Untitled Part 26

2.3K 59 6
                                    

AKU sentiasa memujuk hati supaya menjadi lebih kuat dan tidak manja dengan perasaan ini. Hubungan aku dengan bernard masih macam biasa hanya berhubungan melalui whatsapp dan video call sahaja.

Perhubungan yang bersyarat hanya di waktu pejabat sahaja kami berhubung. Lepas tu buat hal masing-masing, ini yang aku nak maka hadaplah sendiri semua ini. Ada masa perasaan ini susah untuk bekerjasama teruatamanya waktu malam, asyik teringat pada bernard serta memori kami bersama-sama.

Entah macam mana ketika aku melayari laman sesawang youtube secara tidak sengaja terplay surah yusuf dan selepas aku beberapa kali mendengarnya seolah mendapat ketenangan jiwa serta raga.

Dan (bagi mengesahkan dakwaan itu) mereka pula melumurkan baju Yusuf dengan darah palsu. Bapa mereka berkata: "Tidak! Bahkan nafsu kamu memperelokkan kepada kamu suatu perkara (yang tidak diterima akal). Kalau demikian, bersabarlah aku dengan sebaik-baiknya, dan Allah jualah yang dipohonkan pertolonganNya, mengenai apa yang kamu katakan itu."   

Telah menjadi amalan aku setiap malam sebelum tidur mesti dengar surah yusuf  sehingga tertidur.

Satu malam aku dapat panggilan daripada bernard ketika aku sudah lena dibuai mimpi.

'Hai, selamat malam.' Suara seakan berbisik.

'Hai, selamat malam juga.' Aku tersenyum sendiri.

'Sweet dream, miss you.' Walaupun suara dia seakan berbisik tapi jelas.

'You too,mis you too.' Aku membalas.

'Take care.' Sempat dia memesan.

Aku matikan talian dan tidur dalam keadaan tersenyum. HA! Menjadi semakin angau!.

***********************************************************************************************

'Hai awak!. Dia tersenyum melihat aku.

'Hai, sekejap.' Sambil aku mencari earfon aku supaya ada privasi.

Aku melihat dan dia melihat aku. Diam seketika tanpa berkata apa-apa. Membuak rasa rindu melihat dia didalam pakaian formal. Terimbau kenangan yang lalu.

'Sampai bila nak tengok macam ni.?' Dia bertanya.

'Sampai bila-bila, hahaha. Abangla cakap dulu.' Ketawa melihat gelagat dia.

'Awak sihat, dah makan?.' Aku cuma mengangguk sahaja.

'Abang sihat, makan dah.?' Dia cuma mengangguk sahaja.

'Miss you.' Dia tersengih.

'Miss you too.' Sambil aku melirik mata pada dia.

Aku tersenyum melihat senyuman yang dia ukirkan dibibir. Orangnya biasa-biasa sahaja namun mampu mencuri hati aku.

'Abang dengar lagu?.' Aku bertanya.

'Yup, dengar ke? kuat sangat?.' Dia memandang aku.

'Eh tak lah tanya je.'

Berkumandang lagu Aisyah daripada projector band.

Mula mula mula ku happy
Tiba-tiba dia sakitkan hatiku
Tak apalah terima kasihlah jadi kekasihku

Satu dua tiga ku cintamu
Kau hanya satu menjadi kekasihku
Berjanjilah padaku sayangku
Kau akan setia

Han
Jangan ragu-ragu dengan cinta ini
Jangan kau ragu-ragu ku jadi kekasihmu
Percaya padaku
Ku akan jadi yang terbaik untuk cintamu

Han
Aku sayang kamu aku rindu kamu
Tidur malamku sentiasaku mimpikan kamu
Kau hanya milikku untuk selamanya

Dia nyayikan lagu tu untuk aku. Auw! Sweetnya awak ni, betul-betul pencuri hati saya. Nasib baik vc tak boleh save kalau tak memang dah save dah.

'Thanks abang.' Aku memandang mata dia.

Lama dia merenung muka aku seakan tembus screen telefon masing-masing.

'Kenapa bang,?' Aku tanya dia.

Dia gelengkan kepala.

'Tak ada apa, rindu kat awak.' Dia buat muka cute dekat aku.

'Nakal, auuumm!.'

'Eh! amboi. Hahaha.' Dia gelak.

'Awak, abang ada meeting kejap lagi ni tau. Kalau tak balas chat tu faham-faham sendiri k.'

'Ok abang, nak gerak dah ke?' Aku tanya.

Dia anggukan kepala.

Aku nantikan dia tamatkan panggilan. Kami berpandang satu sama lain.

'Sayang,tak nak matikan call ke.' Dia tanya.

'La ingatkan abang nak matikan.' Aku lak jawab.

'Awak matikan, abang nak tengok muka awak.'

Aku gelak!. hahaha

'Ok, bye take care.' Aku senyum kat dia.

Dia melambaikan tangan pada aku. Ala comelnya awak ni.

Maka tamatlah sesi bermesra kami. Boleh dikatakan setiap hari macam ni. Sekurang-kurangnya adalah juga dia mengambil langkah untuk menjaga hati aku.

Macam biasa sambil buat kerja akan tersenyum lebar. Dunia ini aku yang punya. Hahaha.

Kupu-kupu Didalam Simpanan.Where stories live. Discover now