Cahaya matahari menembusi kaca jandela dan itu membuatkan jimin berasa matanya silau...
"Eunghh..Aku dekat mana..??"katanya sambil cuba untuk membuka luas matanya..
"Leena..??""Eunghh..Jim...Kau dh bangun..??..Baguslah.."
"Leen.....Aku dekat mana..??"
"Kau kat hospital.."
"Hospital..?? tapi kenapa aku de--.."
"Nanti kalau kau dh sihat sepenuhnya,aku bagitau...Aku tak nak kau bertambah sakit"
"Leen...."
"Dh,jgn banyak cakap...Kau rehat dulu...Kalau nak apa2 panggil je doktor atau nurse...Aku nak pergi sekolah dulu...Duduk sini elok2...."
Sebaik saja leena berdiri untuk keluar dari bilik tersebut,tanganngya digenggam oleh jimin...
"Kau tak nak teman aku..??"
"Temanlah aku dekat sini..Aku keseorangan...""Haihh...Mana bileh jim...Aku kene belajar..Aku tak nak ketinggalan...Kalau aku dapat result teruk,mungkin aku dh tak dapat jumpa kau..."
Leena pun memusingkan badannya menghadap jimin...
"Kau dh besar jim...Jaga diri elok2..Balik sekolah nanti aku datang sini semula..."
Jimin memuncungkan bibirnya dan membuat muka sedihnya itu....
Leena pun menggosok pelan kepala jimin....
"Aku pergi dulu...Jangan nakal2...😁😊"
"Janji....balik je sekolah,kau terua datang sini...."
"Emmmm....Bagi aku fikir dulu.."
"Yahh,!!...Tak nak kawan..."
"Ye,ye...Nanti aku datang....Bye..Nanti aku lambat pulak..."
"Bye...~😔"
Leena pun pergi meninggalkan jimin...
"Kenapa tangan leen berbalut..?? dia terluka ke..??"
Tanya jimin seorang diri..Kerana tadi..Dia tidak sengaja ternampak tangan leena yang dibalut rapi....Mungkin leena lupa yang tangannya sedang luka akibat pergaduhan semalam...
∂ι ѕєкσℓαн..
Leena masuk ke dalam kelasnya dengan muka yang selamba...
"Leena!!!!..."
Srekk..
Jira terus memeluk leena sebaik saja dia nampak leena masuk ke dalam kelas mereka...
"kau dh kenapa..??"
"Taetae bagitau aku semalam kau cadera...tangan kau kene balut...Aku risau sangat...Kau ok..??"
"Ok je...Dh lah...Aku penat.."
Leena pun terus pergi ke tempat duduknya...Apabila dia duduk,dia terus melipatkan tangannya diatas meja dan menggelamkan mukanya...Lalu dia terus tido kerana kepenatan..
"Kesian dia..mesti dia penat jaga jimin seharian...Dengan lukanya lagi..."(Jungkook)
"Betul tu...bila dia nak bagitau kita sebab luka dia semalam..??"(basyu)
"Entahlah...Leena,leena,....Perangai dia tetap tak berubah...Suka berahsia.."(Hoseok)
Lalu,mereka semua kembali ke tempat duduk masing2..
Leena hanya fokus apa yang diajar oleh guru didepan kerana dia tidak mahu ketinggalan matapelajaran...
KRINGG!!..
YOU ARE READING
just friend..??(malay)
FanfictionKisah tentang daripada berkawan,tak sangka ada yang memendam perasaan...Sehinggalah tuan punya badan mengaku sendiri..Bacalah..Harap faham.. Bts dan watak yg lain.. Hero&heroin..=jimin & leena.. Another=jk & basyu Jin & kiki ...