Miya:"Ada siapa diluar Ruby?"
Suara Miya yang baru selesai bersiap-siap untuk pergi Kencan dengan Estes.
Ruby:"Owwhh..ini lelaki yang kemarin"
Ekspresi Miya pun berubah 180° setelah mendengar yang dikatakan Ruby, Miya pun segera menyuruh Ruby untuk masuk ke dalam Rumah, Miya tidak ingin lelaki itu menemui Ruby lagi. Miya sangatlah membenci Orang Asing seperti Alucard.
Miya:"Ruby ayo masuk sekarang!"
Ruby:"Tapi Kak!"
Alu:"Kumohon..berikan aku 1 kesempatan!"
Miya:"Ugghh..baiklah aku beri kau 1 Kesempatan!"Miya pun memberikan sebuah tantangan kepada Alucard untuk menjaga Ruby selama berjalan-jalan di Kota Drastam (Cuman Karangan) dan tidak boleh sampai Ruby terluka sedikitpun.
Tokk..Tokk..Tokk
Estes:"Miya Sayang"
"Kriiieeeeeeeeeeettttt"
Miya:"Estes akhirnya kau sampai juga!"
Estes:"Apapun untuk kamu"
Miya:"Alu kamu boleh meminjam baju untuk jalan-jalan"
Alu:"Baik, terimakasih"Mereka semua pun sampai di Kota Drastam. Di Kota Drastam begitu banyak orang yang datang berlalu lalang di Jalanan. Alucard menggandeng tangan Ruby dengan sangat erat agar tidak kehilangannya.
Alu:"Ruby kamu tunggu disini aku akan pergi membeli Ice Cream"
Ruby:"Ya"Ruby begitu takjub melihat indahnya Kota Drastam. Burung-burung yang terbang melintasi kota tersebut menghiasi langit yang Biru. Tapi entah mengapa tiba-tiba.
"Duuukkkkkkkkkkkk"
Ruby:"Aduh!!"
Zilong:"Ahhh..maafkan aku, sini biar aku bantu"
Ruby:"Terimakasih"
Zilong:"(Wah..cantiknya) Ahh..iya sama-sama, maaf ya soal tadi"
Ruby:"Ahh..tidak apa-apa kok!"
Zilong:"Ohh..tidak kakimu berdarah, sini biarku obati"Zilong mengambil sebuah Sapu Tangan di Saku Celananya. Zilong mengusap lembut luka di kaki Ruby. Tanpa disadari Alucard melihat kejadian tersebut.
KAMU SEDANG MEMBACA
Mobile Legend: The Love Triangle:) (COMPLETOH( ͡° ͜ʖ ͡°))
RomanceKisah Cinta Gadis Kecil Berjubah Merah, Dengan 2 Lelaki Tampan, Siapa yang akan Ia pilih?