2. Peatükk "Raamatu Esitlemine; Kaas, Tutvustus ja Sinu Publik."

192 11 0
                                    

Pliiats käes ja paber ees. Mis nüüd?

Nüüd, mu Sõber, kui sul on idee, millest sooviksid kirjutada, tuleb sul hakata mõtlema selle idee teoks tegemisele. Nüüd me räägime, kuidas sildistada oma raamatuid nii, et need meelitaks õiget publikut.

MIDA TEHA:

Raamatu avalikustamisel annab Wattpad sulle võimaluse sildistada oma raamatud kategooriatesse, tuntuimad näited on Romance, Sci-Fi, Fiction, Teen Fiction ja see nimekiri on veel väga pikk. Siltide kasutamine aitab lugejatel leida sellise žanri raamatut, mida nad otsivad, milleks võib osutuda just sinu raamat. Sa ei pea kartma, et Sa ei leia õiget kategooriat, mille alla oma raamat paigutada. Kui oled kahe vahel ja kahtled, vali mõlemad! Kui muudad oma meelt, või jõuad teistsugusele otsusele, kui sellele mis sa juba valisid. saad neid alati lihtsasti muuta. Pane tähele, et kategooriad on Wattpadis ingliskeelsed! Nende tähendustes kaheldes kasuta tõlkimisprogramme või tarkvarasid, nagu näiteks Google Translate, Babylon, Lec, Prompt, Systran ja LinguaTec.

MIDA MITTE TEHA:

Esitleda oma raamatut millegina, mis ta tegelikult ei ole. Sellega meelitad sa valereklaami abil valet publikut vale raamatu alla. Sildistada raamatut "Fiction'i" all, kui see jutustab päriselus aset võtmas- või võtnud juhtumist, ning piirdub tavainimese võimetega. Kui see juhtub kogemata, pole hullu! Õpi oma vigadest! Seda aga tahtlikult tehes teed endale karuteene, meelitades valet publikut vale raamatu alla, ning lugejale ei meeldi, kui teda ninapidi tõmmatakse. Selline käitumine võib lõppeda negatiivste hinnagute ja kommentaaridega.

Ma toon Sulle veel ühe näite.

Ma kirjutan raamatu sellest, kuidas tulnukad võtavad planeet Maa üle, kuid esitlen seda "Werewolf" kategooria all. Kas pead sellist tegumoodi õigeks? Ma jätan selle sinu otsustada.

Järgmiseks; Sinu Raamatu Kaas.

Sarnaselt õige žanri ja kategooria valimisele, ei tohiks ka sinu kaas olla eksitav.
See peaks samuti andma Sinu lugejatele mingisuguse idee, millest sinu raamatus juttu on. Seda sõnumit võid sa edasi anda kas siis sümbolite, esemete kujutiste, või välja kirjutatud sõna(de)ga kaanel.

Sentimentaalse väärtusega esemete, või sümbolite kujutamine kaanel. Näide: Oletame, et sa kirjutad raamatut, kus sinu peategelasele meeldivad väga roosid. Miks? Võib ju olla et ta väärtustab väga roose, kuna need olid ta ema lemmiklilled, enne, kui ta traagilises autoõnnetuses ootamatult surma sai. Põhjus: Peategelane väärtustab roose, kuna need meenutavad talle tema ema, kedagi kes oli talle väga kallis. Edaspidi võin peategelane raamatus seostada tugevat sidet kahe inimese vahel roosidega.
Raamatukaas: Lisa disainile roose, kuna need seostuvad peategelasega.

Tundub loogiline?
Kui ei, proovi järgmisega oma õnne.

Raamatu ideed kirjeldavate sõnade kujutamine kaanel. Näide:

Kui sinu raamat räägib salaagentidest, mõtle mingi lause peale, mis kirjeldaks kui salaja nad töötavad. Kuidas viimased töötavad kõigi nina all, kuid suudavad siiski jääda nähtamatuks.

Kui sinu raamat räägib robotitest, kes inimkonma vastu astuvad, rõhuta kuidas need on inimesed ise, kes robotid nii tarkadeks muutsid, teadmata, kui suurt kahju see neile toob. Või:
Kuidas robotid ei ole programmeeritud tundma inimemotsioone, muutes nad südametuteks rüüstajateks.

Võimalused on lõputud!
Ainus, ning parim nõuanne, mis ma anda saan; lühike ja tabav ning midagi, millega sinu lugejad saaks seostuda. Midagi, mis paneks neid ütlema "Ma mõistan!" või "Mina ka!".
Katsu kirjeldustes kasutada võimalikult palju omadussõnu, ning vajadusel, või tahtel kasuta sünonüüme.

Raamatu kaasi on võimalik tellida individuaalselt tegija käest, kes sellist teenust pakub, või kasutada ära internetis olevaid editeerimisprogramme, mis on lihtsasti kasutatavad, sisaldavad tihti õpetusi, nippe, kasutamisjuhendeid ja manuaale, mis aitavad algajatel uue asjaga kohaneda, millest enamus on olemas ning kasutamiseks valmis täiesti tasuta!

Ja lõpuks; Raamatu Lühitutvustus.

Lühitutvustus. Lühi-. Lühikene-, Kokkuvõtlik-, Sisutihe tutvustus.

Tutvustus on nagu sinu välimus kellegiga esmakohtumisel. Kui soovid äratada inimeses sinu vastu huvi, tuleb sul leida temale meelepärane asi, tegevus, tunnusjoon või omadus, mis vastaks tema standarditele, ning seda siis praktiseerida. Oletame et su nimi on Mari. Seega, Sa pead olema sina ise, Mari, mitte mängima kedagi, näiteks naabermaja Meelikest, kes sa ei ole, lihtsalt sellepärast, et uuele inimesele meeldib Meelike sinust rohkem, kuna neil on rohkem ühiseid huvisi. Kui inimesele ei meeldi sina, sellepärast, et sa otsustasid olla sina ise, on probleem neis, mitte sinus. Aksepteeri seda, ning proovi oma õnne järgmisega.

Sinu žanr on justkui Su nimi, Sinu kaas on justkui Su välimus, ning kokkuvõte justkui sinu lühitutvustus uuele tööle kandideerimisel, mille pealt pead end ära elatama, või isegi kui otsustad seda kõigest hobina pidada.

Kirjutamise 101 - Mida/Millest/Kuidas Kirjutada? Kõik Vastused.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora