#Önceden (Geçmiş)

133 13 5
                                    

Devir değişti, geçmişte hor görülen, ayıplanan çoğu şey günümüzde doğal karşılanmaya başlandı. Fikirler, düşünceler değişti. Kültür, bilgi seviyesi -genele oranla- arttı. Artık insanlar daha geniş kapsamlı bakar oldu olaylara.

Bi 40-50 yıl öncesini baz alalım. Önceden insanlar fikirlerini şimdiki kadar rahat biçimde açıklamıyordu, anlatamıyordu, ayıplanırdı. Küçükseniz "Sen küçüksün, sana laf düşmez" gibi laflar edilirdi. Giyim kuşam daha sade, daha klişeydi.

Teknoloji gelişmediği için, zamanımız gibi asosyal olunmadığı için aile içi iletişim daha fazlaydı. Birlikte oturma, vakit geçirme zamanları daha uzundu.

O zamanda saygı, sevgi daha çoktu. Örf âdetler daha etkin, daha benimsenmişti. Anne-baba yanında çok konuşulmaz, -asla- karşı çıkılmaz, bağırılmaz, daha usturuplu giyinilir, davranılırdı. Anne-baba yanında daha güzel davranışlar gösterilir, saygısızlık yapılmazdı.

Teknoloji gelişmediğinden bahsetmiştim. Bununla beraber çocuklar oyunlarını sosyal şekilde oynardı. Zamanlarını bilgisayar, ateri vb başında geçirmek yerine arkadaşlarıyla birlikte, sokaklarda koşa koşa oynarlardı. Böylelikle hem daha sağlıklı, daha mutlulardı. Hem de enerjilerini rahatça atabiliyorlardı.

Örf âdetlere daha bağımlılardı. Anne-babaya karşı hassastılar. Saygıda kusur edilmezdi.

İnsanlar doğal beslenirdi. Kendi tarlalarında, bağlarında bahçelerinde çalışır, kazançlarını buradan elde eder, geçimlerini buradan sağlarlardı.

Evler müstakil tarzıydı. Daha sade bir yaşam vardı. Ortam daha yeşil, daha doğal, daha temizdi. Doğaya bile saygılıydı insanlar...

(Vote ve yorumlarınızı beklerim. Hepinize sevgiler)

× Ah Şu Ebeveynler ×Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin