6

19 3 0
                                    

"HE LOOK SO CUTE!!!!!"
"OMG!!!!"

Baru sahaja jihoon masuk pagar sekolah, bunyi langau dibuat oleh murid perempuan di sekolah XX didengari apabila melihat jihoon. Somi dan taeyong ternyata di sebelah dihiraukan.

"Weh pe ni" jihoon tidak selesa kerana banyak pasang mata memandangnya macam nak makan aum.

"Diaorang memang macam tu lek, jom gerak" taeyong mengheret jihoon terus ke pejabat sekolah. Somi terus ke kelas sebab dia sudah mula serabut dengan jalan yang sesak disebabkan kehadiran jihoon.

"Hai somi, monyok ni kenapa?" Tegur doyeon yang memerhati somi duduk di hadapannya.

"Sebab dia rindu aku la" celah daniel tiba-tiba. Daniel yang dari tadi tersenyum terus hilang dari pandangan.

"Woi gi mana??" Jerit irene yang berselisih dengan daniel di depan pintu kelas tetapi irene  dihiraukan. Nak marah tak boleh kerana cikgu park baru sahaja masuk.

"Hari ini korang semua dapat kaw...." belum habis lagi ayat cikgu park, doyeon berdiri dan menjerit

"KAWAN BARUUU!!!!WOOHOOOO" taeyong berlari masuk bersama jihoon sambil terlompat-lompat macam beruk sawan. irene bersorak sambil somi tersenyum nak tercabut mulut. Dalam situasi berikut, boleh pula daniel terjah masuk bersama plastik roti penuh di tangan.

"Nah" daniel meletakkan plastik berikut di meja somi. Terbutang semua melihat drama tiba-tiba daniel dan somi

"Tahu pun aku tengah lapar.. THANKSS!!!" Somi terus membuka plastik roti dan makan roti tersebut.

"Okok dah habis drama sinetron pagi kamu semua?? Haa thank you doyeon sebab potong ayat saya ye... okay jihoon perkenalkan diri kamu" lepas kelas sudah kembali seperti normal, cikgu park meneruskan kerjanya yang terbantut tadi

"Anneyohaseyo, nama saya..."

"PARK JIHOON PARK JIHOON!!!!AYEEEE" taehyung dari kelas sebelah mencelah sebelum dirinya diketuk oleh ketua kelasnya. Jihoon rasa agak annoyed dengan mereka tapi okay jugak tak payah dia nak penat-penat bercakap hanya mengenalkan dirinya.

"Urmmmm please take care of me" jihoon tunduk 90 degree dan melemparkan senyuman ke arah rakan sekelasnya.

"Okay jihoon kamu duduk dekat hujung tu okay?" Arah cikgu park dan dia menuju ke tempatnya dengan bantuan taeyong.

"Finally setelah sekian lamanya baru boleh belajar" ujar salah seorang murid di dalam kelas itu

"Eee pahal" irene menjeling ke arah nancy yang belagak perfect.

"Dah dah irene, nancy. Ok kelas bukak buku"

"Wei daniel, apahal dengan minah tu?" Soal jihoon ke arah deskmate barunya.

"Budak tu nancy mcmuffin. Dia idk la memang tak puas hati dengan kitaorang terutama dengan irene" jihoon menahan ketawa. Pe nama dia pelik. Muka lawa.

"Asal nama dia ada mcmuffin? Keturunan apa tu?" Ke family dia ruined bussiness jual muffin??" Soal jihoon bertalu-talu

"Taklah! Hahahaha nama tu kitaorang saja bagi yelah nama elok elok nayeon gi tukar nancy acah-acah mat salleh pheww" bebel daniel.

"Kang daniel!!!!" Jerit cikgu park.

"Jangan kacau jihoon tu! Nanti-nanti la kenal sekarang baik fokus nanti cikgu nak soal kamu" terbutang daniel. Doyeon dan irene yang berada di meja sebelah mentertawakan daniel dalam diam. Dia hanya pasrah dan duduk diam di sebelah jihoon. Matanya dari tadi menjeling nancy tak puas hati.






Bilik guru besar

Keadaan menjadi sunyi dan bunyi air cond sahaja kedengaran. irene dan taehyung duduk bersebelahan tanpa mengeluarkan apa-apa suara dalam bilik itu

Tomodachi // malay storyWhere stories live. Discover now