PART 12 [ENDING]

375 34 12
                                    


Mr. BODYGUARD
EPISODE 12(FINAL)

"Macam ni, kami berjaya keluarkan peluru yg berada d jantungnya. Dia dah stabil tapi masih belum sedarkan diri lagi. Cik bolehlah masuk melawat dia sekejap" ucap Dr.

"kau masuklah. Aku tunggu kat luar" kata Danny.

"Taknak, kalau aku tengok dia aku akan rasa lagi bersalah. Aku nak balik" ucap Hyuna.

"okey kita balik dulu, bila kau dah okey kita datang semula" Danny menarik Hyuna untuk bangun.

*****************************************
"mana Hyuna?" tanya Jimin sambil mencari kelibat Hyuna. Jin & Yuri berpandangan sesama sendiri.

"apsal korg diam ni?" tanya Jimin. Dari semalam sejak dia membuka mata dia langsung tak nampak kelibat Hyuna.

"sebenarnya dia dah balik US & dia taknak kau cari dia lagi" jawab Jin.

"balik US? Kenapa?" tanya Jimin.

"dia rasa bersalah atas apa yg berlaku, sebab tu dia balik US. Dia taknak benda yg sama berlaku lagi" terang Yuri.

"aku jumpa dia! Aku nak cakap sesuatu!" Jimin bangun namun dia jatuh kembali.

"kau baru sihatlah, mana boleh banyak bergerak" kata Jin sambil membantu Jimin.

"sampai hati dia pergi tak ucap selamat tinggal" keluh Jimin.

"ni dia bagi nota kat kau" Yuri menghulurkan sekeping kertas. Jimin mengambil & membacanya.

'I'm Sorry for everthing & Thank you for being my Bodyguard'

-Kim Hyuna

"sampai hati kau tinggalkan aku" keluh Jimin sambil merenyukkan kertas tersebut.

**//****************************

"Hyuna! Faster! Or you'll be late!"

"I'm coming!" Hyuna berlari menuruni tangga. Danny dah menunggunya d meja makan.

"selalu bangun lambat, nanti pensyarah kau membebel kat aku" jeling Danny. Hyuna ketawa, pensyarahnya merupakan kawan baik Danny.

"eleh kawan kau tu cerewet, lambat 5 minit pun nak berkira" balas Hyuna.

"stop arguing kids" sampuk Mr Kim. Hyuna & Danny tersengih-sengih.

"Hyuna pergi dulu Mama Papa, bye Danny!" Hyuna mengusutkan rambut Danny dan berlari keluar.

"eh sarapan!" panggil Mrs. Kim.

"kenyang!" Hyuna terus menutup pintu. Hyuna menutup pintu pagar dgn tergesa-gesa, sehingga dia terlanggar orang d depanya.

"hei use your eyes!" marah orang d depanya. Hyuna mengangkat mukanya.

"Ji..Jimin? Ma..macamana k..kau ada kat sini?" soal Hyuna terkejut. Dah 3 bulan dia tak jumpa Jimin.

"sampai hati kau tinggalkan aku kan? Kau langsung tak ucap selamat tinggal" ujar Jimin perlahan.

"aku..aku" Hyuna mati kata.

"aku rindukan kau tau tak? Tolonglah jangan buat aku macam ni, jangan tinggalkan aku lagi. Please" Jimin terus memeluk Hyuna.

"Jimin!..Jimin! Jangan peluk kuat sangat, aku tak dapat bernafas ni!" Hyuna menepuk belakang Jimin. Jimin melepaskan pelukanya.

"aku rasa bersalah sangat" Hyuna tunduk.
"ugh, berapa kali aku perlu ulang? Aku bodyguard kau, tugas aku pastikan kau selamat" Jimin memegang bahu Hyuna. Hyuna sedikit tersenyum.

"aku nak cakap 1 benda, benda ni dah lama aku simpan sebenarnya" ujr Jimin.

"jangan cakap yg kita ni adik-beradik, aku tak rela nak ada abang macam kau" ucap Hyuna.

 [C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]Where stories live. Discover now