* Hara *
Hara menarik lengan Chen menuju ke luar.
"Jongdae....... are you crazy? " Muka Hara merah padam.
Chen hanya mendiamkan diri. Dia merenung setiap inci muka Hara. Chen amat merindui Hara.
"Yahh stop looking" Hara menjerit dan memukul dada Chen.
"I hear about whats happening. Are you okay ?" Chen memegang pipi Hara.
"Sepatutnya saya yang tanya awak , jongdae ah" Hara memegang tangan Chen yang berada di pipinya.
"Jom" Chen mengukir senyuman.
That corner of the lips masih charming bagi aku. Aku sayangg kau Chen. Kau adalah kawan baik aku.
Hara memeluk erat Chen dan berjalan. Hara melihat lampu amusement park. Hara mengajak Chen ke sana kerana sudah lama dia tidak pergi ke sana. Mereka terpaksa berjalan kerana Chen tidak membawa keretanya. Mereka tiba di amusement park. Chen berjalan ke kaunter bayaran untuk membeli token.
"Hara , nak main apa dekat sini ?" Chen meletakkan lengannya di bahu Hara.
"Oh nak tuuuu" Hara menunjukkan patung berwarna pink. Watak kegemaran Chen di dalam Winnie the pooh , Piglet.
"Hahaha kenapa nak yang tu ?" Chen mengangkat keningnya dan mencium dahi Hara.
"Because.. ia akan ingatkan saya kepada Mr Piglet iaitu awak jongdae ah"
"Lets play"
Permainan itu memerlukan Chen untuk tembak 26 belon dalam masa seminit untuk mendapatkan patung tersebut. Hara tertawa kecil melihat Chen menumpukan perhatian dalam permainan tersebut. Chen sanggup membuat apa sahaja untuk Hara sejak kecil lagi.
"Yeahh man" Chen bersorak kegembiraan kerana berjaya mendapatkan patung tersebut.
"Yaa.. saya dah dapat apa yang awak nak. So , jom kita masuk tu" Chen menunjuk ke arah Ghost House.
"No !" Hara ingin melarikan diri tapi sempat Chen menangkapnya dan menarik lengannya ke dalam rumah hantu.
"Aaaaaaaaaaaaaaargg bullshit ah kau hantu" Hara menjerit.
"Hahahahaha" Chen hanya gelak bila Hara menjerit.
Tiba2 sesuatu menarik patung yang dipegang Hara. Hara mengejar hantu tak guna itu. Dia menjumpai patung itu di atas kubur. Hara berpaling dan melihat Chen tiada disitu. Jantung Hara rasa nak tercabut bila melihat hantu menakutkan dia. Hara menangis teresak2 kerana dia tidak terdaya untuk berdiri kerana takut.
"Yah stop it ! I want Jongdae. Jongdaaaaeeeeee !" Hara menjerit sekuat hati dan memeluk erat patungnya.
* Flashback *
"Jongdae ah , kalau suatu hari nanti saya perlukan pertolongan awak.. apa perlu saya buat" Hara bertanya sambil memakan aiskrim yang dibeli Chen.
"Mmmmm.. how about.. You stand up. Close your eyes and sing "Lucky" song that I made for you ?"
"Lagu cina tu ? Kenapalah awak suka sangat lagu cina ? Sampai buat lagu cina lagi. Well kena tukar nama awak jadi Chen la.. hahaha macam cina tak?"
*End of flashback"
Hara teringat apa yang Chen katakan sewaktu dulu. Walaupun dalam ketakutan , Hara cuba untuk berdiri , menutup matanya dan menyanyi lagu 'Lucky' yang diajar oleh Chen dulu.
♬♪♪
Ke yi hu huan ni de ming zi, ke yi zhen xin de wo zhu ni de shou...
Yang guang ye dui zhe wo, can lan de zhao yao..Gan jue xing fu de wu ke jiu yao..
Ni zai hu huan wo de ming zi, ni qing qing de zai wo jian shang yi kao...Na yang guang yi zhi ba ni, wen rou de yong bao..
Mu bu zhuan jing ni na me shan yaoSo lucky my love..Hara membuka matanya perlahan dan..
So lucky to have you...
So lucky to be your love, I am....Kedengaran suara Chen berada di belakangnya. Hara berlari dan memeluk Chen. Hara menangis teresak2 kerana dia amat takut dengan Hantu. Chen membalas pelukan Hara dan mengusap belakang Hara. Chen membawa Hara keluar dari 'Ghost house' tersebut.
--
P/s Hello to my new reader ✋...
Thanks to those who vote my story and add on your reading list ^^* As I say before , Saya akan publish secepat yang mungkin kalau ramai pembaca. You guys were lucky sebab idea mencurah2 dekat kepala otak saya. Hahahaha andd Im sorry kalau cerita tak menarik ataupun kesalahan tatabahasa or ayat or apa2 je enjoy
YOU ARE READING
"Lucky Thunder" -Exo-
FanfictionDedicated to all Malaysian's Exostan ⓔⓧⓞ Cerita ini mengisahkan seorang gadis korea Kim Hara , yang baru sahaja tamat pembelajaran di salah satu Universiti di Australia. Dia kembali ke Korea kerana sebab2 tertentu. Dalam menyelesaikan masalahnya dia...