8.

29 0 0
                                    

Pov Monica.
Na ongeveer 3 uurtjes leg ik mijn gitaar weg, en loop ik naar beneden. Shawn komt achter me aan. 'We moeten de accoorden wel een keer goed uitwerken. Ik kan aan mijn coach vragen of die het wilt bekijken?' Dat is waar ook! Shawn zit op gitaarles! 'Is goed! Wil je blijven eten?' vraag ik aan Shawn. 'Is goed. Wat eten we?' vraagt hij. 'Wat dacht je van pizza?' 'Klinkt lekker. Doe maar pizza salami. Ik trakteer!' zegt hij blij. 'Nou ik heb geld van mijn moeder gehad omdat ze een nacht weg is, dus ik trakteer lekker.' zeg ik eigenwijs. 'Oh, dus je bent helemaal alleen vannacht?' vraagt hij. 'Volgens mij zeg ik dat net haha' lach ik. 'Dat is waar.' lacht hij. 'Zullen we een film kijken in de tijd dat we op de pizza's wachten? dan ga ik vast bellen.' zegt Shawn. Ik vind het prima. 'Is goed. Netflix maar aangooien dan?' 'helemaal top. Ik ben zo terug. Welke pizza moet je?' 'doe maar hawaii' zeg ik. Hij knikt en loopt weg. Sinds wanneer doet Shawn aardig tegen mij? wonderen zijn de wereld nog niet uit schijnbaar. Had hij nou maar een aardige vriendin, dan was alles makkelijker geweest. Even later komt hij terug, maar ik heb nog steeds geen film uitgekozen. Hij klikt de eerste beste film aan die hij ziet. Tuurlijk... Horror, hetgene waar ik absoluut niet tegen kan. Shawn ploft neer op de bank en ik ga naast hem zitten. Na ongeveer een kwartiertje dat de film bezig is, begint het pas enger te worden. Hoe meer engere stukjes er komen, hoe dichter ik naar Shawn toekruip, tot ik letterlijk in zijn rugholte zit. Als het iets minder begint te worden, kom ik achter zijn rug vandaan. Dan gaat opeens de deurbel. Ik gil zo hard als ik kan. 'Rustig, dat is de pizzabezorger maar! Dalijk denkt hij dat er iemand verkracht wordt!' lacht hij terwijl hij opstaat en naar de deur loopt. Nog geen minuut later komt hij terug met 2 dozen in zijn hand en hij gaat weer naast me zitten. Ik neem mijn pizza aan en begin rustig met eten. Na het eten werken we nog aan de tekst van het liedje, tot het 10 uur is. 'Is er niemand bij je vannacht?' vraagt Shawn. Ik schud mijn hoofd. 'Nope, en ik ben ook alleen als ze mijn vader af komen leveren.' 'Hoe bedoel je? daar hoort je moeder toch ook bij te zijn?' 'Ja maar ze kan het niet aan, dus daarom is ze nu weg.' zeg ik. 'Wil je dat ik bij je blijf? Dan ben je niet alleen.' vraagt hij. 'Euhm ja kan wel, dan moet je wel even langs huis, want je hebt nu geen spullen voor morgen bij, alleen voor muziek.' 'Dat doen we morgenvroeg wel snel voor we naar school gaan, oke?' 'Ook goed.' lach ik. Ik loop naar de logeerkamer en maak het bed voor Shawn op. 'Dat hoef je toch helemaal niet te doen? Ik kan toch ook bij jou gaan liggen? niemand die het ziet...' zegt hij een beetje beschamend. Hij heeft een punt... 'Kan ook, dan doe ik alleen het kussen meenemen, aangezien ik alle kussens in beslag neem, en dan weet je zeker dat je er één hebt vannacht' lach ik. Hij lacht ook en samen lopen we weer naar mijn kamer. Ik pak mijn trainingsbroek en mijn slaaphempje en loop dan naar de badkamer. Als ik me heb omgekleed, haal ik met doekjes de make-up van mijn gezicht, en doe mijn vlechtjes uit. Ik maakt er snel een slaapknot van, en loop dan naar mijn kamer. Shawn staat zonder shirt naast mijn bed. God damn. 'Aan welke kant wil jij liggen?' vraagt hij terwijl ik nog steeds naar hem aan het staren ben. 'Euhm doe maar rechterkant. Dan kan ik de wekker uit zetten morgenvroeg.' hij knikt en gaat in bed liggen, en ik doe het zelfde. 'Welterusten Moon' zegt hij lief. ' jij ook Shawn.' zeg ik, en al snel val ik in slaap.

