just friend..? 5

8 2 2
                                    

Jira..?? ye,dh nk dekat 3 hari jira tak datang je sekolah...Kenapa..??




KRIINGGGGG
loceng menandakan waktu rehat dah berbunyi...Leena segera menarik tangan alien untuk berbicara dengannya...Jim yang menatapnya hanya diam...Mungkin leena ade bnde yang ingin dikatakan dengan alien....Tapi sejujurnya,jim sedikit cemburu apabila melihat mereka berpegangngan tangan..
Leena menarik alien membawanya di rooftop..

"kau kenapa...???!!!!sakit tau tak..??" tanya äl̈ïën̈

"Kenapa..??? kau tu yang kenapa..??" tanya l̫e̫e̫n̫a̫ dengan tatapan datar...Suaranya pun bertanya dengan datar...Macam org selamba...Macam tu lah..

"Kenapa apa..??"(äl̈ïën̈)

"Jira...."(l̫e̫e̫n̫a̫)

"Apasal dengan die..?? ape kene mengena dengan aku..??"(a̲̅l̲̅i̲̅e̲̅n̲̅)

"Tak de arr...Aku nk cakap just...Jangan menyesal...Tu je.."(Katanya sambil menatap sekeliling rooftop tersebut..

"Me...Menyesal..?? apa maksud kau..???"

"haiihhh...Tu lah kau..Kuat sangat salah faham...Dia dh ckp die gurau...Die betol2 niat nk gurau dengan kau...Tapi bile kau dh kata tak nak tgk muka dia,aku ase bnde tu betul2 terjadi..Kau puas...???"[l̲̅e̲̅e̲̅n̲̅a̲̅]

Alien terkejut...Dia hanya menunggu apa yang ingin dikatakan oleh leena...

"Jira masuk hospital..."

"MWOYA!!???? EOTUKKAE..???!!!!"

"eummm...Dia koma..Semalam...Aku nk tenangkan die sebab kau arr...PAstu dia nk belanja aku aiscream....

(Ӻℓαѕнвα¢к)

"Tak pe leen..Kau tunggu kat rumah aku ekk..?? aku gi bli sorang je lah..."..

"betul ni..?? bahaya lah.."

"Tak pe..Aku pun nak hirup udara segar jugak..."

"Eummm tak pe lah kalau macam tu..hati-hati!!!"

"Ye....."

Lalu jira melangkah keluar dari apartmentnye...Die ingin melintas jalan...Tiba tiba....








PINNNNNN.....



BRAKKKKKKKK....

(єи∂Ӻℓαѕнвα¢к)

"jira kemalangan....dia kritikal"..
[ŁΣΣηΔ]

"M...Mmwoy...Ya..??"(tanya alien lalu air matanya jatuh...)

'Ni semua salah kau alien!!!!! mulut kau masin....jira.......Jangan tinggalkan aku tolong....Aku sayang kau...Please....'

badan alien lemah kerana sedih...BAdannya hampir terjatuh tapi disambut oleh leena...Alien yang sedih kini menangis teresak esak..Alien memeluk leena sambil dalam keadaan menangis....Leena hanya menggosok di belakang alien...

"Sabar lah ye..??"[łΣΣηΔ]

'Maafkan aku jira...Hikss...Au mohon...Jangan tinggalkan aku jira...Hikss...AKu sayang kau...'

Mereka berpelukan sambil terduduk dengan tangisan alien...Rupa rupanya ada sepasang mata melihat mereka...siapa orang tu..???







Iaitu jimin...'Ade ape ape ke antara diorang berdua..?? kenapa alien menangis..?? kenapa diorang berpelukan...Yahh!!! jim,jangan salah faham...tak de ape ape antara diorang...Leen aku punya...'

just friend..??(malay)Where stories live. Discover now