13. Peatükk "Algajad- Mis Teid Ees Ootab."

35 5 0
                                    

Kui läheb raamatu kirjutamiseks, siis on suur tõenäosus, et läheb ka selle avaldamiseks. Vahet pole, kas sinu eesmärk on saada tagasisidet oma raamatu kohta, või mitte - üldiselt meeldib inimestele väga oma arvamust avaldada, ning seda eriti, kui neil on midagi negatiivset öelda. Ning raamatute kommentaaride sektsioon ei ole midagi midagi uut. Mulle meeldib aga selle suhtes alati rõhutada, et ära anna neile (lugejatele) midagi, mille üle nuriseda. Kuid kui üritada kõigile meele järele olla, ehitad iseendale silda hukatusse. Suur tõenäosus on, et sinu looming kannataks selle all, ning lõpptulemusena ei jääks oma supiga rahule ei sina, ega lugejad. Kuid mida siis teha?

1. Pane oma prioriteedid paika- tea, mis sind ees ootab selle mitte tegemisel.

Kui sinu eesmärk on vaid kuulsus siin wattpadis, siis oled sa juba kõigist kümne sammu võrra maas. Kui pea su õlgadel ei tooda midagi, peale nälja kuulsuse järele, siis on selle vajaduse rahuldamiseks sotsiaalmeedia platforme, kus selle saavutamine on palju lihtsam, kui wattpadis. Usu mind, see ei ole seda väärt. Sa võid ju proovida, kuid mina peaksin seda aja raiskamiseks.  

2. Motivatsioon- ja selle puudus.

Wattpad on eelkõige kirjutamiseks, ning oma loomingu jagamiseks teiste kirjanike või lugemishuvilistega, vahet ei ole mis teemast me näite tooksime. Mina leian peale kolmeaastast kogemust siin ja 4 raamatu väljalaset, et ainus, mis sind järjel hoiab, on siiras tung kirjutamisele, ning ma ei oleks praegu siin ilma selleta. See ei teki lihtsalt tühjast, vaid asi on siin lihtne- sul kas on see sees olemas, või ei ole. Kui on, siis on võimalik ennast pidevalt arendada, seda huvi süvendada, mida võiksid teha eneseharimise eesmärgil.

3. Kriitika- mis sellega peale hakata?

Ikka juhtub, ei saa ilma selleta. Katsu eristada informatiivset kriitikat tavalisest vihakõnest. Kui kommentaaris tuuakse välja kindel probleem, mida sa ise ei ole varem oma kirjutistega tähele pannud, siis nüüd on õige hetk seda "viga" analüüsida, ning mõelda, mida oleksid võinud teha teistmoodi, ning kuidas see sinu raamatu kvaliteeti mõjutaks. On juhtunud, et olen inimesi pidanud isegi tänama mõne kibedama tagasiside eest, kuna ma leian, et võibolla ei oleks ma ise tähele pannudki, et midagi oli valesti. Kuid mitte iga kommentaar ei ole selline. Vahel kohtan ka lihtsalt õelaid inimesi, kelle arvamusest katsun kaarega mööda minna.

Kõik on sinu enda mõtteviisis kinni, ühesõnaga. Kuidas sa midagi südamesse võtad, mis eesmärgil, ning kuidas sa lased millegil end mõjutada. Kõige keerulisem ongi anda nõuandeid, milles inimene peab lihtsalt iseendasse uskuma, kuna sa ei saa anda talle kindlaid juhiseid, mida ja kuidas teha, kuna meie eesmärgid on kõigil väga erinevad. Käesolev peatükk on eelkõige autoritele, kes alles kirjutamise algusfaasis on. Uskuge endasse. Sa õpid läbi kogemuse, niiet hakka aga kogema. Loo iseendale eesmärke ja takistusi, mida siis oma klaviatuuriga ületada saaksid. Selleks, et teada võitmist, pead tundma läbikukkumist. Mida rohkem, seda parem, kuna see annab sinu enese arengule rohkem kasvamisruumi. Ei ole ühte kindlat viisi kirjutamiseks, ei ole kahte ega kolmegi. Neid on täpselt nii palju, kui inimene heaks ja ilusaks arvab!

Edu teile minu poolt! Lisaküsimused ja mured võite jätta kommentaaridesse või kirjutada mulle sõnumina. 

Kirjutamise 101 - Mida/Millest/Kuidas Kirjutada? Kõik Vastused.Where stories live. Discover now