* volgende morgen half 6 *

Ik word wakker van mijn telefoon die afgaat. Een mailtje van de luchtmacht, dat mijn vader over 3 uur thuis wordt gebracht. Ik zucht en draai me weer om, waar Shawn me lief aan ligt te kijken. 'Wat was er?' vraagt hij met de meest lieve ochtendstem die je je ooit voor kunt stellen. 'Mailtje dat mijn vader om half 9 hier is, dus we kunnen nog twee uurtjes slapen.' 'Klinkt goed. Kom nou maar weer liggen.' zegt hij. Ik knik en ga naast hem liggen. Hij slaat een arm om me heen, en ik nestel me tegen hem aan. Al snel val ik in slaap.

* 2 uur later *

Ik druk mijn wekker uit en draai me nog even terug. Shawn heeft de wekker nog niet gehoord. Voorzichtig ga ik weer dichter tegen hem aanliggen en maak ik hem voorzichtjes wakker. 'Goedemorgen slaapkop!' zeg ik tegen hem. 'Hmmmm' krijg ik als reactie terug en hij trekt mij in een knuffel. Dit moment mag van mij wel uren duren, maar helaas. Ze komen mijn vader zo brengen. Ik sta op uit bed, en maak me klaar voor vandaag. Ik doe mijn trainingsbroek en hempje uit en ga voor mijn kanst staan. 'Zo hey! Goed uitzicht zo op de vroege morgen. Ik kijk hem knalrood aan, en hij staat op uit bed. Hij komt naar me toegelopen en geeft me een knuffel. 'Euhm Shawn' 'Ja?' 'Mag ik me aankleden? dit is nogal awkward hahahaha' lach ik beschamend. 'Maakt toch niet uit. Alleen wij weten dit.' zegt hij schaamteloos. 'Ja oke, maar als Adriana een kutopmerking maakt, dan kan ik niks beloven...' zeg ik. 'Maakt me niet uit. Ze is toch niet meer zo leuk als eerst.' 'Waarom maak je het dan niet uit?' 'Omdat ze verwachten dat de populairste jongen en meisje een relatie hebben.' 'Laat jij dan eens zien dat het anders kan!' Zeg ik. Hij lacht en loopt naar zijn spullen en doet zijn shirt aan, helaas. 'Moon?' 'Ja?' 'Mag ik je kleren voor vandaag uitkiezen? dan zullen we ze eens laten zien wat ze missen!' zegt hij. Ik twijfel heel erg. Ik wil niet de nieuwe hoer van de school worden ofso.. 'Vooruit dan, maar wel een beetje rekening er mee houden dat we gewoon naar school moeten.' hij knikt en duikt mijn kast in. 'Dit lijkt me wel iets.' zegt hij na 4 minuten in de kast te hebben gekeken. Het is niet te sletterig, dus waarom ook niet. Ik trek te kleren aan, en draai een rondje voor Shawn. Hij knikt goedkeurend en slaat zijn armen om me heen. 'We zullen ze eens wat laten zien! Je weet niet half hoe mooi je bent! owja, en je haar in 2 kleine, schattige knotjes en de rest los doen, kleine oorbel knopjes, en je make up.. Je hebt eigenlijk niks nodig.' 'owja zeker wel! Laat dat maar aan mij over!' zeg ik terwijl ik naar de badkamer loop. 10 minuten later kom ik de badkamer weet uit, met paardenstaart, kleine zwarte oorbelknopjes en mijn make-up lichtjes gedaan. Zijn mond valt open van verbazing. 'Het is dat ik een vriendin heb, maar anders had ik je nu ten huwelijk gevraagd.' zegt hij. Ik bloos, en samen lopen we naar beneden, wachtend tot mijn vader wordt gebracht.

~  Zo ziet Monica eruit met Shawn's gekozen outfit!  ~

~  Zo ziet Monica eruit met Shawn's gekozen outfit!  ~

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
She didn't knew... Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu