PART 5

279 42 12
                                    


EPISODE 5

"Nah, you look better in this way" Jimin menarik kerusi & duduk d hdapan Hyuna. Hyuna buat muka menyampah.

"makanlah, tengok buat apa? Nak suruh aku suap? Sorry eh tu tak termasuk dalam skop kerja aku" ujar Jimin apabila Hyuna hanya memandang makanan d depanya.

"macamana nak makan kalau macam ni?" Hyuna menunjukkan tangan yang bergari pada kerusi. Mana Jimin rembat gari tu tak taulah. Nak kata bekas polis bukan.

"makan pakai tangan kanan, bukan kiri. Tak nak makan sudah, aku tak paksa" Jimin mengunyah roti bakar. Saja dia buat macam tu untuk mengajar Hyuna. Dengan susah payah terpaksa jugak Hyuna makan. Jimin bukanya kisah kalau dia sakit perut ke apa.

"good girl" Jimin menggosok kepala Hyuna.
"jangan nak pegang-pegang!" Hyuna menepis tangan Jimin. Jimin ketawa kecil.

"lepasni aku nak keluar, nak cari buku" ujar Hyuna.

"haa, kalau kau cakap macam ni kan bagus. Okey pukul 10 kita keluar" kata Jimin. Hyuna hanya memandang dengan jelingan+menyumpah d dalam hati.

***************************************
"kau tunggu kat luar" kata Hyuna.

"no..no aku nak masuk jugak. Entah-entah kau keluar ikut pintu belakang, aku tak percayakan kau" Jimin menarik Hyuna masuk ke dalam kedai buku.

"sukahati kaulah!" balas Hyuna.

******************************************

"kau ni Hyuna, takpatut buat macam tu tau. Jimin tu risau gila kat kau semalam, smpai dia paksa aku untuk cari kau" ujar Jin smbil menyedut minumanya.

"betul tu. Dahla tak angkat phone. Dia lagi tua dri kau tau, hormatla sikit" nasihat Yuri.

"aku rimaslah dengan dia, kau tau tak dia kurung aku dalam bilik dan gari tangan aku? lepastu dia offkan pulak wifi & pegang phone aku. macam nak gila aku duduk dalam tu" ujar Hyuna dengan jelingan. Jin dan Yuri ketawa.

"tu la, lain kali dengar cakap bodyguard kau tu. Dia buat semua tu sebab nak jaga kau tau. Kau pun satu, degil sangat. Dengarlah cakap dia" balas Jin.

"dahla, malas aku nak layan korang. Malam ni korang lepak rumah aku boleh? Appa aku takde lah. Lusa baru balik, rimaslah aku kalau dengan Jimin je" ujar Hyuna.

"apsal rimas pulak? Dia pernah buat benda tak elok kat kau ke?" soal Jin.

"bukan macam tu, cuma aku tak selesa lah berdua dengan dia. Nanti dia buli aku lagi" terang Hyuna.

"Tak bolehlah. Aku kena siapkan assignment" jawab Jin.

"rumah kau berapa meter je dari rumah aku. Buat kat rumah aku jelah" Hyuna masih memujuk. Jin masih mengeleng. Hyuna memandng pula ke arah Yuri dengan muka kesian. Meminta simpati kononya.

"aku pun sama, dah janji nak keluar dengan Joon" ujar Yuri.

"alah korang ni" Hyuna muncung.

"lain kali kitaorang lepak rumah kau. Okey?" kata Yuri. Hyuna buat dek.

"Weh jangan sentap" Jin menggoyang bahu Hyuna.

"Sampai hati korang. Dah aku nak blah la camni" Hyuna bangun. Konon-konon merajuk.

***********************************************

Hyuna menggaru kepalanya, payah betul nak jawab soalan tutorial d depanya.

"Erm patut ke aku minta tolong dia?" bisik Hyuna sambil memandang Jimin yang sedang terbaring di atas sofa. Mentang-mentang Appanya takde Jimin tunjuk taring dia yang sebenar.

 [C] Mr. Bodyguard [PARK JIMIN 박 지민 × KIM HYUNA]Where stories live. Discover now