▷ Bab 6

1.2K 65 1
                                    

Hara cuba untuk mencari Suho di sekolah. Hara bimbang dan khuatir tentang keadaan Suho. Melihat suasana padang , fikiran Hara mula melayang.

Mana Suho oppa ? Aku risau lah dekat dia. Siapa lelaki misteri tu ? Kenapa keadaan dia basah kuyup ?

"Buat apa kat sini ?" Lelaki yang berambut blonde dan mempunyai kulit yang gelap berdiri di hadapan Hara sambil menggosok belakang kepalanya.

"Oh Kai ! Buat apa dekat sini ?"

"Bukan ke cikgu yang kena jawab dulu ? btw ni tempat saya selalu lepak"

"Oh maaflah. Saya terfikir tentang seseorang.."

"Suho hyung ?" Kai mencelah.

"Macam mana awak tahu ?" Hara memandang Kai kehairanan.

"Luhan hyung.. Sehunie" Kai membalas dengan simple.

Memalukannya. Aku tak patut tanya satu sekolah mana suho oppa. Kejadian semalam. Patut ke aku bagitahu dia ni. Hmm :/

"Ohh.. Semasa suho hantar saya balik. Berhenti tepi jalan. Lelaki misteri basah kuyup. Suho mengangkatnya. Hospital."

"Sshhhh" Kai meletakkan jari telunjuknya di bibir Hara. "Its going to be okay".

"What did you mean" Hara menolak Kai.

"Lepas sekolah kita pergi hospital okay ? Cari Suho hyung" Kai menenangkan Hara dengan menepuk lembut kepala Hara.

"Promise" sambil membuat pinky promise.

"Iye. Lets exchange phone number?"

"ok"

♬♬ Kringgg. Loceng sekolah berbunyi.

"Got to go." Kai meninggalkan Hara.

Apa hubungan mereka semua ? Suho oppa , Luhan oppa , Sehun , Kai dan Tao. They seems like one big family. Diaorang ni ada kena mengena ke ?

--

Di Kelas.

* Kai *

"Whats up man" kedengaran suara dua rakan baiknya. Mereka mengambil kerusi masing dan duduk mengadap Kai.

"Kau pergi mana tadi ?" Tao bertanya sambil menyelak komik kegemarannya Gempak Starz.

"Aku pergi lepak atas. Kau tahu pasal Jong hyung ?" Muka Kai bertukar serius.

Sehun menganggukkan kepalanya dan berpaling.

"Lets not talk about this. Luhan hyung told us not to worry kan ?" Tao mencelah untuk menggembirakan rakannya.

"Yup thaaaaats right." Sehun mengukirkan senyuman kepada kedua rakannya.

Selepas tamat persekolahan , Kai meminta diri untuk tidak lepak bersama rakannya. Pada mulanya mereka tidak setuju selepas Kai memberitahu rancangannya, tapi selepas dipujuk rayu mereka membenarkan Kai pergi. Handphone yang berada di poket seluarnya vibrate.

(Mana awak Kai ?) Hara

(On my way. └(^o^)┘) Kai membalasnya dan menyimpan semula handphonenya.

Dia berlari menuju ke parking lot. Dia melihat Hara sedang menunggunya.

"Im sorry" Kai yang tercungap2 disebabkan berlari meminta maaf.

"Its okay. Jom kita pergi" Hara mengukir senyuman kepada Kai dan masuk ke dalam kereta.

--

Di hospital.

* Hara *

"Di mana pengerusi hyung?" Kai bertanya kepada salah seorang jururawat disitu.

Jururawat tersebut memberitahu bahawa pengerusi berada di dalam pejabatnya bersama Kris. Kai menarik tangan Hara dan masuk ke dalam sebuah bilik.

"Suhoo oppaa !" Hara menjerit dan terus memeluk erat Suho. Perbuatan Hara mengejutkan Kai dan juga Kris.

"Hey hey Im okay" Suho cuba untuk menenangkan Hara dengan mengusap kepala Hara.

"Mana oppa pergi ? kenapa tak telefon saya. Saya risau. Malam tu siapa lelaki misteri tu ?" Hara meluahkan segala isi hatinya.

"You may seat Suho's girlfriend" Kedengaran suara Kris.

"For your information , I am not Suho oppa's gf" Hara menjeling ke arah Kris dan duduk di sebelah Suho.

"Jadi awak siapa my lady ?" Kris menjeling Hara semula.

"Who I am is not important. Oppa cerita lah" Hara menarik lengan Suho.

"Hara , ini bukan masa yang sesuai untuk saya ceritakan. Boleh bagi saya masa ?" Suho menjelaskan kepada Hara.

"Okay" keluh Hara.

"Hyung we have a problem. Nadinya semakin lemah" Lay mencelah.

Lay oppa ? Bila dia masuk ? Wait a minute..sejak bila dia bekerja kat sini. Apa yang terjadi. Mana semua orang pergi. Aaaarrgg !!

Suho , Kris , Kai terus bergegas keluar mengikut Lay dan meninggalkan Hara bersendirian di dalam pejabat Suho. Lay merupakan doktor yang pernah merawat bapa Hara sebelum dia meninggal dunia. Hara membuat keputusan untuk pulang daripada menunggu mereka semua. Hara menaiki teksi dan berhenti di cafe milik Umin.

"Lucky Thunder" -Exo-Where stories live. Discover now