* SEHUN *
Sehun merasakan kegembiraan yang teramat kerana berjaya mengenakan guru baru iaitu Kim Hara. Sudah lama tak ada guru baru disekolah ini. Setelah tamat kelas. Sehun segera keluar dari kelas menuju ke cafeteria.
"Sehun ah , too harsh for the new teacher" Kedengaran suara sahabatnya sejak kecil lagi.
"She deserve it laa Kai. Yang sombong sangat buat apa ?" Balas Sehun.
"Hahaha kelakar gila :D" Dia meletakkan lengannya di bahu Sehun.
"Tao yahh. Bubble tea aku mana ? -_-" Sehun memandang Tao dengan muka yang tidak puas hati.
Tao mengalihkan lengannya dan melemparkan senyuman. "Dah habis ≧﹏≦"
"Yahh you guys !" Seorang lelaki menghampiri mereka bertiga.
Ketiga2 mereka terkejut dan tersenyum apabila melihat Luhan berlari ke arah mereka membawa starbuck. Mereka duduk dan mengambil satu seorang starbuck yang dibeli oleh Luhan.
"Hyung.. Tao minum sampai habis bubble tea saya " Sehun mengadu kepada satu2 nya abang kesayangannya.
"Im accidentally drank all of that " Tao menyampuk untuk membela dirinya. Tao tahu bahawa Sehun amat rapat dengan abangnya sejak kecil lagi. Malangnya Kris tiada disini untu backupnya. Kris hyung. I nees you.
"Hahaha I'll buy one bila kita balik nanti. And for Tao too." Luhan ketawa terbahak2 apabila melihat reaksi Tao yang memerlukan abangnya Kris.
"Asal Tao dapat jugak" Sehun memandang tepat kepada Tao.
"Yah yah stop it with hyung and dongsaeng love here ! ✋" Kai yang cuba untuk menghalang mereka bergaduh hanya disebabkan bubble tea.
Sehun mentertawakan Kai yang menyangka Tao dan dia akan bergaduh. Muka Sehun yang berubah melihat seorang perempuan berjalan meluru ke arah meja mereka dengan membawa pinggan.
* LUHAN *
Luhan ketawa melihat gelagat kawan dongsaengnya.Tiba2 seseorang meletakkan pinggan yang berisi makanan di hadapan Luhan. Luhan memandang ke atas dan melihat Kim Hara.
"That is really rude Cik.Kim ,sila duduk" sambil menarik kerusi disebelahnya. Luhan memandang Sehun. Sehun hanya menundukkan kepala tanda bantahan. Sehun menghela nafas panjang.
"We better get going. Jumpa lepas sekolah hyung. Jangan terlalu rapat dengan dia. Hyung akan terjangkit dengan penyakit SOMBONG " Sehun mengenyitkan mata kepada Hara dan mengajak Tao dan Kai meninggalkan Luhan berdua dengan Hara.
"Cik Kim ,bagaimana hari awak sebagai seorang guru di kelas baru ?" Luhan mengangka keningnya.
"Biasa jer. Budak tinggi tadi have no manner. Maybe there is no one taught him manner." Hara menunding ke arah Sehun.
"Ouch. Thats hurt " Luhan membuat muka dan menyambung ayatnya balik. "Tapi saya sebagai hyung dah ajar dia dengan baik mungkin kena ajar lagi"
Muka Hara berubah dan terus beredar. Luhan memandang dan menikmati makanannya. Luhan hairan dengan sikap Hara yang sekejap garang dan sekejap baik. Period ? Maybe.
* HARA *
Hara meluahkan segala yang dipendamnya kepada Luhan tentang sikap Sehun yang menjengkelkan.
"Ouch. Thats hurt " Luhan membuat muka dan menyambung ayatnya balik. "Tapi saya sebagai hyung dah ajar dia dengan baik mungkin kena ajar lagi"
Hara rasa amat bersalah dengan sikapnya yang melekehkan Sehun di hadapan abangnya iaitu Luhan. Disebabkan rasa bersalah dia meninggalkan Luhan bersendirian. Hara sempat melihatnya sebelum pergi dari tempat tu. Sewaktu Hara berjalan ,sekumpulan pelajar menyadung kaki Hara dan dia terjatuh. Hara mengibas skirtnya dan bangun. Lututnya berdarah dengan teruk ,dia cuba untuk berjalan menuju ke bilik kesihatan. Hara merasakan sesuatu berada di pinggang nya dan mendapati tangan seseorang. Hara menolak tangan tersebut.
"Yahh. Jangan nak degil boleh ? Tak sedar lutut berdarah ke ?" Suara Tao yang jelas kedengaran. Hara membiarkan tangan Tao di pinggangnya untuk membantu dia berjalan. Hara merasakan Tao seorang budak yang baik tiba2 dia membuka jaket sekolahnya dan letakkan di skirtnya lalu mengangkat Hara.
"Yahh what are you trying to do ? " Hara menjerit dan cuba untuk turun.
"Stop it okay. Saya bukan buat ni saja2. You walk too slow and I have class but saya tak boleh tinggalkan awak dlm keadaan macam ni. Get it ? So shut the fucking up " Tao menjelaskan kenapa dia mengangkat Hara dengan nada yang marah.
Hara hanya berdiam diri. Dia melihat wajah Tao , matanya yang dikelilingi dengan lingkaran hitam seperti panda , rambutnya yang diperangkan dan memakai subang di telinganya. Hara merasakan yang dia agak charming Khayalan Hara terhenti apabila Tao menurunkannya.
"Dah sampai. Masuk dalam and give my jacket back " Tao mengambil jacketnya dan meninggalkan Hara.
"Thanks lil panda " Hara melambaikan tangannya
"Jangan panggil saya dengan nama tu andd yahh no big deal"
Hara melihat dihadapan pintu bilik kesiahatan "DR. SUHO" Hara mengetuk pintu dan melangkah masuk.
--
P/s Thanks for add my story on your reading list. Do follow me for more interesting story. Vote my story for fast update and comment for giving an opinion. My MALAY is suck right. Go read my previous story because kind a edit it back. Im sory for the typo. Im human being
YOU ARE READING
"Lucky Thunder" -Exo-
FanfictionDedicated to all Malaysian's Exostan ⓔⓧⓞ Cerita ini mengisahkan seorang gadis korea Kim Hara , yang baru sahaja tamat pembelajaran di salah satu Universiti di Australia. Dia kembali ke Korea kerana sebab2 tertentu. Dalam menyelesaikan masalahnya dia...