Part 29

234 24 0
                                    

“Sayang? Are you okay?” Sehun dilanda perasaan risau apabila melihat isterinya yang pulang dari tandas dengan mata yang sembap. Muka merah. Hidung merah. Risaunya menggunung!

“Huh? Ya i'm okay. Awak.. Saya nak balik bilik. Kita bermalam dekat hotel kan harini?” kata Aera dengan sisa tangisan.

“Come saya bawa awak masuk bilik.”

Sepanjang perjalanan ke bilik, Sehun tidak berhenti bertanya kenapa isterinya menangis. Namun soalan nya tidak dijawab.

“Sayang we are here. Sayang nak apa apa tak? Ada sakit dekat mana mana tak?” Mereka berdua duduk di birai katil.

Aera hanya menggeleng kepala. Dia merangkak ke atas katil lalu baring. Muka nya ditekup dengan bantal. Sehun masih lagi risau melihat perangai isterinya.

“Sayang whats wrong? Something bothering you huh? Kenapa menangis ni? Saya ada buat salah ke?” lembut saja suara Sehun menerpa telinga Aera.

Makin kuat tangisan perempuan itu. Mukanya yang ditekup dengan bantal mula kelihatan apabila bantal itu diletak di sebelahnya.

Tangan Sehun diraih.

“Sehun..kalau suatu hari nanti awak tahu pasal saya yang akan buat awak rasa marah, kecewa dan rasa ditipu awak akan tinggalkan saya ke?” berkerut dahi sehun.

“Kenapa cakap macam tu? Saya  takkan tinggalkan awak. I have promised with you that i'll never leaving you. Without you maybe i'm gonna die sayang. You are my soul. Kalau awak hilang, sama macam awak bawa hati saya. Dan masa tu hati saya dah mati. Mati sebab apa? Sebab hati tu berada di tangan awak. You're my happiness Oh Aera.”

Kata kata Sehun membuatkan Aera tersentuh. Dia berharap apa yang dikatakan oleh Sehun itu benar. Kalau diikutkan hati, ingin sahaja dia memberitahu lelaki itu tentang kisah silamnya. Kisahnya yang dulu dia mengandungkan anak Alex.

“Sayang ada sorokkan sesuatu ke dari saya?” Sehun memujuk isterinya. Dia yakin isterinya ada menyorokkan sesuatu masalah.

“No. Tak.”

“Hurm” dipeluk erat tubuh isterinya. Dia tidak memaksa, dia yakin suatu hari nanti Aera akan memberitahu nya.

“Jangan sorokkan sesuatu dari saya tau. Awak pendam seorang diri nanti susah, saya akan rasa bersalah. Dan baby kita nanti akan terjejas sayang. Kalau ada apa apa bagitahu ya. Now kita tidur.”

Aera mengangguk. Pelukan masih lagi erat. Mereka berdua tidur dalam keadaan berpeluk.

-

New update! Vote!

Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]Where stories live. Discover now