Mr. BODYGUARD
EPISODE 4
"kau tak payah nak gelakkan aku lah" jeling Hyuna sambil memandu. Patutnya Jimin yang drive tapi ada ke patut Jimin cakap malas?. Jimin masih lagi ketawa.
"aku xsangka kau penakut sampai macam tu sekali" Jimin ketawa terbahak-bahak.*************************(Flashback)*******************
"arghh appa!!" Hyuna menjerit sambil menutup matanya. Terkejut punya pasal habis popcorn dia tercampak ke mana.
"Jin aku nak keluar, aku takboleh la nak tengok citer ni" Hyuna menggoncang lengan Jin.
"alah baru nak mula lah" balas Jin.
"aku nak keluar, korang duduklah dalam ni. Aku tunggu kat luar" Hyuna bangun.
"kau nak pergi mana? Kau xboleh pergi mana-mana tanpa aku" Jimin memegang lengan Hyuna.
"aku taknak tengok, kau faham tak?" soal Hyuna sedikit kasar.
"tapi aku nak tengok" jawab Jimin. Hyuna menarik nafasnya, sakit hati pulak cakap dengan Jimin. Hyuna cuba menarik lenganya kembali namun dipegang erat Jimin.
"kau buat jelah apepun Jimin, asalkan Hyuna tak keluar dari sini" ujar Jin tanpa memandang Jimin.
"alah Hyuna, please...dah nak habis ni" ujar Yuri sambil buat muka kesian.
"tapi aku takbolehla, aku takut. Kalau mengigau macamana?" soal Hyuna
"duduk jelah, banyak songeh pulak" Jimin menarik Hyuna sehingga duduk kembali.
"lepaslah, jangan nak ambil kesempatan. jangan nak pegang tangan aku" ujar Hyuna apabila Jimin masih memegang tanganya.
"ingat aku suka ke? Aku buat macam ni sebab taknak kau cabut lari. Kau tu bukanya boleh percaya sangat" perli Jimin.
"argh Appa!" Hyuna menjerit sambil memeluk orang d tepinya. Terkejut gila tengok gambar Hantu yang tiba2 muncul di skrin.
"aku taulah aku ni mengancam, tapi takpayah la nak peluk-peluk" Hyuna melepaskan pelukanya, K, fine dia terpeluk Jimin.
"euw perasanya! Tak sengajalah!" Hyuna membetulkan rambutnya untuk cover malu.
"eleh tak sengaja konon, padahal kau sengaja kan? It's ok...kalau nak peluk sampai habis movie pun aku tak kisah. Aku laaaaaagi suka" Jimin senyum senget.
"gedikkk!" Hyuna menyambung kembali menonton wayang. Memang sampai habis movie dia asyik menjerit dan memang 3 ekor makhluk tu langsung tak pedulikan dirinya.**********************(End Flashback)*****************
"macamana? Soronok keluar?" tegur En Kim. Hyuna yang baru sahaja ingin menaiki tangga berhenti.
"langsung tak" jawab Hyuna dengan muka masam dan menuju kembali ke biliknya. Jimin menuju ke arah En Kim.
"kenapa tu?" soal En Kim.
"Dia marah sebab saya ikut dia la tu" Jimin senyum.*******************************************************
Hyuna mengintai di sebalik pintu mencari kelibat Jimin.. Appanya tiada di rumah sebab outstation. Akhirnya dia ternampak Jimin tengah membaca surat Khabar d halaman rumah. Dengan perlahan-lahan Hyuna beredar dari situ tanpa disedari Jimin.
"yes berjaya" bisik Hyuna sambil menutup pagar perlahan-lahan.(sementara itu Jimin yang tengah membaca surat khabar)
"mana budak ni, dari tdi aku tak nampak. Pelik" bisik Jimin apabila langsung tak nampak kelibat Hyuna.
"jangan..jangan..." Jimin terus bangun dan menuju ke dalam rumah lalu mengetuk pintu bilik Hyuna namun tiada jawapan. Berkunci pula tu. Jimin mula rasa tak sedap hati, dengan pantas dia membuka almari kasut dan tekaanya betul. Hyuna memang takde kat rumah.
"ei budak ni, bila masa pulak dia keluar? Memang saja nak cari nahas betullah! Siaplah kau Hyuna, aku ajar kau cukup-cukup nanti!" kata Jimin sambil mengeluarkan telefon bimbitnya.*****************************************
Hyuna yang sedang berjalan-jalan sambil menikmati aiskrimnya tidak mempedulikan bunyi telefonya. Mesti panggilan dri Jimin.
"ish bisinglah dia ni" bebel Hyuna sambil mengeluarkan telefon bimbitnya.
