Mr BODYGUARD
EPISODE 3
"oi nanti!..nanti! Jangan lari!" jerit Jimin sambil mengejar Hyuna.
"fuh!..penatnya, laju betul dia ni lari" Jimin tercungap-cungap. Sakit betul hatinya apabila Hyuna boleh lari tinggalkan dia sorang2.
"alah mana pulak dia ni, mati aku kalau Tuan Kim tau aku xjaga anak dia" Jimin memandang kiri kanan. Ni xlain & xbukan, Hyuna sengaja buat perangai supaya dia fed up. Akhirnya dia ternampak beberapa orang lelaki sedang menarik Hyuna masuk ke dalam sebuah van. Jimin yang melihat kejadian itu segera meluru ke arah Hyuna dan menarik Hyuna berlindung d belakangnya.
"suruh Appa kau tamatkan contract dengan Goodstar Construction" arah lelaki tersebut.
"kau kenal ke?" bisik Jimin. Hyuna mengeleng.
"Ooo dah pakai bodyguard ye sekarang?" lelaki tersebut ketawa.
"jangan ganggu kami!" tegas Jimin. Tanganya masih erat memegang lengan Hyuna. Yelah kang cedera budak ni dia jugak akan dipersalahkan nanti.
"geng, belasah dia!" arah lelaki tersebut. Mereka semua mengepung Jimin.
"kau ke tepi!" Jimin menolak Hyuna ke tepi dan bergelut dengan orang suruhan lelaki tersebut.
"lepaslah! Jimin! Jimin!" kata Hyuna apabila 2 orang lelaki memegang lenganya. Jimin yang mendengarnya terus menuju ke arah Hyuna dan menumbuk kedua-dua lelaki tersebut. Mereka semua melarikan diri.
"kau ok? Ada sakit mana2 x? Ada luka x?" soal Jimin dengan lembut dan menarik Hyuna bangun. Hyuna sedikit terkejut, first time Jimin bercakap lembut denganya.
"takde" jawab Hyuna sepatah. Jimin menyapu darah d bibirnya.
"itulah! Tadi berlagak sangat nak balik sorang!. Kalau aku xde tdi kau dah lama matilah! Kau tau x orang kat luar sana berebut nak bunuh & culik kau?!, Apa aku nak jawab dengan Appa kau nanti?!" suara Jimin kembali kasar.
"okey, I'm Sorry! Xpayah nak marah aku macam budak kecil!" jawab Hyuna dengan kasar dan meninggalkan Jimin d belakangnya. Dahla dia masih takut dengan kejadian tadi boleh pulak Jimin marah2 dia.
"bukanya nak cakap terima kasih ke apa, patut aku tinggal je dia tdi kat situ" bebel Jimin sambil mengekori Hyuna.
******************************************
"kenapa ni?" soal En Kim selepas melihat muka keruh Hyuna.
"xde apa" jawab Hyuna dan menaiki tangga menuju ke biliknya. Xlama kemudian Jimin muncul dan duduk d hdapan En Kim.
"kenapa muka kamu lebam2 ni?" soal En Kim.
"tadi masa kitaorang balik ada orang serang kami. Dia ada sebut pasal contract dengan Goodstar Construction, dia nyaris2 nak culik Hyuna. Nasib baik saya sempat tarik. Rasanya tu orang suruhan Choi" terang Jimin.
"hish Choi ni memang saja nak cari pasal" En Kim memicit dahinya.
"Hyuna! Hyuna!" panggil En Kim. Xlama kemudian Hyuna turun dan duduk d sebelah Appanya namun dia masih xpandang muka Jimin.
"pergi ambil first aid kit dan tolong sapu ubat kat muka Jimin, Appa nak pergi office kejap" En Kim bangun.
"it's ok Tuan, saya boleh sapu sendiri" balas Jimin.
"no, Hyuna tolong Jimin, dia jadi macam tu sebab kamu tau. Show your manner sikit. Hyuna! Dengar x apa Appa cakap ni?" ujar En Kim melihat Hyuna masih buat dek.
"dengar, nak buat la ni" kta Hyuna sambil mengambil kapas dan menyapu ubat.
"aduh! Sakitlah, janganlah tekan!" muka Jimin berkerut.
"eleh tu pun sakit, macam perempuan. Lembik" perli Hyuna.
"Ooo macam perempuan, lembik. yg macam perempuan & lembik nilah yg slamatkan kau tadi. Sini aku tunjukkan perangai sebenar aku, how about this?" Jimin smirk dan mengesot lebih rapat ke arah Hyuna.
"kau..kau jangan nak bu..buat hal, aku..aku jerit nanti!" ugut Hyuna. Sekrang jarak dia & Jimin sangat rapat.
"Ooo takutnya, jeritlah, kita 2 je ada kat sini. Orang lain xde, jiran kiri kanan pun xde" Jimin sengaja menakutkan Hyuna.
