* Hara *
Hara memegang kepalanya ,dia membuka mata dengan perlahan dan mendapati satu ruang yang tak dikenalinya. Dia bangun dan mula memandang sekeliling. Dia melihat gambar potretnya bersama Chen dan Ex nya Heechul di sebelah katil tersebut. Dia mendengar suara Chen di luar bilik. Hara terus menyarung selipar berwarna pink dan meluru keluar.
"Where am I" Hara bersuara.
"Haraaa gwenchana ?" Chen bertanya. Hara terus duduk di sebelah Chen. Hara melihat Umin dan kris memandangnya dan mengukir senyuman.
Since bila Kris bersikap baik dengan aku. Ughh did chen told him something.
"Chen , I want to go home" Hara menarik2 lengan Chen.
"Wait for tmr ? Hujan lebat dekat luar" Chen memujuk rayu Hara. Hara cuma menunduk setuju.
"Anyone hungry ?" Umin bertanya.
"Lets order some food. Saya belanja !" Kris mencapai iphone nya dan mula mendail.
"Mesti lamaaaa nak tunggu ~ Hungrayyy" Chen memegang perutnya. Hara hanya tertawa kecil dengan kecomelan Chen.
"Jom kita invite yang lain ? Its going to be funnnn ~ " Umin memberi cadangan.
"Wokay" Hara setuju dengan cadangan Umin.
Ini masanya aku berkenalan dengan kawan Suho oppa. Ahhh kawan Chen ! Kenapa aku asyik fikir pasal Suho ni *.*
---
"Anyeongggggg ~" Kedengaran suara Suho , Luhan , Chanyeol , Lay ,Dyo ,Baekhyun , Tao , Kai , Sehun.
"Lugee !" Umin bersorak dan menepuk tangan. Luhan mengenyit mata kepada Hara dan duduk di sebelah Umin.
"Kris hyungg ! I miss you" kedengaran suara baby Tao memanggil kris.
"I bought chickenn !" Kai menunjuk bungkusan yang dibawanya.
"Chicken my style" Kris menarik bungkusan yang dibawa oleh Kai.
"Siapa tak suka chicken hari tu ~ kkaeb song ~~" Semua orang gelak dengan lawak Baekhyun.
Everyone seems rapat gila dekat sini bila semua bersama. Wahhhh its like one big family. Riuh rendah dekat sini. I should go to kitchen. Buat air ke apa.
Hara menuju ke dapur dan cuba mencari pinggan dan cawan yang disimpan. Hara cuba untuk membuat kimchi yang dia sendiri tak tahu mana bahannya.
"Looking for what ?" Suara dyo.
"I want to make kimchii. Hee"
"Hahaha gwenchana ,kita kan dah order makanan" Dyo memberitahu Hara.
"Oh haha , okay then"
"We cook together later okay ? kaja" Dyo mengajak Hara.
He seems nice guy. Dyo. Im going to cook with dyo later. Hee. Hope we can get along.
"Mana awak pergi Hara ?" Chen bertanya.
"She tried to cook something" Dyo menjawab.
"Pandai masak ke ? Lagi sedap dari dyo tak?" Chanyeol bertanya.
"Dont bully her chanyeol" Suho mencampakkan bantal ke arah chanyeol. Sesuatu vibrate dipoket jeans Hara. Dia melihat ada mesej.
(Lets discuss ? Kita jumpa dekat luar ok -suho oppa)
Hara meminta diri untuk keluar ambil angin. Pada mulanya Chen ingin meneman Hara tetapi Hara bertegas untuk pergi sendirian. Hara mula berjalan dan matanya mencari kelibat Suho.
"Hi.." Suho menegur.
"Hi oppaa."
"You and him nampak bahagiaa. Congrats"
"Is this what you wnt to discuss oppa ? Saya rasa saya patut masuk sekarang. Bye"
YOU ARE READING
"Lucky Thunder" -Exo-
FanfictionDedicated to all Malaysian's Exostan ⓔⓧⓞ Cerita ini mengisahkan seorang gadis korea Kim Hara , yang baru sahaja tamat pembelajaran di salah satu Universiti di Australia. Dia kembali ke Korea kerana sebab2 tertentu. Dalam menyelesaikan masalahnya dia...