Mr. BODYGUARD
EPISODE 9"Appa!"
"Uncle!" automatik Jimin terus berdiri.
"kesianya anak Appa, Ok ke? Demam lg?" tanya En Kim sambil duduk di sisi Hyuna.
"I miss you Appa, very..very much" Hyuna memeluk Appanya. Jimin ketawa dalam hatinya, manja jugak Hyuna ni.
"aik? Sejak bila kamu jadi manja ni?" soal En Kim pelik.
"nak manja pun tak boleh, takpelah" Hyuna melepaskan pelukanya.
"thanks la Jimin sebab tolong jaga Hyuna ni" ujar En Kim.
"it's ok Uncle, lagipun dia 'tak menyusahkan' sy pun" kata Jimin. Saja dia tekan perkataan tak menyusahkan. Hyuna menyumpah dalam hatinya.okeylah kalau macamtu, Appa nak rehat and Jimin, Uncle nak cakap sekejap" En Kim bangun.
"sikit-sikit Jimin. Macamlah Jimin tu anak kandung dia" bebel Hyuna sambil memejamkan matanya.
(sementara itu Jimin & En. Kim yg berada d ruang tamu)
"Ada orang cuba cederakan dia atau ikut dia tak masa saya takde?" Soal En Kim.
"Takde Uncle" terang Jimin.
"Konco-konco Choi?" soal En Kim lagi.
"Takde Uncle. Maybe diaorang dah putus asa kot" ujar Jimin. En Kim mengangguk.
"erm masa Hyuna demam, dia ada buat something kat kamu tak?" soal En Kim.
"erm dia ceroboh bilik saya & siap peluk saya. Lepastu Hyuna boleh suruh saya suapkan dia makan. Pelik" terang Jimin jujur. En Kim ketawa.
"dia memang macamtu bila tak sihat. Hormon tak stabil katakan, dia akan jadi mengada-ngada. Dia tak kisah w/pun tu orang yg dia tak suka. Tu nasib baik dia tak kiss kamu" En Kim masih lg ketawa.
"pernah dia kiss orang lain?" soal Jimin.
"Tak pernah, Uncle jelah selalu jadi mangsa" terang En Kim. Jimin ketawa.
"okeylah, kalau kamu nak balik rumah kamu sekejap Uncle izinkan. Uncle nak rehat kejap" En Kim bangun & meninggalkan Jimin d ruang tamu.
*********************************************
Hyuna membuka pintu rumahnya. Sunyi.
"Appa ada cakap kat kau dia nak pergi mana-mana?" tanya Hyuna."Takde" jawab Jimin. Hyuna mengerutkan keningnya. Selalunya. Appanya akan menunggunya di ruang tamu. Baru sahaja ingin menaiki tangga, dia terperasan sesuatu.
"Appa!" jerit Hyuna sambil berlari menuju ke arah Appanya yg terbaring d dapur dengan berlumuran darah. Ada kesan tembakan.
"bangun Appa! Siapa yg buat Appa macam ni?!" tanya Hyuna sambil memeluk Appanya. Ni mesti musuh Appanya yg tembak.
"siapa yg tembak Uncle?!" tanya Jimin pula.
"Ji..Jimin, tt..tolong jaga Hyuna" ujar En Kim dengan susah payah.
" Appa, jangan tinggalkan Hyuna!" Hyuna menangis."jaga di..diri Hyuna" kata En Kim sebelum memejamkan matanya.
"Appa!" jerit Hyuna.
YOU ARE READING
[C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]
HumorKim Hyuna, seorang anak pemilik syarikat construction yg paling berjaya di Korea. Disebabkan itu, dia sentiasa menjadi target musuh-musuh Appanya. Disebabkan itu, Appanya telah mengupah seorang bodyguard untuk menjaganya. Namun, Bodyguard tersebut...