PART 11

231 21 0
                                    

Mr. BODYGUARD
(EPISODE 11)

"Jimin!" jerit Hyuna apabila melihat Jimin yg muncul d sebalik pintu yang dah tercabut ditendang Jimin.

"Ooo akhirnya kau datang jugak. Jumpa pulak kau cari tempat ni" kata Hae Joon sambil menarik Hyuna mengikutinya.

"Oouh please lah, zaman teknologi kot. GPS kan ada" balas Jimin, saja bermain emosi dgn Hae Joon.

"Tak kisah la apa pun" Hae Joon mengeluarkan pistolnya & menghalakan ke arah Hyuna.

"jangan apa-apakan dia!" kata Jimin.

"Sorry Bro, kau dah terlambat" Hae Joon menarik picu pistolnya.

"Jangan! please jangan apa-apakan dia. Kita bincang, kau nak batalkan contract kan? Aku boleh buat, aku penjaga dia. Aku ada hak jugak atas company tu" pujuk Jimin.

"sayang jugak kau kat dia ni kan? aku dah lama warning, korang yg degil" balas Hae Joon lagi.

"Bos, apa kat kita bunuh je diorang 2 ni. Lagi bagus, tak de saksi" saran seorang konco Hae Joon.

"Jimin tolong! Aku takut!" jerit Hyuna.

"jangan risau, aku akan pastikan dia takkan sempat apa-apakan kau" balas Jimin.

"woah, aku nampak ada sinar cinta kat mata kau Jimin" Hae Joon ketawa.

"hey kau tak payah nak nak buat puisi kat sinilah! Lepas...ummph!" Hae Joon menutup mulut Hyuna.

"bisinglah! Patut tadi aku sumbat dadah dalam mulut kau, bising je dari tadi!" Hae Joon masih menutup mulut Hyuna.

"So siapa yg patut aku tembak dulu. You or him?" Hae Joon mengacukan pistol ke arah Hyuna dan Jimin.

"tapi aku rasa lagi bagus kalau bodyguard kau yg mati dulu kan? Aku nak kau rasa bersalah sebab terpaksa heret dia dalam hal ni. Korang, apa lagi? Belasahlah!" arah Hae Joon. Konco2 nya mula mengepung Jimin.

(selepas habis berlawan)

"kau lepaskan dia kalau taknak terima nasib macam konco kau!" kata Jimin sedikit terhuyung-hayang.(of course hero kita menang :) ).

"jangan dekat! Kalau tak aku tembak!" Hae Joon mengacukan pistol ke arah Hyuna dan menarik Hyuna bersamanya.

"ok..ok aku takkan dekat. Lepaskan dia dulu. Bak sini contact tu, aku sign" Jimin mengundur sedikit ke belakang.

"lepaslah Hae Joon! Kau dah gila ke apa?!" balas Hyuna sambil merungkaikan pegangan Hae Joon pd lenganya.

"boleh tak kau duduk diam? Dah teringin sangat nak ikut Appa kau?" ujar Hae Joon apabila Hyuna asyik meronta-ronta. Jimin yg melihat Hae Joon yg sedikit leka menarik Hyuna ke tepi dan cuba mengambil pistol dari tangan Hae Joon.

'Bang!!"

"Jimin!" jerit Hyuna dan meluru ke arah Jimin yg terjatuh. Ada kesan tembakan d dada.

"Sorry aku lambat, kau okey? Ada cedera tak?" tanya Jimin dengan muka berkerut. Hae Joon terus cabut lari.

"kenapa kau buat macam ni? Kau memang bodoh kan?" soal Hyuna sambil menangis.

"aku kan bodyguard kau, bayang-bayang kau. Of course aku kena lindungi kau" Jimin senyum kelat.

"Jom kita pergi Hospital!" Hyuna menutup luka Jimin menggunakan tanganya & cuba memapah Jimin untuk bangun.

"I know it will be soon our last, aku tak dapat nak jaga..." muka Jimin berkerut.

"but I cant let you go. Siapa nk jaga aku lepasni? Aku taknak orang lain, aku nak kau jugak! Appa aku dah tinggalkan aku, takkan kau pun nak tinggalkan aku jugak? Mana janji kau?" Hyuna mengenggam tangan Jimin.

"sorry sebab aku selalu tengking & marah kau selama ni, aku buat bersebab. Aku..."

"Jimin! Jangan takutkan akulah! Jimin!" Hyuna mengoncang Jimin yg dah tidak sedarkan diri.

**********************************************

Hyuna duduk termenung d ruang menunggu, tanganya masih ada kesan darah Jimin.
"Hyuna! Kau ok ke?! Ada cedera tak?!" tanya Jin cemas.

"Aku ok, tapi Jimin...aku tak tau" jawab Hyuna sambil mengesat air matanya.

"jangan risau, dia takkan apa-apa" Yuri cuba memujuk Hyuna. Tak pernah dia tengok Hyuna sedih sampai macam ni sekali.

"it's ok. Aku ada, aku akan jaga kau" Jin memeluk Hyuna.

"aku takut Jin, aku takut kalau jadi sesuatu kat Jimin. Aku takkkan dapat maafkan diri aku, semua ni jadi sebab aku" balas Hyuna.

"jangan salahkan diri kau pulak, kita tak sangka benda nak jadi" Yuri menggosok belakang Hyuna.

"Hyuna!" Hyuna berpaling apabila seseorang memanggil namanya.

"Danny!" Hyuna memeluk Danny sambil menangis.

"kau jangan la nangis macam ni. Kau ada luka mana-mana tak?" soal Danny lembut. Hyuna adalah sepupu yg paling rapat & paling dia sayang.

"aku menyesal tak ikut kau balik US dulu. Kalau tak, semua benda ni takkan jadi" balas Hyuna.

"bukan salah kaulah" Danny masih memujuk

"aku nak ikut kau balik US, aku tak nak tinggal kat sini lagi" ucap Hyuna.

"serious ni?" tanya Danny. Hyuna mengangguk.

"Sampai hati kau kan nak tinggalkan kami" ujar Yuri.

"aku terpaksa Yuri, aku tak nak kau & Jin pulak yg kena" terang Hyuna.

"kalau kau tinggalkan kitaorang, kita putus kawan! Aku tak nak kawan dengan kau dah! Jom Yuri" Jin menarik Yuri. Hyuna memandang dengan keluhan.Tiba-tiba pintu bilik bedah dibuka,

"siapa ahli keluarga Park Jimin?" soal Dr.

"saya!" cepat-cepat Hyuna menjawab.

"macam ni...."

-TBC-

Okey guys, lepas baca tu please vote eh? 😂

 [C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]Where stories live. Discover now