Bab 4 | Bencana Udara

89 7 0
                                    


"Good afternoon all, this is your co-pilot, Brian. I hope you are all ready because we are about to take off"

Ujar Kapten Brian menerusi speaker di dalam pesawat ringan yang telah pun dinaiki oleh ketujuh-tujuh anak muda yang sudah bersedia memakai tali pinggang keledar dan teruja untuk bercuti di Pulau Hawaii.

"YES WE ARE READY!", jawab mereka semua penuh teruja.

***

Shahran : hahaha korang ni. Bukan diaorang akan dengar pon aiyoyo.

Maizatul : hahaha it's okay! Semangat dah ni.

Ezlan : Shahran, kapten Brian tu omputeh ke? Nama pon Brian...

Shahran : yup and he is English for your information.

Ezlan : ouh I see. Dia memang co-pilot Kapten Izwan ke?

Shahran : of course he is but actually, dia bukan ditugaskan untuk jadi co-pilot je.

Raimi : eh habis tu?

Khairil : ha Shahran, ce cite ce cite.

Izzah : maybe kerja lain dia ialah menjadi peneman hidup Kapten Izwan kot?

Ainin : ada kena campak kat luar kang.

Shahran : hahaha sakai lah Izzah! Sebenarnya dia ditugaskan untuk jadi tour guide kita. Ayah aku yang hire dia. Special from England tau. Kau ado?

Khairil : amboi Shahran! Tapi kalau tugas dia ialah jadi tour guide kita, then kenapa tetiba dia jadi co-pilot kat depan tu?

Shahran : well dia pun a skilled pilot gak tau. Tapi sekarang dia saja je duduk depan tu as a co-pilot. Nanti bila pesawat ni dah take off and berada kat paras yang selesa, dia akan datang jumpa kita semua okay?

Maizatul : well then, okay.

Ainin : haih mesti handsome kan dia? Tak sabar pulak nak tengok tour guide kita tu nanti hehehe. Ingatkan kita takde tour guide.

Ezlan : sama lah Nin. Tapi nanti-nantilah kita main teka muka Brian tu. Pesawat ni dah masuk landasan perlepasan dah.

Maka, kedudukan dikerusi diperbetulkan. Mereka semua menjatuhkan pandangan mereka kearah luar tingkap untuk melihat pesawat mereka yang semakin laju bergerak dan terbang naik keatas.

Sepuluh minit diambil oleh pesawat tersebut untuk mencapai paras yang ideal untuk meneruskan perjalanan ke destinasi yang dituju. Saat ini, mereka semua sedar yang pesawat mereka telah sampai pada paras yang selesa.

***

Izzah : ha geng! Siapa nak teka muka Kapten Brian tu dulu? Biar aku mulakan dulu ah. Well aku rasa muka dia tu akan flawless and berkulit putih sebab omputeh en.

Raimi : kulit of course putih. Paling tak pun tanned sikit. Tapi maybe muka beshe-beshe je.

Ainin : biar beshe-beshe asalkan omputehh Remy. Aku rasa di ada anak mata warna biru. Pergh kalau ada mesti mereciks weyh!

Maizatul : rambut maybe blonde warna perang-perang putih tu hehehe. Kalau ada rambut blonde tu mesti handsome! Ahhhh malu!

Khairil : erk? Tiber.

Ezlan : mungkin muka ada banyak parut pastu gigi jongang. Mana tahu dia bekas banduan yang mula berjinak-jinak dalam industri perlancongan ni?

Khairil : pastu rendah macam ayam katek hahaha. Weyh kita kejam do Lan hahaha!

Shahran : Ainin, he did has a blue eyes and his hair is indeed blonde Mai. To add up, kulit dia putih macam what normal matsalleh should have hahaha. Aku pon termelt tau masa first time jumpa dia hahaha.

Pakar Muda : Gempita Hutan PurbaWhere stories live. Discover now