3. Peatükk "Mida Kaaluda Enne Kirjutamist"

103 9 0
                                    


1. Kirjutamine võib tekitada sõltuvust!

Kui plaanid praegu vaid ühe raamatu kirjutamist, ning arvad et suudad sellega piirduda, siis on aja möödudes, kui sulle tegevus meeldib, raske peatuda. Ma arvan, et ei pea üle kordama, et võib olla sulle kasulik, mõõdukas koguses.


2.Kirjutamine ise on teekond, eesmärk aga raamat!

Kui leiad, et ainus, millele suudad kirjutamise ajal mõelda on see, kui palju kasu sa valminud raamatu eest saaksid, on midagi valesti, või Sa teed midagi valesti. Sa tead, et oled kirjutamiseks loodud, kui naudid kirjutamise protsessi, selle asemel, et näha seda võimaliku sissetuleku-, või populaarsuse kogumise allikana.


3.Ära eelda, et hakkad raamatute pealt raha teenima!

See läheb 4. punktiga ideaalselt kokku. Kirjutamise alustamise motivatsiooniks peaks olema tahe kirjutada, ning anda selle kaudu endast parim, ehk ka väljendada selle kaudu iseennast. Peaaegu kõik muud eesmärgid võivad viia Su raamatu hukule. Siirus on kirjutaja kõige hinnalisem väärtus!


4.Ära eelda kohe meeletut edu!

Sest, kui Sul ei juhtu instantselt olema J.K. Rowlingu annet, ning kedagi kuulsat kriitikut suure publikuga, kes sind promo'ks, on suur võimalus, et see ei juhtu üleöö. Kuid kui see on su pikaajaline eesmärk- saada sama edukaks, kui tema, siis ära lase millelgi enda teel seista. Kirjutamisoskused on arendatavad. Asi on rohkem raamatu kirjutamise protsessi nautimises, kui edu ootamises. Kui annad endast parima, ning usud, et saad millega hakkama ja töötad selle nimel, siis on ka suur võimalus, et see juhtub, kuid ära oota, et seda esimese 24 tunni vältel pärast oma esimese peatüki avaldamist. Seades endale saavutamatuid eesmärke, pettud lõpuks vaid iseendas.

5."Miks?"

Raamatu kirjutamine nõuab vaeva ja aega, ja mitte vähe! Kuid ma usun, et isegi kogenenud kirjanikud võivad minuga nõustuda, kui väidan, et ei ole paremat tunnet, kui uhkus enda lõpetatud raamatu üle. Pea miski muu ei küündi selle tasemele. Kui sa kirjutad, või plaanid kirjutada raamatut populaarsuse või raha kogumise eesmärgil, on siiski suur võimalus, et see ei õnnestu, ning kogu see varutud aeg ja vaev läheb tühja. Seega- see ei ole seda väärt.

6. Kirjutajal peab olema kõrge kriitikataluvus.

Nii positiivne kui negatiivne tagasiside võib osutuda sulle kasulikuks, ning aidata sul ennast parendada, ning aitab kaasa sinu, kui kirjaniku, arenemisele. Seega on oluline hüljata kommentaaride ja arvustuste lugemisel oma ego, ning vaadata tõele silma.

"Su raamat on igav ja pealiskaudne, see osa oli äärmiselt ettearvatav! See ja see oleks võinud juhtuda hoopis sedamoodi ja nii ja nii..."

- Aksepteeri, et see võib olla tõsi, kuid ka üleliialdatud mida on võinud suuresti mõjutada ka lugeja enda emptsioonid, mis kõik ei pruugi alati isegi raamatuga seonduda! Võib ka olla, et inimene kes pole varem sinu raamatuga isegi kokku puutunud, otsustab tulla sinu raamatu kommentaaridesse ja jätta sinna halvusav arvustus, lihtsalt kuna Tal juhtus halb päev olema, ning mitte, et sinukirjutatud osa oleks seda väärt. Kõik on võimalik. Seda nüüd teades, proovi analüüsida kolmanda isiku pilgu alt enda kirjutatut.

Kas sa oleksid võinud seda teha teistmoodi?

Mida see oleks muutnud?

Kui sina oleksid lugeja rollis, kas oleksid selle osaga rahul?

Küsi endalt sarnaseid küsimusi vastavalt kaebusele, enda parendamise eesmärgil, kuid pea meeles, et mitte kõigel negatiivsel on tõsi taga.

"See osa oli nii huvitav!!! Ootan kangesti uut! Loodan et "see" ja "see" juhtub "nii" ja "nii"."

- Austa oma lugejaskonna soove kiiremini uut osa kirjutada, kuid ära lase silmakirjalikul edul end laisaks muuta! Kui tunned, et peaksid järgmisesse peatükki rohkem panustama, panusta eeldatavast kaks korda rohkem. On normaalne tahta positiivsete kommentaaride lugemisel kohe edasi kirjutada. Seda tunnet kogedes tea, et oled õigel teel. Võid End selle eest sejale patsutada. Ära kasuta kunagi oma lugejaskonna lojaalsust enda kasuks ära, saanud edu maitse kätte, ära kipu uute peatükkide avaldamisega kuupäeva ületama või nendesse vähem panustama, avates et kõik tuleb nüüd iseenesest. Midagi head ei tule laiskusest. Kõigel on lõpp, mida me ära hoida ei saa, kuid aga me saame kontrollida selle saabumise kiirust, kuidas ise soovime, siinkohal rääkides raamatu tippketke(de)st.

Kirjutamise 101 - Mida/Millest/Kuidas Kirjutada? Kõik Vastused.Onde histórias criam vida. Descubra agora