07

831 22 0
                                    

07

"I love you"



Nag-init agad ang mukha ko. What the hell did I just say? Did I say 'I love you? What the hell did I do? Did I kissed his cheek in front of our friends. OH CRAP! Shame! Shame on me Vera!



He grab my wrist and pulled me closer to him giving me a hug.



"I love you more, I love you most. I love you so much more than to the moon and back. I'll be loving you forever. I love you baby" He said causing the butterflies in my tummy. Niyakap ko siya pabalik. I can feel my tears, my vision got blurry. I never felt like this so emotional before. Pakiramdam ko lagi akong naiiyak kapag kasama ko siya. Maybe because of his sincerity? I don't know.



"Ehem" Zia faked a cough breaking the ice "Ang lalandi" she whispered before we all laughed.



At that moment akala ko kami lang, I even forgot na may nanunuod pala sa amin. Nahihiya ako sa mga kaibigan ko. I even said sorry "Okay lang sis, alam naman naming malandi ka" Zia joked. We just laugh at her. 



"Oh edi ano tawag sayo?" I fired back.



"Pokpok!" Yuna answered



Tumayo na si Zia saka nakapameywang na humarap kay Yuna "Inosente ako gaga! Pokpok ka dyan baka naman maniwala sila oy! Don't be like that"



"Blake sobrang bait niyan wala lang preno bibig niyan minsan."



Zia laughed. "Di ko makontrol eh,"



Sobrang saya. Ilang oras pang asaran, tawanan, pikunan at kilig ang ganap naming sa unit ni Yuna nang biglang tumunog ang cellphone ko sa bulsa. 



Incoming call.



I answered it without looking at the caller's ID.



"Vera"



His voice cracked.



"V-Vera.... Talk to me please?" He was crying. I was stunned.

It was him. I looked at the number. It was really him.

I bit my lower lip. Should I talk to him? Should I answer back?

I immediately ended the call. Ayaw ko na muna siyang kausapin. What for? Masyado nang preoccupied ang utak ko sa mga bagay bagay. Ayaw ko nang stressin ang buhay ko para lang sa kanya.



May Miranda na siya ano pa bang gusto niya? Now that I am happy with Andre saka siya makikipag-usap. I am not the fragile Vera like I was before.



He ghosted me. Period. That's it. No further ado. I sighed deeply before I shut down my phone at ibalik ang phone sa bulsa ko. I can feel 5 pair of eyes looking at me. Wondering why I ended that call. Maybe wondering kung kanino galling ang tawag at kung abkit ganun inasta ko.



I suddenly felt so low. I felt like I was drained from that one stupid call.



"Sino yun?" Yuna asked me



Nakatingin parin silang lahat sa akin. Humugot ako ng malalim na hininga. I felt a dudden leap on my heartbeat. Lumakas ang kabog ng puso ko. Nanlamig mga paa ko. This is it. I am going to tell them.



"Can you help me?" I said as tears fell from my eyes.



Hindi ko na alam gagawin ko.



T.O.T.G.ATahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon