💙Bab 10💙

732 66 12
                                    


A day without you just like a day without a sun

A day without you just like a day without a sun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💝

Airis Hanani POV

Arghh!
Bala semua ni bala untuk aku.

Aku mengusutkan rambut sekusut kusutnya. Habis rosak ikatan rambut. Ahh! Pedulikan semua tu.

Fikiran aku lagi serabut!
Mana nak dapat duit sebanyak tu dalam masa yang terdekat.

Tengku Arash Ezaril memang gila! Pagi pagi lagi disudah terpacak dihadapan D Empire Restaurant tempat kerjaku. Macam mana lelaki itu dapat tahu tempat kerja aku pun tak pasti.

" Weh kau okey tak?" tanya rakan kerjanya Fasha.

" Erm okey." jawabku sepatah. Hilang mood bekerja disebabkan ini.

" kenapa aku tengok kau serabut sangat? Putus cinta ke? " tanya Fasha lagi.

Putus cinta?
Bercinta pun tak pernah.
Macam mana nak putus cinta.

"takdelah! Aku tengah fikirkan hal lain" ujarku. Nasib baik sekarang bukan lunch hour, bolehlah kalau nak bersembang. Tapi jangan bagi kantoi dengan singa jadian tu sudah.

" Eh aku nak tanya ni? " seraya itu aku terus memalingkan muka kearahnya.

Alahai dia mula dah sesi soal jawab bawang bawang semalaysia!

" Apa? " tanyaku malas.

" Erm. Tadikan aku tengok kau duduk semeja dengan customer kita? Siapa tu? Boyfriend kau eh? "

Aku dapat agak soalan itu yang akan ditanya. Nak je aku jawab yang tu setan bertanduk tiga berketurunan ceti haram!

" oh tak kenal pun tadi aku tolong tunjukkan jalan area sini. Dia bukan orang sini. " tipuku. Malas nak ceritakan hal yang sebenar. Kalau boleh tolong selesaikan takpe jugak.

"Oh patut lah aku tengok muka dia macam mat salleh sikit. Macam mix pun ada." katanya sambil tersenyum senyum.

Aku mengerutkan dahi kepada Fasha apabila melihat reaksinya.

" Yang kau ni kenapa? Tersengih sengih macam kerang busuk"

" Hehe aku rasa lah kan. Aku dah tangkap cintan dengan mat salleh tadi. "

Aku yang mendengar perakuan dari Fasha terasa nak termuntah.

" kau semua lelaki yang hensem semua kau bedal. Semua kata hensem"

"Kali ni betul betul punya. Aku tak tipu. Bila aku nampak dia melangkah masuk dalam restoran ni hati aku ni terus.. Dup! Dap! Dup! Dap! " ujarnya sambil memejamkan mata.

" kau tak payah laa Dup Dap Dup Dap sangat. Japgi kalau ketahuan dengan singa jadian tu yang kita tak buat kerja. Mau ketahuan kita kat sini! Dah aku cau dulu" kataku lalu pergi meninggalkan Fasha. Dari aku layan minah ni baik aku sambung kerja. Lunch time dah nak dekat.

💝

Tengku Arash Ezaril POV

"come in" kataku dari dalam bilik.

Sesekali aku mendengus apabila ikatan tali leher tidak kemas. Dari sekolah lagi aku bencikan tali leher. Semuanya akan dibuat oleh bibik.
Nenda selalu marah bila aku masih tidak reti mengikat tali leher sendiri.

"Tengku. " panggilq satu suara. Aku terus berdiri menghadap PA ku.

Tali leher yang berwarna maroon itu aku lemparkan kearahnya. Cepat sahaja tangan itu menangkap balinganku.

Sudah menjadi kebiasaan tali leher aku akan diikat oleh PA ku kak Linda. Dia tersenyum lalu mengikattali leher itu.

"saya rasa Tengku patut cepat cepat kahwin la. Nanti wife Tengku pulak yang tolong ikatkan tie ni untuk Tengku. " ujar perempuan itu lalu di menghulurkan tie yang telah siap diikat.

" Apa schedule saya hari ini" kata kata Kak Linda tadi sedikit pun tidakku endah.

"hari ini pukul 11 pagi Tengku ada meeting mingguan dengan semua staff syarikat lepastu Tengku ada lunch dengan pengurus untuk projek Desaru. Sebelah petang pula Tengku ada meeting dengan Tuan Hamdan di Golf & Country Resort."

"Linda awak carikan pengganti saya untuk meeting projek Desaru dan gantikan dengan meeting Tuan Hamdan. Make sure sebelah petang jadual saya kosong. "

"tapi Tengku projek Desaru baru sahaja tandatangan kontrak dengam kita. Saya rasa lebih baik kalau Tengku-"

"No need. Awak carikan saja wakil saya tak perlu saya ulang apa yang saya cakap tadi. Petang ni saya ada hal. "

Linda yang berada dihadapannya hanya mengangguk tanda faham. Takkan nak marah bila boss sesuka hati ubah jadual. Satu hal pulak nak kena deal dengan klien syarikat.

Sabar jalahh kalau nak kerja di bawah syarikat besar macamni. Keputusan sesuatu hal perlu dapatkan kelulusan Tengku Arash Ezaril sahaja!
"awak boleh keluar kalau tak ada apa apa" kataku

"baik Tengku" linda terus melangkah keluar dari biliknya.

Butang intercom ditekan dan disambungkan terus kepada tea lady.

"Buatkan nescafe satu untuk saya. 5 minutes" arahku

"ba-baik tengku" jawab satu suara.

Report yang sudah disemak diletakkan disatu sudut. Kerja yang tertangguh disiapkan.

Petang ini ada hal lagi penting yang perlu dibuat. Senyuman tersungging dibibir.

Airis Hanani.

Entah kenapa diri ini terasa gembira apabila melihat wajah gelisah dan marah milik gadis itu. Tambahan pula apabila wajah itu sedang menahan geram.

Comel!

Eh eh?!

Kau dah kenapa Arash Ezaril .
Ingat selagi hutang perempuan tu belum selesai kau kena kucar kacirkan hidup dia. Rasakan!

💝

770 words
Sorry untuk yang tak seberap dan sory kalau ada typo
Tekan vote untuk next chap
More votes more chapp update!!!

Mr.  Prince Ice BergWhere stories live. Discover now