkali-kali menilik Jam pada tangan kirinya. Air yang tadinya terisi penuh kini tinggal ais batu sahaja.
"Yah! Kejap lagi Chorong datang lah tu. Kau sabarlah" Kata Gyuri menenangkan Mark.
"Yah! Kau pula dah kenapa?" Soal Gyuri pada Taehyung pula apabila meja bergoncang kuat disebabkan kakinya yang bergoyang.
"Mian! Aku tiba-tiba tak sedap hati. Aku rasa ada benda yang tak kena dengan Chorong"
"Stop lah dengan spekulasi kau tu. Hari tu pun kau kata Jungshin guru tuisyen Chorong tu ada niat jahat. Rupanya tekaan kau salah" Kata Mark. Mereka berdua mula berdebat. Gyuri yang malas melayan karenah dua manusia dihadapannya itu terus membuat panggilan telefon dengan Chorong.
"Neo eodiga?" Soalnya sebaik sahaja panggilannya disambut.
"Ahjumma ni eomma Chorong" ~ Puan Park.
"Eo? Jeoseonghaeyo ahjumma" ~ Gyuri.
"Gwaenchana. Ahjumma nak bagitahu yang Chorong tak dapat datang. Dia pengsan pagi tadi" ~ Puan Park.
"Pengsan? Gwaenchana ahjumma. Geunde boleh kitorang datang jenguk dia?" ~ Gyuri.
"Bagus juga tu. Nanti ahjumma hantar alamatnya" ~ Puan Park.
Apabila panggilan ditamatkan, Gyuri pun menjelaskan kepada Taehyung dan Mark akan sebab Chorong tidak dapat datang. Dan mengajak mereka untuk menjenguk Chorong.
"Kejap lagi eomma dia bagi alamatnya" Kata Gyuri.
"Gwaenchana! Aku tahu rumah Chorong" Kata Mark. Mereka sedikit terkejut. Nampaknya Mark memang sahabat baik Chorong sejak kecil lagi.
___________
[PC Bang]
Bangku ditarik keluar sebelum diduduki. Headphone dipasang ke telinganya lalu log masuk akaun Freefire nya.
YOU ARE READING
[OG] SECOND CHANCE - 두번째 기회 [VRong] 💌
FanfictionKim Taehyung dan Kang Seulgi dibesarkan bersama di kejiranan yang sama. Mereka juga ke sekolah yang sama sejak tadika lagi. Di situlah Taehyung berjumpa dengan Mark. Dan persahabatan mereka bertiga terjalin sehinggalah naik remaja. Namun persahabata...