💙Bab 2💙

914 67 3
                                    


He won't regret it


💝

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💝

Tengku Arash Ezaril POV

"Rash?nenda ganggu kamu ke?"tanya Tengku Mazrinda kepada cucunya.

"Taklah nenda.duduklah."

Tengku Mazrinda melabuhkan punggung disebelah Rash.angin malam yang menyapa tubuh mereka begitu menyenangkan.

"Apa yang dimenungkan?"

"Tak ada apa..teringat pula dekat arwah papa."

"10 tahun.Arwah papa tinggalkan kita semua.rasanya macam semalam Rash bersembang dengan arwah papa.and now he's gone.cepatnya masa berlalu.semua orang yang Rash sayang tinggalkan Rash.arwah papa.."dan Zafira.katanya dalam hati.

"Allah lebih sayangkan dia.sebab tu dia jemput arwah papa dulu.Nenda pun rindukan arwah papa.mama Rash pun sama.semua orang rindukan arwah papa.dah tertulis dalam takdir hidup arwah untuk hidup sekejap di dunia ni."ujarnya dengan nada sayu.

Dia juga rindukan anaknya.anak sulungnya.

Tengku Kamarul Azzim.

Tubir mata yang mengeluarkan cecair jernih diseka perlahan.wajah cucunya Rash ditatap.

"Apa kata kalau Rash pergi bercuti?"

"Bercuti?"

"Yup..why not Rash balik Italy.i'm pretty sure mama Rash pun suka.lagipun Rash tak kesiankan mama ke?sorang dekat Italy mengharapkan Rash untuk jenguk dia."

"Entah la Nenda.macam mana dengan syarikat dekat Malaysia?sapa yang nak tolong uruskan?"tanyanya lagi.

Tengku Mazrinda tersenyum mendengar kata2 Rash.ingat lagi Rash tentang AE Enterprise.satu satunya syarikat hasil titik peluh anaknya.

"Pasal tu..Nenda kan still ada dengan Pak Ngah kamu pun ada.jangan risau pasal company dekat sini.lepas Rash balik dari Italy Nenda akan serahkan sepenuhnya tanggungjawab Rash untuk uruskan company ni.memang Rash berhak sepenuhnya keatas syarikat tu."jelas Nenda.

"Apa yang Nenda nak sekarang.Rash baliklah rumah mama Rash.tenangkan diri Rash okey?"

💝

Tengku Arash Ezaril POV

Lapangan terbang Leonardo da Vinci dipandang.

Lamanya tak jejakkan kaki disini.Dari jauh aku lihat 2 orang suruhanku sedang menunggu ketibaanku bersama Bentley Continental GT berwarna silver.

"Benvenuto, Sir Arash"

Pintu kereta dibuka untuknya.

"Grazie."

Tiada apa yang berubah di sini.kali terakhir dia menjejakkan kaki disini 3 tahun yang lalu.

"So Sir.quanto con Malaysia?"
(Macam mana dengan Malaysia?)

"So far so good.so how about italy?"

"Nulla è cambiato.Mike and Pasha end up together."
(Tiada apa yang berubah.)

"Wow disegnare.sembra che mi sia sfuggita la cosa importante"
(Wow menarik.nampaknya saya dah terlepas benda yang penting)

"Yeah..più o meno.Miss Sandra è venuto in questa casa diverse volte durante l'assenza di un maestro"
(lebih kurang la.lagipun Miss Sandra ada datang ke rumah ini beberapa kali semasa ketiadaan tuan)."

"Sembra che la signorina Sandra non si sia anckra stancata di smettere di inseguirti.hahahaha".
(Nampaknya miss sandra masih belum penat untuk berhenti mengejar tuan.hahahaha)

"Lascialo"
(Biarkan dia.)

💝

Rumah agam 4 tingkat itu aku pandang.

Yeah.nothing changed

"Sir.selamat pulang."ujar seorang wanita berpakaian kemas dalam lingkungan umur 50 tahun.

Jangan terkejut kalau ada pembantu didalam rumah agam ini yang pandai bertutur bahasa melayu.

Siapa lagi kalau bukan Tengku Arash Ezaril sendiri yang ajarkan.

Diikuti suara seluruh pembantu rumah yang berkerja di rumah agam ini.masing masing menunduk hormat tatkala aku melangkah masuk ke dalam rumah.

Martini Rossi atau lebih manja aku panggil Nanny Marr.seorang ketua pembantu rumah di agam milik keluargaku.sudah berkhidmat sejak aku belum lahir sehinggalah sekarang.

Dan juga satu satunya pembantu rumah yang tahan dengan seluruh penghuni rumah ni.

Terutamanya Edrianna D'Angelo atau lebih tepat Madre.

"Nanny Mar..i miss you a lot."ujarku sambil tersenyum

"Everyone in this house miss you too Sir."

💝

Aku merebahkan badan setelah beberapa jam diatas pesawat peribadi.

Tali leher ditarik keluar.yahh baju kerja pun belum bertukar terus dia terbang ke sini.

Kot ditubuhnya sudah lama dibuang.

Matanya memandang keseluruhan biliknya.yaa hanya dia seorang sahaja yang mempunyai bilik sebesar ini.

Tingkat bawah rumah agam ini menempatkan bilik untuk tetamu.
Tingkat dua pula menempatkan bilik untuk Madre (mama).terdapat mini library di dalam rumah ini.tingkat 3 menempatkan bilik tidurnya.dan tingkat atas sekali terdapat kolam renang dan gym.

Tokk..tokk..

"Sir..signora Alexandra voglio incontrare."

"15 minutes."jawabnya

Langkah diatur ke bilik air.

💝

Next chap otw💞💞💞💞

Mr.  Prince Ice BergWhere stories live. Discover now