Jam menunjukkan pukul 8 pagi Sehun masih lagi belum masuk office. Terpaksa masuk lambat tunggu Aera bersiap. Hiks isteri ikut pergi pejabat. Bosan katanya. Selama ni okay je tak ikut.
“Sayang? Dah siap tak? Lamanya dalam tu. Kejap lagi saya masuk habis sayang.” Sehun mengetuk pintu bilik air.
Lima minit tiada respon, Sehun memegang tombol pintu bilik air. Baru sahaja sentuh tiba tiba pintu bilik air terkuak sendiri. Muncul lah figura yang berada di dalam bilik air tersebut.
Aera hanya berkemban dengan tuala sahaja. Sehun menelan air liur. Mak aihh jangan tergoda sudah kang lambat masuk office.
“Err sayang nak jalan ni tepilah.” Aera sibuk mengelap rambut basahnya. Dia mengambil baju nya yang sudah disedia oleh Sehun atas katil.
Tanpa apa apa bicara Aera memakai baju depan Sehun. Sehun pelik dengan isterinya, selalunya dia akan masuk ke dalam bilik air. Hiks pelik pelik.
“Sayang tak masuk bilik air nak pakai baju? Tak malu ke pakai baju depan saya?” Sehun menggaru kepalanya yang gatal tak gatal tu.
“What? Salah nak pakai baju kat sini? Yang nampak bukan orang lain pun suami tercinta saya juga yang tengok.” Aera sudah tersengih di situ.
Tch! Makin lama makin menggoda.
“apa apa lah sayang oii.”
-
“Kau kena ingat apa tujuan kau untuk adakan mesyuarat dengan dia nanti. Understand? Kalau tak hutang kau aku takkan bayar.” Perempuan yang berambut panjang itu duduk sambil melihat ke arah seorang perempuan yang duduk di hadapannya.
Perempuan itu mengangguk faham.
“Baik puan.”
-
“Alaa saya nak ikut juga hun pergi meeting tu. Bosan la dekat sini.” Aera merengek .
“Tak boleh sayang. Saya tak pergi mana pun meeting dekat sini juga. Kat bilik mesyuarat tu.” Aera duduk jauh dari Sehun tanda memprotes. Sehun menggelengkan kepalanya.
“Just stay here for an one hour okay sayang? Janji tak lama mesyuarat.”
Nak taknak Aera terpaksa setuju. Mana tak merajuk masuk masuk office je terus nak kena tinggal.
“That's my baby. Bye.” Dicium sekilas pipi Aera.
-
Aera P.O.V
Haihh kenapa rasa tak sedap hati ni? Aku memegang dada ku. Haih positive thingking Aera tak baik pikir bukan bukan. Kau tu mengandung.
Aku mengusap perlahan perut aku yang mula kelihatan sikit kembangnya.
Tiga puluh minit dah berlalu. Haih lagi tiga puluh minit baru Sehun keluar dari bilik mesyuarat. Tapi aku rindu huwaaa. Aku tak kira nak masuk juga ke dalam bilik mesyuarat tu. Aku takdapat tahan rindu ni hiks.
Aku berjalan keluar dari bilik office Sehun. Aku ternampak PA Sehun di luar bilik mesyuarat. Aik? Kenapa tak masuk sekali dengan Sehun?
“Kat dalam ada Sehun ke?” aku bertanya kepada PA Sehun.
“Ada puan. Kenapa? Nak masuk ke? Saya boleh bagitahu tuan.”
Aku memberhentikan langkah PA.
“No need just only Sehun and his client kan dalam tu? Saya masuk je.”
“Okay Puan.” aku mengganguk senyum lalu masuk ke dalam bilik mesyuarat.
End Aera P.O.V
-
Sehun P.O.V
Aku tak sangka orang yang akan bermesyuarat dengan aku Bella. Hiks perempuan yang tergedik gedik nak kan aku. Well aku kan hot . Ahaks!
Mata minah ni tak henti henti pandang aku ada juga aku cungkil karang.
Selesai sahaja mesyuarat aku melihat jam yang berada di tangan kanan ku. Ouh tiga puluh minit dah berlalu. Tak lama juga kan aku mesyuarat. Well aku nak cepat cepat jumpa isteri.
“Okay mesyuarat kita dah selesai. So aku nak keluar.” Aku layan Bella ni acuh tak acuh.
“eh wait wait.” Dia menghentikan langkah aku.
Aku mengangkat kening.
“Sorry kalau selama ni I terhegeh hegeh dekat you. Sorry for the all things that I have did to you.”
“okay” aku hanya mengganguk sahaja. Acuh tak acuh layan dia.
Tiba tiba sahaja Bella ni peluk aku lalu menyembamkan muka dia kat leher aku. Leher aku dikucup lalu digigit olehnya.
Aku sedaya upaya menolak dirinya. Namun dia tetap masih melekat di badan aku. Sedang aku bergelut nak lepaskan diri dari Bella. Tiba tiba satu suara yang menyapa telinga aku. Suara yang amat ku kenal. Aera.
“Sehun..” Air matanya sudah bertakung tunggu masa nak jatuh je.
“Sampai hati awak.” Dia terus keluar dari bilik. Bella pula sudah melepaskan pelukkan nya. Lalu tersengih.
shit! Aku menampar muka Bella. Leher aku dipegang haih.
Aku terus mengejar langkah Aera yang sudah berlari keluar dari bilik.
End Sehun P.O.V
-
Bella P.O.V
aku memegang pipi aku yang ditampar Sehun. Sakit. Tapi berbaloi sebab plan aku tak dijangka. Niat aku cuma nak bagi tanda dekat leher Sehun supaya dia dan isteri dia bergaduh? Tapi tiba tiba isteri dia masuk bilik mesyuarat. Ahaks! Good timing.
aku mengeluarkan telefon untuk memberitahu Natasya. Tunang Alex. Dia yang mengupah aku. Katanya nak hancurkan Aera sebab dia takdapat memiliki Alex.
“Puan kerja saya dah selesai.”
End Bella P.O.V
-
thanks for 1.84k viewer. Ily readers♡
YOU ARE READING
Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]
Fanfiction"Having you as my baby in this life is the great moment ever." -oh sehun.