💙Bab 5💙

735 61 13
                                    


U're the one who create the problems


💝

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💝

Suasana petang itu sungguh mendamaikan. Tengku Mazrinda merehatkan diri di taman bunga hasil rekaannya sendiri.

Fikiran Tengku Mazrinda saat ini melayang entah ke mana.

"Tengku, tetamu dah sampai. Nak saya panggil ke taman? "

"Buatkan air. Jumpa saya di bilik kerja "

"Baik Tengku "

💝


"Ada apa Tengku nak jumpa saya? " suara garau itu menyedarkan Tengku Mazrinda.

"Saya ada kerja baru untuk awak"

Sekeping gambar dihulurkan kepada lelaki itu.terdapat seorang lelaki yang memakai baju seragam tentera dan disisinya ada seorang wanita dan seorang kanak kanak perempuan.

"Saya nak awak cari semua maklumat pasal mereka. Pasal family dia and so on. Semua perlu diupdate kepada saya. Faham? "

"Baik Tengku. "

💝

Airis Hanani POV

Pintu bilik Ulaiyya diketuk oleh aku. Sejak dari semalam lagi aku lihat Ulaiyya terperap di dalam bilik setelah pulang dari kerja.

Namun tiada balasan dari Ulaiyya

'Dah tido kut'

"Weh Darlia. " panggilku lalu menepuk bahu Darlia beberapa kali.

"Pe? " tanya Darlia dengan nada tidak puas hati.

"Kenapa dengan si Laeyya tu?" Tanya aku kepada Darlia.

"Kenapa ape? " maggie kari ditiup perlahan lalu dimakan.

"Ishh kau ni tak membantu langsung.mana tau dia ada problem, kau tak nak tolong ke? "

"Kau tak payah risau. Kejap lagi mesti dia cerita punya dekat kita. Dah laa kau ni kacau mood aku je nak makan. "

"Eee bonggok kau bukan makan tapi melantak."Ujarku lalu menepuk kepala Darlia perlahan.

"Weh Airis. "

Aku memandang wajah Darlia yang sedang tersengih sengih melihatku.

Mr.  Prince Ice BergWhere stories live. Discover now