"Seriøst pappa, jeg er Ok"sa jeg mens jeg balanserte mobilen mellom skulderen og øret mitt. Jeg åpnet kjøleskapet og tenkte på hva jeg skulle drikke."Malia, det har skjedd enda ett innbrudd rett over gaten. Er du sikker på at du klarer deg de neste dagene?. Du vet jeg kan komme hjem når som helst"sa han. Jeg tok ut appelsin juicen mens han sa det og åpnet korken.
"Pappa, jeg har Nate og dessuten er dørene alltid låst og jeg kommer ikke til å gå noen steder"sa jeg og himlet med øynene for meg selv. Jeg la mobilen i hånden min igjen og tok et glass.
"Husker du reglene?" spurte han. Jeg helte appelsinjuicen oppi glasset.
"Ja"sa jeg. Jeg kunne høre at pappas jobbtelefon ringte.
"Jeg må gå nå, be safe"sa han som om han trodde det skulle høres morsomt ut eller mer ungdomslig.
"Hade"sa jeg. Jeg la på og tok en slurk av juicen. Det var ganske mørkt ute og vi hadde store vinduer som gjorde at jeg kunne se rett over gaten. Vi bodde i en høyblokk. Siden vi er to personer trenger vi ikke så mye plass.
Jeg tittet fram fra gardinene. Jeg kunne se blålys og politifolk som intervjuet andre. Jeg åpnet vinduet og lyd av stemmer, bilmotorer og actionfylt musikk. Ja, naboen min , Carson er en veldig rar person. Han sitter alltid ved vinduet og har på musikk som passer til dagen som om gaten er en film. Om det regner har han på jazz og om det er en jente fra andre siden av blokken som står ute på balkongen sin og snakker med en gutt på gaten har han på romantisk musikk. Ja, sånne scener har det faktisk vært mange av.
Jeg kunne se han sitte på balkongen sin. Jeg åpnet vinduet mer og ropte på han. Han måtte vell ha sett noe som hadde skjedd. Han sitter jo ute nesten hele døgnet!
"Hei Malia, koselig å se deg"sa han og smilte. Han hadde store briller og tynt brunt hår. Han gikk alltid i brune dongeri bukser som var godt trekket opp, ingen sagging her nei.
"Så du noe av det som skjedde?"spurte jeg. Han ristet på hodet.
"Nei, jeg var inne og lagde min daglige dose kaffe med hint av vanilje. Men jeg fikk med meg at Amber slo opp med Peter foran vennene hans. For en sleiping"sa han og så utover gaten.
Jeg brydde meg ikke om å snakke med han mer. Han hadde jo ikke sett noe og da var det ikke interessant lengre. Plutselig begynte det å regne kraftig. Carson tok opp en paraply som holdt både han og høyttaleren tørr.
"Ser ut som om det blir storm i natt"sa han tankefull. Han tok opp mobilen sin og skiftet sang til mer dyster action. Jeg tok kjapt hodet mitt inn igjen og lukket vinduet.
Jeg likte når det var storm. Det var koselig å høre regnet piske til vinduene. Jeg bestemte meg for å gjøre stemningen litt bedre ved å lage en kopp kakao. Jeg hadde akkurat satt meg i sofaen da jeg hørte mobilen min plinge fra kjøkkenet.
Jeg jogget bort og så at det var nate.
-kommer innom
Jeg kvapp da jeg hørte det banke på døren. Han var kjapp. Jeg gikk bort og så gjennom en luke fra døren for å sjekke at det faktisk var han, så låste jeg opp døren.
"Hei"sa han. Han gikk forbi meg og inn i stuen. "Jeg kommer bare innom for å si at jeg skal ned på gaming butikken, har endelig råd til den nye MAD MAN 4"sa han gira.
YOU ARE READING
Kidnapped
FantasyMalia bor innestengt og har nesten aldri trakket ut i den virkelige verdenen. Byens kriminalitet øker og faren for kidnapping er stor. Derfor har faren skrevet ned tre enkle regler: 1. Ikke slipp inn noen du ikke kjenner inn i huset 2. Om noen komme...