Mr. BODYGUARD
EPISODE 1
"Kamu nak pergi mana ni?" soal En Kim.
"pergi kelas la Appa, mana lagi" Hyuna menarik kerusi dan duduk di hadapan Appanya. Appanya seorang pemilik syarikat Korea Construction. Syarikat yang paling berjaya di Korea. Eomma nya pula dah lama meninggal dunia.
"suruh uncle Lee yang hantar, xpayah la jalan kaki. Bahaya, kalau ada orang cuba cederakan kamu macamana?" balas En Kim. Syarikatnya memang banyak musuh, Hyuna selalu menjadi target musuh-musuhnya.
"xpayahlah, lagipun dekat je. Lagipun Jin dh tunggu kat simpang sana" balas Hyuna. Jin merupakan bestfriendnya dari kecil.
"degil. Sama macam Eomma" perli En Kim. Hyuna hanya senyum.
********************************************
Hyuna berjalan perlahan-lahan dan menepuk bahu orang di depanya.
"ococot mak kau terpelanting!" latah orang di depanya.
"Mak siapa terpelanting ni?" tanya Hyuna ketawa.
"kau ni Hyuna! Jangan buat aku terkejutlah! Kau suka ke aku mati?" Jin bercekak pinggang.
"apa ni pagi2 cakap pasal mati? Gurau sikit pun xboleh" Hyuna tayang muka selamba.
"eh2 kita dah lambatlah! Kelas aku 30 minit lg nak mula ni, jom lari!" Jin menarik Hyuna.
**********************************************
"apsal berpeluh ni? Rajin betul kau jogging eh?" usik Yuri.
"ni semua Jin punya pasal, aku ajak datang awal xnak, lepastu bila dh lambat mulalah kalut nak buat maraton" Hyuna mengelap peluhnya.
"macamana kaki kau? Okey?" soal Yuri. Minggu lepas Hyuna hampir dilanggar kereta, mungkin dari musuh Appa Hyuna. Nasib baik Jin sempat menolak Hyuna ke tepi.
"okey, xde apa pun" kata Hyuna sambil membelek bukunya.
********'*******'**"**'**'*************************
"eii Jin ni. Bukan nak cakap awal2 ada kelas ganti. Kalau aku tau xde masa aku nak tunggu sampai lewat macam ni" bebel Hyuna sambil menyepak batu di depanya.
"aii marah nampak?" tegur satu suara. Hyuna mengangkat mukanya. Beberapa orang lelaki berdiri di depanya sambil memegang pisau. Hyuna menelan liur, rasanya ni orang yang sama cuba melanggarnya minggu lepas.
"a...apa kau nak?" Hyuna berundur beberapa langkah apabila beberapa orang lelaki tersebut menuju ke arahnya.
"kaya Appa kau eh sekarang? Dapat contract $500 juta. Sepatutnya companya Appa aku yang dapat" ucap salah seorang lelaki di depanya.
"tu sebab company kau yang lembab, jangan nak salahkan Appa aku pulak" Hyuna memberanikan diri melawan.
"ooo menjawab, pegang dia!" arah lelaki tersebut. Orang2 suruhanya memegang Hyuna.
"erm cantik jugak kau ni eh?" ujar lelaki tersebut sambil mengacukan pisau ke arah muka Hyuna. Hyuna memejamkan matanya rapat2.
"tadi bukan main lagi aku menjawab kata2 aku, apsal diam?" soal lelaki tersebut sambil ketawa.
"aku bukan takut, cuma tunggu peluang je" Hyuna menendang lelaki di depanya sehingga terjatuh.
"kau!" jerit lelaki tersebut sambil mengcengkam mulut Hyuna. Hyuna xmampu melawan kerana dia dipegang erat oleh orang2 suruhan lelaki tersebut.
"sampaikan salam kat Appa kau!" lelaki tersebut menoreh tapak tangan Hyuna dan meninggalkan Hyuna di situ. Hyuna cepat2 mengeluarkan sapu tanganya dan membalut luka tersebut.
(semasa di tiba di rumah)
"apa kena dengan tangan kamu ni?" soal En Kim. Hyuna yang baru ingin menaiki tangga terperanjat.
"err jatuh" bohong Hyuna .
"sini Appa tengok. Ni bukan kesan jatuh, ni macam kena pisau. Cakap! Siapa yang buat? Jin mana?" soal En Kim bertubi-tubi.
"jatuh la Appa masa kat site tadi. Betul" jawab Hyuna bersungguh-sungguh.
"jangan tipu Kim Hyuna!" tegas En Kim sambil mengambil first aid kit.
"Hyuna xkenal. Dia ada sebut pasal contract $500 juta" terang Hyuna. En Kim terdiam sekejap. Tu mesti konco2 Choi.
"maafkan Appa. Sebab Appa kamu jadi macam ni" ujar En Kim sambil menyapu ubat. Hyuna mula rasa bersalah melihat muka sedih Appanya.
"Appa rasa kamu perlukan seseorang untuk jaga kamu. Kalau nak harapkan Jin sorang je payah. Kalau Appa bagi bodyguard macamana?" cadang En Kim.
"xpayah la.Appa. Rimas la kalau ada bodyguard ni. Xbebas" balas Hyuna.
"Appa dah panggil pun bodyguard tu. Mungkin kejap lg dia sampai" kata En Kim.
"Ding Dong"- bunyi loceng.
"ha tu mungkin dah sampai" ujar Appanya sambil bangun. Hyuna tercengang, baru sebut nama dah sampai. Tak lama kemudian Appanya muncul bersama seorang lelaki. Hyuna hanya memerhati lelaki berambut perang di depanya. Wah dia datang rumah aku pakai singlet+sweater je? Xsopan betul! Hyuna masih memandang.
"sorry baru lepas jogging, sebab tu pakaian macam ni" tiba2 ada 1 suara berbisik d telinganya. Hyuna baru tersedar,
"ehem!" Hyuna berdehem bg menutup rasa malunya.
"so Tuan, ni ke orang yang patut saya jaga?" ujar lelaki d depanya sambil mengenyitkan mata ke arahnya. Hyuna sekali lg tercengang, ceh dia boleh main kenyit mata depan aku!
"yup! Hyuna, kenalkan, ni....."
-TBC-
YOU ARE READING
[C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]
HumorKim Hyuna, seorang anak pemilik syarikat construction yg paling berjaya di Korea. Disebabkan itu, dia sentiasa menjadi target musuh-musuh Appanya. Disebabkan itu, Appanya telah mengupah seorang bodyguard untuk menjaganya. Namun, Bodyguard tersebut...