"eh apsal diam? Aku cuma nak tunjukkan yg aku ni lelaki, bukan perempuan seperti yg kau cakapkan" Jimin semakin mendekatkan mukanya dengan muka Hyuna. Hyuna dah cuak, jarak mereka sangat rapat sampaikan rambut Jimin terkena dahinya. Hyuna memejamkan matanya.
"ha3!" Jimin ketawa kuat. Hyuna membuka matanya.
"tau pun takut, kalau kau panggil aku macam perempuan sekali lagi, aku buat betul2" kata Jimin sambil bangun.
"ei playboy! Playboy! Kau jahat!" Hyuna menyepak kaki Jimin bertubi-tubi & berlari menuju ke biliknya.
"sedap mulut cakap aku playboy, ish ganasnya dia ni, aduh" Jimin menggosok kakinya yg ditendang Hyuna.
********************************************
"Jin!" laung Hyuna. Jin yang sedang membelek telefon berpaling,
"lambatlah kau ni" kata Jin sambil bercekak pinggang. Hyuna ketawa.
"mana ada lambat, baru pukul 8.30, kelas kan pukul 9" Hyuna melihat jam di tanganya.
"hai Jimin, eh apsal dengan muka kau ni?" soal Jin dengan muka berkerut.
"kena belasah, tapi orang tu langsung xcakap terima kasih kat aku" perli Jimin. Hyuna buat muka menyampah.
"teruk la kau ni Hyuna, cakap la terima kasih ke apa" balas Jin.
"dah2 jangan nak ganti Prof Jo buat kuliah. Sakit telinga aku" Hyuna berjalan laju meninggalkan Jimin dan Jin di belakangnya.
"sabar bro, Hyuna memang macam tu, lama2 nanti okeylah. Dia cuma xsuka hdup dikongkong" nasihat Jin sambil menepuk bahu Jimin.
"dia selalu curi2 keluar tanpa pengetahuan aku, kau tau la kan Appa dia banyak musuh. Appa dia setiap jam call aku tanya pasal Hyuna. Dahla Hyuna tu selalu tipu aku pasal jadual kelas dia" keluh Jimin.
"nanti aku send jadual kelas dia kat kau, jangan risau, aku akan cuba tengok-tengokkan dia kat Uni. Tapi kalau kat rumah tu xbolehla" Jin ketawa.
"thanks Jin" Jimin senyum.
*************************************************
"ha nak pergi mana cantik2 ni?" soal En Kim.
"nak tengok wayang dengan Jin dan Yuri" balas Hyuna.
"dah bagitau Jimin?" soal En Kim lagi. Hyuna mengeleng.
"ish kamu ni kan, berapa kali Appa nak pesan, kalau nak pergi mana2 kena Jimin ada sekali" ujar En Kim.
"Appa, Hyuna pun perlukan life dengan kawan2. Xkan sepanjang masa nak ajak Jimin kot" Hyuna memuncungkan mulutnya.
"menjawab! Call Jimin sekarang!" arah En Kim.
"Appa, Hyuna ni anak tiri Appa eh? Apsal Appa lebihkan Jimin berbanding Hyuna? Dia tu anak Appa ke?" soal Hyuna dgn muka masam. En Kim ketawa.
"Appa risaukan kamu, kamu sorang saja anak Appa. Appa dah cukup kehilangan dengan kematian Eomma kamu. Appa xnak kehilangan kamu pulak. Call Jimin cepat, dia satu-satunya orang yg Appa harapkan" pujuk En Kim.
"yelah" jawab Hyuna dalam pasrah.
**************************************************
(Di Mall)
"kau xpayah malu2 Jimin. Anggap je kitaorang ni kawan kau" Jin memaut bahu Jimin.
"A'aa betul tu" sampuk Yuri pula.
"apsal la semua orang layan singa laut tu baik2? Menyampah aku" bebel Hyuna.
"hah kau cakap apa? Aku xdengar" ujar Jin.
"Xde apelah, kita nak tengok citer apa ni?" soal Hyuna.
"citer hantu!" jawab Jin, Jimin dan Hyuri serentak.
"alah, korang tau kan aku xsuka cerita macam tu" ujar Hyuna. Dia memang seorang yg penakut.
"kalau ikut majoriti kitaorang menang. So kau kena mengalah la" ujar Jin. Dalam keterpaksaan Hyuna terpaksa mengikut kata2 Jin.
-TBC--
YOU ARE READING
[C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]
HumorKim Hyuna, seorang anak pemilik syarikat construction yg paling berjaya di Korea. Disebabkan itu, dia sentiasa menjadi target musuh-musuh Appanya. Disebabkan itu, Appanya telah mengupah seorang bodyguard untuk menjaganya. Namun, Bodyguard tersebut...