💙Bab 11💙

1K 76 20
                                    

Sorry sebab lambat update. Tekan vote sebelum baca part ni hewhew. .

I know im in love with you because my reality is finally better than my dreams

I know im in love with you because my reality is finally better than my dreams

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💝

Aris Hanani POV

Butang ikon kalkulator aku tekan. Keluhan berat dilepaskan. Baki gajinya hanya tinggal sedikit sahaja walhal baru saja seminggu dia mendapat gaji. Handphone diletakkan diatas katil. Rambutnya yang panjang di ikat gaya messy bun.

Mana mahu bayar duit sewa rumah lagi. Mahu bayar duit moto skuter yang dibelinya secara ansuran lagi. Ini tambah lagi satu bala kena bayar hutang dengan lelaki sengkek itu lagi.

Tinggal 1000 ringgit sahaja lagi baki duit gajinya. Mana mungkin cukup untuk bulan ini.

Beep! Satu notifikasi masuk.

Tengku Arash

So? How bout my offer?

Ingat Airis Hanani! Aku perlukan jawapan harini. No objection!

Whattsap daripada Tengku Arash aku biarkan.

Tiba tiba fikirannya teringat tentang tawaran oleh Tengku Arash.

"benda simple. Just say yes dan aku akan anggap hutang kau selesai"

"tapi tak adillah! Dah la saya tak tahu awak nak bawak saya pergi mana. Habistu kerja saya macammana? Awak nak saya kena buang kerja ka apa?! " geram pulak dengan makhluk ciptaan tuhan depan aku ini.

"kalau kau kena buang kerja tu bukan masalah aku. Macam yang aku cakap tadi kau ikut cakap aku deal kita over.
Dia tak apalah. Tak kerja poket masih lagi tebal sesuka hati buat keputusan. Aku ni cuti sehari pun dah terasa dompet makin nipis. Tiap tiap hari fikir macam mana nak beranakkan lagi duit.

Kalaulah aku ni berduit dah lama aku selesaikan masalah ni. Susah deal dengan manusia tak faham bahasa.

"tiga hari aku bagi masa. Kalau kau setuju just tell me. Okey?? "

Handphone diatas katil aku capai.

Airis Hanani

Saya setuju tapi dengan satu syarat.

Tengku Arash

Pandai pun nak balas chat aku. Aku ingat kau dah mampus.

Anything dear. Apa syaratnya?

Airis Hanani

Awak kena janji yang selepas ni kita tak ada apa apa deal lagi.

Bluetick.

💝

Airis Hanani POV

Pagi itu aku bersiap ala kadar. Blue jeans dipadankan dengan baju kemeja kotak kotak berwarna merah hitam. Didalamnya aku hanya memakai t shirt putih berlengan pendek.

Siap! Baju bundle je ye guys. Tapi tetap cantik ahaks!

Sempat lagi kau puji diri sendiri ye Airis Hanani.

Pagi pagi lagi aku disuruh bersiap untuk datang ke villa milik Nenda Tengku Arash. Katanya penting apa yang penting sangat aku pun tak tahu.
Nasiblah bagi location. Almaklumlah lama dah tak menyinggah sana. Lagipun buat apa nak pergi sana.

Terdapat ukiran nama disebelah butang loceng.

Villa Jessamyn.

Butang loceng aku tekan.
Sekali
Dua kali
Tiga kali.

Pagar besar milik Villa terbuka luas dihadapanku. Dengan perlahan aku melangkah masuk. Pengawal yang berada disitu menunduk hormat lalu membukakan pintu Villa untukku.

"Jemput duduk Cik"ujar pembantu rumah disitu.

"Cik nak air apa? "tanya pembantu itu lagi.

Aku hanya menggeleng tanda tidak mahu. Baru saja tadi aku menjamah dua bungkus nasi lemak.

"Mas boleh sambung kerja didapur. " kata satu suara.

" baik. "

Seoarang wanita dalam lingkungan 40 an berjalan mendekatiku. Di tubuhnya tersarung baju berwarna hitam merah sama seperti baju pembantu rumah yang lain. Cuma bajunya berwarna hitam banyak daripada warna merah.

Kalau sekali pandang memang ada iras iras baju kerjaku di 7eleven. Haha!

'mesti ni ketua pembantu rumah' fikirku.

"Cik Airis boleh naik ke bilik Tengku. Tengku ada di sana. "

Langkah aku atur ke lif yang tersedia. Nasib aku masih ingat dimana bilik lelaki itu.

💝

Tengku Arash Ezaril POV

Ketukkan dari luar bilik menandakan orang yang ditunggu sudah tiba. Senyam terukir dibibir merah miliknya.

Tak sabar rasanya dia ingin melihat muka cemberut yang selalu ditunjukkan oleh perempuan itu.

Rash back to normal please! Jangan kau nak menggila dekat sini.

"masuk! " jeritnya. Coffee yang masih panas itu disisip perlahan.

"Ada apa Tengku suruh saya datang?" tanya Airis tanpa duduk.

"duduk dulu"ujarku.

"tak nak! Tengku nak apa sebenarnya. Saya ada banyak kerja lagi yang nak diselesaikan."terang Airis. Riak tidak puas hati memang jelas terpancar diwajah putih bersih itu.

"Aku cakap duduk. Selagi kau tak duduk selagi tu aku tak jawab soalab kau. "

Sekali lagi Airis Hanani patuh pada arahannya. Tubuh kecil itu terus duduk dihadapannya. Tidak dilupakan muka cemberut kalah asam jawa.

" minum tu" arahku.

Secawan hot chocolate aku letakkan dihadapannya.

"tak pe saya dah kenyang" jawab Airis Hanani.

" ada aku tanya kau kenyang ke tak? Aku suruh kau minum. "

"Eh awak ni memang lahir dari keturunan memaksa ka apa?! Dah saya tak nak tak nak lah."bentak Airis.
"Aku akan bagitau tapi bagi aku habiskan coffee ni dulu.Don't ruin my mood." ujarku tanpa perasaan. Saja nak sakitkan hati perempuan di hadapanya itu.

💝

Tbc:)
760 words

Mr.  Prince Ice BergWhere stories live. Discover now