*Sehun*
Eh kenapa pula Tao dengan Hara berjalan bersama ? Kejap aku rasa nampak kereta kris hyung tadi. Mungkin ke kris hyung.. eh tak mungkin. Hyung bukannya jenis yang suka perempuan. I mean bukannya dia gay.
"Sehun. What are you thinking about ?"
"Uhm takda apa luhan hyung"
"Betul ke ni ?"
Sehun menganggukan kepalanya untuk mengelak dari disoal. Dia taknak hyung nya salah anggap bahawa dia memikirkan hara.
"So what you waiting for ? Go to your class now now now !!"
"Okay okay hyung. Janganlah nak tolak"
Sehun memeluk luhan dan terus berlari ke arah kelasnya kerana dia sedar yang dia sudah terlambat. Sewaktu sehun berlari dia mendengar bunyi hentakan dari arah tangga kecemasan. Sehun berjalan ke arah bunyi itu dan melihat Kai dikelilingi oleh sekumpulan budak. Melihat keadaan Kai yang terlantar Sehun menjerit.
"Kai !!! Jongin ahh. What are you guys fucking do with him"
Sekumpulan budak itu berlari keluar apabila melihat Sehun. Sehun bergegas mengangkat kai dan menelefon Suho hyung.
"Hello suho hyung ! I need you now dekat tangga kecemasan. Kai dia cedera parah."
"Bawa dia ke sini. SEGERA"
--
flashback**
Sewaktu perjalanan kai ke sekolah dia terserempak dengan kawan lamanya Taemin.
"Hello kai. Sejak bila kau jadi baik ni ? Melepak dengan anak orang kaya ?"
"Just shut up taemin. Leave me alone!"
"Leave you alone ? Never kai. Kau sebahagian dari kami. Kau keluar kau akan mati. Kau faham tak !"
"Kau nak apa lagi taemin ? Aku dah bayar semua hutang aku"
"Huh kau ingat mudah ke jonghyun hyung akan lepaskan kau ? Masuk balik dalam group dan kau selamat"
"Never"
Sebuah kereta berhenti. Seorang lelaki berambut keemasan keluar dari kereta tersebut. Mungkin kah itu ? Ye. Itu Jonghyun ketua kumpulan.
"Taemin i guess you found kai. Our backbone. Hello kai."
"Hyung.. i got to go. I have school to attend"
"Masuk dalam kereta sekarang !"
"Aku bukan lagi sebahagian dari kumpulan"
Tanpa membuang masa Kai berjalan dan tidak mempedulikan Taemin dan Jonghyun. Jonghyun hanya tersenyum sinis dan mengarahkan anak buahnya untuk memukul Kai.
"Hyung. Kita boleh bawa bincang. Lagipun kai dah bayar semua hutang dia. Let him go"
"Taemin kau masuk campur. Kau kena."
Kai berlari menuju ke sekolah , mereka mengejar kai. Kai terpaksa menggunakan tangga kecemasan....
end of flashback**
--"Kai kau tak apa2 ke ?"
"Sehun ?? Aku kat mana ?"
"Kau dekat bilik kesihatan. Apa dah jadi ? Kenapa mereka pukul kau ? Siapa mereka ?"
"Tak pentingla sehun-ah."
"Bodohla kau ni kai. Kau kawan aku. Masalah kau masalah aku juga ! Dia cari pasal dengan kau maksudnya dia cari pasal dengan aku juga."
"Ok2 relax. Aku akan bagithu nanti. Kau tak nampak ke aku sakit ni ??"
"Alasan je lebih kau ni..."
Seorang lelaki menghampiri Kai
"Kai , are you okayy ?"
"Uhm lay hyung.. im okay. I am sorry"
"Its okay. Lets go home. Omma was worried about you"
"Hyung.. its your omma. Not mine."
"We're brother. My omma is your omma. Kaja. Sehun take him in my car right now. I want to meet suho hyung for awhile"
Sehun memapah kai keluar dari bilik kesihatan.
"Lay kau jangan risau. Kai dalam keadaan yang baik. Apa pun masalah dia. Dia pasti akan bagitahu kau."
"Hyung.. i know. But.. i still worried."
"Kau tahu kan dia hanya akan dengar cakap kau , ikut apa yang kau suruh. Kau je dapat control dia."
"Thanks for the advice hyung. Im hoping he still kai that i used to know."
YOU ARE READING
"Lucky Thunder" -Exo-
FanfictionDedicated to all Malaysian's Exostan ⓔⓧⓞ Cerita ini mengisahkan seorang gadis korea Kim Hara , yang baru sahaja tamat pembelajaran di salah satu Universiti di Australia. Dia kembali ke Korea kerana sebab2 tertentu. Dalam menyelesaikan masalahnya dia...