6.

28 0 0
                                    

Pov Monica.

Na de les Nederlands heb ik alweer een pauze van 20 minuten. Ik loop naar het rokershok, en steek een sigaret aan. Ik kijk even snel mijn appjes na, totdat iemand tegen me begint te praten.

'Ik wist niet dat jij rookte?! ' zegt Sabrina, een aanhanger van Adriana. 'Ik wist niet dat je dat iets boeide?! ' zeg ik terug. 'Sorry.. ' 'waarvoor? ' 'dat ik zo tegen je doe. Ik wil het niet, maar je zal het niet begrijpen.' zegt ze terwijl ze naar beneden kijkt. 'Leg het me uit dan. Misschien begrijp ik het dan.' 'Adriana is mijn nichtje, en mijn ouders hebben alleen contact met haar ouders omdat wij met elkaar om gaan. Mijn vader en haar vader zijn broers, die jarenlang ruzie hebben gehad, en door ons is het contact terug. ' legt ze uit. Ik knik. 'Maar ik vind dat dit niet echt een excuus is, aangezien jij mij ook pest.' 'wat mij echt heel erg spijt, want ik wil het eigenlijk niet doen. Ik wil juist vriendinnen met je worden, maar ik ben bang dat jij mij nooit een kans zult geven door alles met Adriana.' 'Ik wil je wel een kans geven, maar dan zul je wel eerlijk tegen Adriana moeten zijn.' ze knikt en gooit haar sigaret weg, en geeft me een knuffel. 'Owja.. Gecondoleerd trouwens met je vader. Ik ben er voor je meid. ' zegt ze. Ik bedank haar, en dan loopt ze weg. Oke dit was raar.

Ik gooi mijn sigaret weg, en loop naar de aula, waar ik Adriana en Sabrina ruzie zie maken. Adriana komt boos op me af, met Sabrina achter haar aan. 'Jij durft zeg! Mijn nichtje van mij afpakken.' zegt Adriana kwaad. 'Nou euhm, je nichtje kwam naar mij toe, om te melden dat ze liever aan mijn kant staat, dan aan de jouwe. Dus wat heb ik met dit probleem te maken?' zeg ik terwijl ik mijn armen over elkaar heen sla. 'Jij hebt haar omgepraat. Dat kan niet anders.' 'Dat is niet waar! Dit is mijn eigen keuze. Ik wil niet meer pesten.' zegt Sabrina. In mijn ooghoek zie ik Shawn en Cameron naar ons kijken. 'Weet je wat? Zoek het maar lekker uit met z'n tweetjes. Ik weet in ieder geval dat Kim, Shelley, Lisa, Shawn en Cameron mij niet laten vallen.' zegt ze bitchy.

'Owja?' komt Cameron zich mengen. 'Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met jou! Je doet bot, je scheldt iedereen en alles uit, word boos om de kleinste dingetjes en het ergste van alles, je pest iedereen omdat je jezelf tip top in orde vind, terwijl je echt totaal niks voosteld.' zegt Cameron boos. Ik ben verbaasd. Hij heeft het zojuist voor mij opgenomen, terwijl Adriana het vriendinnetje van zijn beste vriend is... 'Dus jij kiest eerder een nerdje die niks anders kan als leren, dan de vriendin van je beste vriend?!' zegt Adriana. Hij knikt en komt naar me toegelopen en slaat een arm om me heen. 'Ze is veel meer dan wat jij denkt. Ze is slim, lief en duizend maal mooier dan jij.' zegt hij. Ik grinnik om zijn reactie en kijk Adriana bitchy aan. Ze is even stil. 'Prima. Dan zoek jij het ook maar lekker uit. Kom Shawn. Weg bij deze kneusjes.' zegt ze terwijl ze zich omdraait. Ze loopt weg, maar Shawn blijft staan. Ik zie hem twijfelen. Wat gaat hij doen? Kiest hij voor mij, of voor Adriana? 'Shawn, hierkomen. Of het is uit.' roept Adriana. Heel de aula is gelijk doodstil, wachtend op shawn zijn reactie. 'Sorry Moon... ' en hij loopt naar Adriana.

Wat een klootzak, maar ik heb nu wel 2 nieuwe vrienden. Cameron en Sabrina. Samen lopen we arm in arm naar de volgende les: Muziek.

Ik ga naast Shawn zitten, en voor ons gaan Cameron en Sabrina zitten. Shawn zit op zijn telefoon te appen. Ik begin een gesprek met Sabrina, totdat de docent binnen komt. 'We gaan verder aan de opdracht, dus pak je spullen en ga verder.' ik knik en pak mijn kladblok er weer bij. 'Shawn, ik heb een klein stukje aangepast zodat de tekst meer een geheel wordt, goed?' hij knikt afwezig en hij kijkt weer op zijn telefoon. Ik pak de telefoon uit zijn hand en leg hem op de vensterbank. 'Geef terug!' zegt hij boos. 'Eerst de opdracht, dan je telefoon.' zeg ik en kijk hem doordringend aan. 'Mag ik mijn appje even afmaken en sturen, daarna doe ik hem weg. Beloofd.' Ik doe mijn pink in de lucht. Hij vlecht de zijne in de mijne en ik geef zijn telefoon terug. Na 10 seconden legt hij zijn telefoon zoals beloofd weg.

Na een tijdje draait Cam zich om. 'Waarom blijf je Adriana verdedigen?' vraagt hij aan Shawn. 'Omdat ze mijn vriendin is. Ik heb geen keus.' zegt Shawn. 'Heb je wel. Je vriendin pest mensen, en vooral Moon, en dat is vet zielig. Zeker nu haar vader net overleden is. Ze blijft haar daar mee lastig vallen.' zegt Cam. Hij heeft een punt. 'Kan ik niks aan doen.' 'Kan je wel. Praat met haar en zeg dat je het er niet mee eens bent.' zegt Sabrina die zich ook omgedraaid heeft. 'Ik zal het proberen.' zegt hij. Ik knik en ga verder met de les.

She didn't knew... Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu