Görevimiz Klişe |1|
Buraya okumaya başladığınız tarihi bırakın lütfen. Benim yazmaya başladığım tarih ise, hayaller ölmeden evvel.
"Bu kitap, büyük hayalleri olan küçük insanlara gelsin..."
Asilcik aileme ithafen...
"Ya kardan adam, güneşe aşık olursa?
Kardan adam ve güneşin deli dolu hikayesi..."
'Ceplerinde cümleler taşıyan kız ve cümlelerin her hecesi olan adamın klişe gibi görünen ama klişe olmayan hikayesi.'
⛄
"Görevimiz..." dedim elimdeki siyah çubukla beyaz tahtayı gösterirken. "...klişe."
Ben, Ayperi. 17 yaşında, İstanbul'da anne ve babasıyla yaşayan, kafayı wattpad de kitap yazmakla bozmuş ergen bir kızım. Üzerine 'tehlikeli madde' yazılacak kadar çatlak olan o kız benim.
"Neden klişe? Anlatsana biraz," dedi Nehir, önündeki buram buram klişe kokan kitaptan başını kaldırırken. Kahverengi kıvırcık saçlarını dağıtıp oflayarak gözlerini ovuşturdu. "Gözlerim kanadı."
"Seni seçtim Pikachu," dedim işaret parmağımla onu gösterirken. "Nehir Taşer!" dedim ciddili bir ifadeyle. "Sen masum kızın en yakın arkadaşı rolünden." Ellerimi yemek masasının üstüne koyup öne doğru eğildim. "Boybad ile masum kızın arasını yapacaksın, ikisini shipleyeceksin."
Adı Cansu olmasa da, Nehir benim yakın arkadaşımdı. Bu rolün hakkını vereceğine emindim. "Onu anladım zaten," dedi arkasına yaslanırken. "Masum kız ve boybad kim?"
Uzun, düz ve kahverengi saçlarımı savurdum. "Masum kız benim de boybad henüz ortada yok."
Nehir güldü. "Halamında bıyığı olsa amcam olacak."
Dayım da etek gitse teyzem olacak.
Bu söz böyle değildi sanki.
Ellerimi masanın üstünden çekip beyaz tahtaya ilerledim. İlham bulmak için, bu role kendimi hazırlamıştım. Tamam, saf biriydim ama kesinlikle masum değildim. Okuduğum kitaplarda, en başta masum ayağı yapıp hemen sonra boybad ile yemediği halt kalmayan kızlardan olmayacaktım.
O kızlar pis!
O kızlardan olmayın.
"Argun Bozkurt!" dedim kumral, kaslı, boylu poslu ve soğuk bakışlı çocuğa. "Sende masum kıza aşık olan iyi çocuksun." Tek kaşını havaya kaldırdı, iyi çocuk kelimesiyle kendini bağdaştırmaya çalıştı. "Ben ve iyi çocuk?" Anlıyorum dercesine başını salladı. "Peki ya benim bu işten kârım ne olacak?" dedi gözlerini kısıp yüzümü incelerken.
Elimi havaya savurdum. "Sana da bir karı buluruz."
"Salak," dedi Argun.
"Beyinsiz," dedi Egemen.
"Ayh çatlak şey!" dedi Merve göz devirirken.
"Yorum yok," dedi Nehir başını iki yana sallarken.
Her zamanki gibi ne olduğunu anlamamıştım. Omuz silktim. "Egemen Karaca!" dedim beyaz tahtaya vurup dikkatleri üzerime toplarken. "Sen boybad'in ezeli düşmanı olacaksın." Dudağını büzdü. "Nasıl olacakmış o?" Bende onun gibi dudak büzdüm. "Ne bileyim, kakaolu sütünü falan iç?"
Boybad'lerde kakaolu süt içer...
Çünkü kakaolu süt.
"Seni kaçırmayım?" dedi Egemen düşünen emoji gibi yaparak. Sarışın, mavi gözlüydü ve tam bir boybad'in düşmanı olacak çocuk tipi vardı onda. "Evet ama boybad'in zaafı olduğumda kaçır beni," dedim onu onaylarken.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Görevimiz Klişe.
Humor© Tüm hakları saklıdır! 1. Madde: Masum kız, boybad'in okuluna bu ikinci dönemde yeni kız olarak kayıt yaptıracak. 2. Madde: Masum kız, boybad ile aynı sırada oturacak. 3. Madde: boybad ile proje ödevi yapılacak. 4. Madde: barlara gidilecek, şişe çe...