Jeg kom hjem fra skolen. Mamma lå bevisstløs på gulvet. Jeg fikk panikk, men greide og holde fokus (sånn nesten). Hun hadde heldigvis fortsatt en puls. Jeg fiklet telefonen opp fra lommen, og ringte ambulanse. "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med" sa damen i den andre linja. "Ehhhhh, jeg vet ikke hva som har skjedd. Mamma ligger bevisst løs på gulvet. Det er ingen andre her. Vi er i *random adresse* hun har fortsatt puls!" Nå ropte jeg nesten, herregud, hva skjer?! "Ok, du må holde deg rolig, så kommer vi snart." Takk Gud, tenkte jeg. Jeg satte meg ned på gulvet ved siden av henne. Jeg kunne bare så vidt høre at hun pustet. En tåre trillet nedover kinnet mitt. "Ikke dra fra meg, ambulansen kommer snart." Nok en dråpe trillet nedover kinnet mitt, og landet i fanget.
........
Jeg satt og ventet på at jeg kunne gå inn til mamma. Jeg drakk kakao, det smakte dritt. Men alt smaker nok dritt når du har det så jævlig. Legen til mamma kom bort til meg. Han lignet på en tegneseriefigur. Han var høy og spinkel, med en bart som var større enn munnen hans. "Hun kommer nok til å måtte bli her en stund. Vi har pratet med bestemoren din. Hun sier at det er greit at du bor hos henne inntil videre." Jeg bare nikket "Du kan sikkert gå inn til moren din nå" fortsatte han. "Kommer hun til og klare seg?" Hulket jeg. "Ja, men hun må som sagt bli her en stund" sa han. Jeg gikk inn til mamma. Hun var koblet opp til tusenvis av pipende maskiner, men jeg kunne fortsatt se et smil om munnen hennes. Jeg hadde lyst til å løpe bort og klemme henne. Men jeg ville ikke skade henne. I stedet satte jeg meg i en stol ved siden av henne. "Hei" sa hun svakt og hést. "Hvordan går det?" Spurte jeg. "Med meg går det bra, det er værre for deg som må bo hos bestemor." Smilte hun. Jeg smilte tilbake. Dette hadde vært en lang dag. Jeg var helt utslitt. Det tror jeg mamma la merke til, for hun reiste seg opp og kysset meg på pannen. "Dette skal nok gå bra." Sa hun, og vi sovnet.
---
Sorry for kort del, de neste blir nok lengre... ;))
YOU ARE READING
Forever [Isac Elliot]
FanfictionMoren til Sanna blir alvorlig syk, og hun må flytte inn hos bestemoren sin, men mye har endret seg i nabolaget siden sist.