“Adik? Dah siap tak? Lamanya siap.” Chanyeol mengetuk pintu bilik adiknya. Dilihat jam tangannya.
Aera membuka pintu biliknya dan tersenyum. Hok dia senyum bila sakit ke apa?😂
“Aihh kenapa tak esok je keluar?” chanyeol menjeling adiknya.
Aera mengibaskan rambutnya kebelakang lalu berjalan dulu dari abangnya.
“Orang tua banyak cakapla.”
“What?”
“Nothing.”
-
Hospital
“Adik masukla nombor giliran adik lepasni. Oppa tunggu sini nae?”
Aera mengangguk lalu berdiri dan berjalan ke arah bilik doktor.
Selepas beberapa minit , Aera keluar dan berjalan ke arah Chanyeol.
“Dah ke?”
“Dah..oppa pergi makan jom..laparla.” Aera menggosok perutnya dengan muka yang dibuat comel. Tch! Manja!
“Adik..manja adik keluar bila sakit ke apa? Rindu la pula nak tengok adik manja..lama dah tak tengok..last tengok pun 5 years ago.”
Tiba tiba Aera menghentikan langkahnya.
“Im sorry.”
“Its nothing dear. Come on kata lapar tadi kan?”
-
Sehun mengusutkan rambutnya. Stress melihat fail berada di atas meja.
“Kalau macamni boleh botak kepala aku. Dahla banyak sangat fail ni. Aihh.”
Sehun menggeleng kepala. Jam rolex ditangannya menunjuk angka 12. Ouh tengahari.
“Patutla perut lapar.” sehun mencapai kunci kereta lalu keluar dari office.
-
“Adik tunggu sini tau...oppa nak order makanan”
“Okay.”
Chanyeol berjalan ke arah kaunter untuk memesan makanan. Aera mengeluarkan telefon bimbitnya. Dibuka aplikasi whatsapp.
695 new messages. Perghhh banyak gila.
“Dehek..Daniel ni ye pun rindu jangan la spam chat.”
Aera menutup kembali phonenya apabila Chanyeol sampai.
Tiba tiba seorang lelaki yang entah dari mana datang terus menyapa Chanyeol dengan panggilan HYUNG.
“Hyung!” suara itu amat nyaring sehingga Aera terkejut.
Guess who? Its Oh Sehun😂
“Ehh sehun! Huwaaa hyung rindu la dengan sehun...” chanyeol memeluk sehun
Mereka berdua berpelukan. Semua mata di situ tertumpu ke arah mereka berdua termasuk Aera.
“Erk?”
Chanyeol dan sehun melepaskan pelukan.
Chanyeol memulakan perbualan dengan rasa kekok.
“Err bila hun balik?”
“minggu lepas. Baru je balik terus kena handle syarikat.. Stress hun. Oh btw ni siapa? Isteri hyung ke?”
Aera memandang ke arah Sehun.
“Isteri? Excuse me..ni adik hyung ok.. Park Aera. Lupa dah?”
Sehun terkejut.
“what?” Sehun merenung lama muka Aera yang berada di depannya.
“crush..” tiba tiba perkataan itu keluar dari mulut sehun.
“what?” Aera memandang pelik ke arah Sehun.
Sehun menggelengkan kepalanya lalu bercakap dengan Chanyeol. Dibiar seorang diri Aera duduk melihat mereka berdua.
-
yoo guysseu vote juseyo!💕bye!
YOU ARE READING
Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]
Fanfiction"Having you as my baby in this life is the great moment ever." -oh sehun.