Mr. BODYGUARD
EPISODE 2
"yup! Hyuna kenalkan, ni bodyguard kamu. Nama dia Park Jimin. Say hello to him" arah En Kim.
"hai Jimin. Nice to meet you" tegur Hyuna dalam keterpaksaan.
"nice to meet you too Hyuna" jawab Jimin sambil duduk d hadapan Hyuna.
"korang kenal2 lah dulu. Layan Jimin dengan baik Hyuna, Appa tau kamu xberapa nak suka tapi kamu belajar menerima. Appa nak rehat kejap" En Kim bangun. Hyuna mengangguk. Sekarang tinggal dia dengan Jimin d ruang tamu. Hyuna memandang Jimin atas bawah. Sekarang dia terpaksa heret Jimin ke mana saja dia pergi. Rimas!.
"kau xpayah buat pandangan macam tulah, ingat aku nak sangat jd bodyguard kau? Kalau bukan Appa kau yang suruh, xde maknanya aku nak melekat dengan kau" kata Jimin sambil menyilangkan kakinya. Hyuna tercengang, amboi depan Appanya sopan betul Jimin ni, tapi belakang....
"habis tu, ingat aku suka lah? Aku lg menyampah kau menempel tepi aku. Oo kau ni ada personality disorder eh? Sekejap sopan sekejap..uh malas nak cakap" kutuk Hyuna.
"sedap mulut je kan kau kutuk aku! Kau memang...."
"Hyuna! Hyuna! Kau ok ke?! Sini aku tengok tangan kau!" Jin terus merempuh pintu dan memegang tangan Hyuna.
"aduh sakitlah Jin! Jangan tekan, kau nak patahkan tangan aku ke apa ni" muka Hyuna berkerut.
"Sorry2, maaflah sebab aku kau jadi macam ni. Kalau aku tau aku ponteng je kelas tdi" Jin menggosok tangan Hyuna yang berbalut.
"xde apelah. Sikit je ni" balas Hyuna.
"err Hyuna, siapa ni? Saudara kau eh?" tunjuk Jin. Baru dia perasan lelaki yang berada di hadapan Hyuna.
"aku bodyguard dia. Park Jimin" Jimin menghulurkan tanganya dan Jin menyambutnya.
"aku bestfriend dia. Kim Seokjin" balas Jin. Hyuna mencebik, dengan orang lain boleh pulak Jimin cakap sopan, lemah lembut. Tapi denganya..macam musuh ketat.
"aku balik dululah Hyuna, esok aku tunggu kat tempat biasa. Bye Jimin" Jin bangun.
*******************************************
Hyuna menuruni tangga sambil menyanyi kecil, sampai sahaja dia dah nampak Jimin sedang menunggunya di atas sofa.
"boleh x cepat sikit? Lembablah!" marah Jimin sambil bercekak pinggang.
"Appa aku mana?" soal Hyuna sambil memandang kiri kanan.
"dah keluar, cepatlah! Appa kau suruh aku teman kau sampai University" Jimin mengambil jaketnya.
"xpayah, Jin ada untuk teman aku. Kau boleh balik atau apa2 jelah" kata Hyuna.
"aku hanya terima arahan dari Appa kau. Bukan kau, sekarang cepat!" Jimin menarik Hyuna keluar rumah dan mengunci pintu.
********************************************
"Jin!" panggil Hyuna. Jin berpaling.
"awal kau harini, ops lupa pula dah ada bodyguard. Mesti dia yang paksa kau datang awl kan?" Jin ketawa. Hyuna tunjuk muka menyampah.
"jangan spoilkan mood aku Jin. Jom, nanti lambat sampai" Hyuna memaut lengan Jin. Jimin hanya memerhati dari belakang.
"Jimin, kau baru habis belajar eh?" soal Jin.
"yup! Aku baru habis master dalam bidang engineering. Actually aku engineer d company Tuan Kim, tapi entah knp dia suruh aku jadi bodyguard anak dia. Aku terima jelah memandangkan gaji dia up 2x ganda" jawab Jimin. Hyuna sedikit terkejut, xsangka Jimin ada master dalam engineering+salah seorang engineer d company Appanya.
"eh sama macam kau lah Hyuna! Bidang engineering, bolehla Jimin jadi tutor kau lepasni" kata Jin sambil ketawa.
"xingin aku" jawab Hyuna. Jin ketawa,
"eleh, aku pun xingin la" balas Jimin dalam hati. Setelah beberapa minit berjalan, mereka tiba di Universiti.
"bye Hyuna, jumpa lunch nanti" Jin melambai dan menuju ke kelasnya. Baru sahaja Hyuna ingin menuju ke kelasnya,
"eh nanti, kelas kau habis pukul berapa dan kat blok mana?" soal Jimin sambil memegang lengan Hyuna.
"entah, xingat" jawab Hyuna. Sebenarnya dia malas nak balik dengan Jimin.
"kau ni ada masalah otak atau nyanyuk? Jadual kelas sendiri xkan xingat?" soal Jimin sambil memandang dengan tajam. Mesti Hyuna saja nak sakitkan hati dia.
"aku xingat sebab jadual selalu berubah. Now, lepaskan tangan kau atau aku jerit cakap yang kau nak buat benda jahat kat aku" ugut Hyuna.
"jeritlah, aku xkisah pun. Selagi kau xcakap selagi tu kau xboleh masuk" Jimin mengeratkan peganganya.
"kelas habis pukul 5 kat blok J. Kelas JC 01. Yang kau sibuk nak tau kenapa?" jawab Hyuna dengan kasar.
"Aku ni bodyguard kau tau x? Kau xboleh pergi mana2 tanpa aku. Kang ada orang culik kau aku jugak yg dipersalahkan nanti, tapi siapa yg nak culik orang macam kau ni kan, perangai hmmm" jawab Jimin selamba sambil memandang Hyuna atas bawah. Hyuna bulatkan matanya, kat manalah Appanya jumpa Jimin? Perangai xsemenggah langsung.
"aku rasa nyawa aku lg terancam bila kau ada sebelah aku" jawab Hyuna dan menuju ke kelasnya. Setelah memastikan Hyuna memastikan Hyuna masuk ke kelasnya, Jimin bergerak pulang dari Universiti.
*******************************************
Hyuna memandang dari celah2 pintu kelasnya.
"wei kau cari siapa? Jin dah balik kan?" Yuri menepuk bahu Hyuna.
"aku cari bodyguard aku, aku tipu dia cakap kelas habis pukul 5. Rimaslah dia asyik mengekor aku je" Hyuna keluar dari kelasnya setelah memastikan Jimin tiada.
"kalau aku lagi suka ada bodyguard handsome macam tu. Eh kau sure ni xnak aku teman sampai rumah?" soal Yuri.
"xpelah, aku balik sendiri" balas Hyuna. Yuri mengangguk dan beredar dari situ. Baru sahaja Hyuna ingin melangkah,
"hei kau nak pergi mana ha?!" balas Jimin sambil memegang beg Hyuna. Hyuna sedikit terperanjat, macamana Jimin boleh muncul pulak.
"err nak pergi...kafe. Ha kafe, Jin dah tunggu kat sana. Kau boleh balik dulu, aku nak balik dengan Jin" jawab Hyuna.
"kau tipu aku kan?! Kelas habis pukul 4 tapi cakap pukul 5!. Jin dah balik td. Jangan menyusahkan aku boleh x?!" marah Jimin sambil memandang Hyuna dengan tajam.
"aku xsuruh pun kau datang kan? Aku boleh balik sendiri" jawab Hyuna selamba dan ingin berear dari situ.
"aku xhabis cakap lagi!" Jimin memegang lengan Hyuna sehingga Hyuna sedikit berundur ke belakang.
"jangan menjeritlah! Xmalu ke orang tengok? Aku xpekak lagilah!" Hyuna menggosok telinganya. Beberapa org pelajar memandang ke arah mereka. Jimin merampas telefon dari tangan Hyuna.
"bagilah!" Hyuna cuba mengambil telefon dari tangan Jimin namun Jimin lebih pantas menyembunyikan di belakangnya dan menaip sesuatu.
"miss my message you'll die, miss my call you're really die. Understand?" ujar Jimin
"faham" jawab Hyuna acuh x acuh.
"apa? Xdengar. Kuat sikit" ulang Jimin sambil mendekatkan telinganya. Hyuna mengetap bibirnya, Jimin ni memang sengaja.
"fahamlah!" jawab Hyuna kuat.
"good" jawab Jimin sambil menghulurkan kembali telefon Hyuna. Hyuna mengambil telefonya dengan kasar & meninggalkan Jimin di belakangnya.
-TBC-
YOU ARE READING
[C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]
HumorKim Hyuna, seorang anak pemilik syarikat construction yg paling berjaya di Korea. Disebabkan itu, dia sentiasa menjadi target musuh-musuh Appanya. Disebabkan itu, Appanya telah mengupah seorang bodyguard untuk menjaganya. Namun, Bodyguard tersebut...