'50 misscall from Jimin'
'10 misscall from Jin'
'10 misscall from Yuri'
'20 new message'.
Hyuna membuka mesej yang dikirim Jimin dan membacanya.'kau kat mana?!' - Jimin.
"kau memang nak mati kan?!' - Jimin.
'siaplah kalau aku jumpa kau nanti!" - Jimin.
Hyuna yang membacanya rasa nak ketawa.
"aku akn buat kau lg risau" kata Hyuna dan mematikan telefon bimbitnya.*********************************************
"see, budak kepala batu tu offkan telefon dia" ujar Jimin dengan muka bengang. Risau jika berlaku sesuatu terhadap Hyuna.
"haih Hyuna ni memang degillah" Jin mengelengkan kepalanya. Dah semua tempat dia dan Jimin cari namun still tak jumpa.
"aku risaulah, ke dia kena culik?" ujar Jimin.
"Tak kot, aku rasa dia keluar jalan2 je ni. Eh aku balik dululah ah lewat ni, pape hal call aku" Jin bangun. Jimin hanya mengangguk.**********************************************
Hyuna membuka pintu rumahnya perlahan-lahan tanpa disedari Jimin. Baru sahaja ingin menaiki tangga,
"baru nak balik? Apsal tak balik esok pagi je?" soal Jimin dengan sinis. Hyuna mengurut dadanya, terkejut disergah Jimin.
"kau pergi mana ha?! Apsal aku call tak angkat? Kalau jadi sesuatu macamana?!" marah Jimin sambil melangkah ke arah Hyuna. Hyuna berundur sedikit ke belakang.
"aku bosanlah kat rumah, aku pun perlukan masa untuk diri sendiri jugak!" jawab Hyuna berani.
"berapa kali aku nak cakap supaya kau faham?! Jangan keluar tanpa aku! Apsal kau degil sangat!?" muka Jimin merah menahan marah. Dia punyalah risau separuh mati fikirkan Hyuna. Hyuna hanya diam, xtau nak membalas kata-kata Jimin.
"should I teach you a manner? Aku dah lama fed up dengan perangai kepala batu kau" ujar Jimin. Hyuna mengangkat mukanya,
"you really need a manner girl. Should I teach you?" Jimin meletakkan kedua-dua tanganya di dinding, menghalang pergerakan Hyuna.
"Appa!" jerit Hyuna.
"kau jeritlah sampai esok pagi pun, Appa kau takde. Lagi 3 hari baru dia balik and sepanjang 3 hari ni aku tinggal kat sini. Dengan kau" Jimin sengaja menekan perkataan 'dengan kau'. Muka Hyuna dah cuak. K, fine dia lupa Appa outstation & tak ajak dia sekali
"Apsal diam? Bukan selama ni kau suka menjawab, melawan aku ke?" soal Jimin sambil menahan ketawa. Lawak tengok muka takut Hyuna.
"so, mana dulu kita patut mulakan pembelajaran etika kita? You choose" Jimin menuju makin rapat ke arah Hyuna.
"okey okey.. I'm sorry! Aku takkan buat lagi!" Hyuna memejamkan matanya. Jimin ketawa kecil, tau jugak Hyuna takut. Ingtkan tak.
"ingat aku percayakan kau ke? Ikut aku!" Jimin menarik Hyuna masuk ke dalam bilik dan menguncinya dari dalam.
"hei bukaklah!" Hyuna mengetuk pintu.
"tu hukuman kau! Lain kali buatlah lagi, sekali lagi kau langgar kata-kata aku, aku kurung kau dalam stor!" balas Jimin dan menutup pintu.
"kau singa laut yg kejam! Tak berperikemanusiian! Aku benci kau! Benci!" jerit Hyuna.
"apa? Kau panggil aku singa laut?!" Jimin membuka kembali pintu.
"yes! Singa laut jari pendek!" jawab Hyuna.
"tapi singa laut mana ada jari" kata Jimin. Hyuna terdiam, singa laut takde jari eh?.
"okey disebabkan kau dah 'menggembirakan' aku, kau boleh keluar dari bilik ni lusa. Ingat eh, selama Appa kau takde, aku yg berkuasa & aku penjaga kau & oh ya, Line internet aku akan tutup & handphone kau aku pegang. so have fun" belum sempat Hyuna menjawab Jimin terlebih dahulu menutup pintu.
-TBC-Haaa guys, jgn lupe comment & vote okeh?
YOU ARE READING
[C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]
HumorKim Hyuna, seorang anak pemilik syarikat construction yg paling berjaya di Korea. Disebabkan itu, dia sentiasa menjadi target musuh-musuh Appanya. Disebabkan itu, Appanya telah mengupah seorang bodyguard untuk menjaganya. Namun, Bodyguard tersebut...