* Chen *
Chen amat gembira dapat luangkan masa bersama Hara. Semasa dalam ghost house. Hara tidak lagi memegang Chen.
Eh mana Hara ni ? Eh ? Ohh tak. Dia hilang ke ? Alamak.. Hara
Chen cuba untuk mendengar kalau kalau terdengar suara Hara. Chen amat risau keadaan Hara. Dia tak dapat mendengar suara Hara kerana background music dalam rumah hantu amat bising.
Chen cuba bertanya 'Hantu' yang dijumpainya. 'Hantu' tersebut menyatakan bahawa dia melihat Hara berjalan ke arah kubur. Chen pun berlari tiba2 dia mendengar suara menyanyi lagu 'Lucky'.
Dia masih ingat lagu yang aku cipta untuk dia ? Aku mesti cari dia. Dia mesti dalam ketakutan.
Chen hanya mengikut suara Hara. Chen melihat seseorang berdiri memeluk patung yang dihadiahkannya. Chen menyanyi lagu tersebut bersamanya. Hara memusing dan memeluk Chen dengan kuat.
Chen membawa Hara keluar.
"Hara awak okay tak ni ? Kita balik eh ? Saya sms Umin hyung hantar awak balik okay ?" Chen bertanya dengan penuh curiosity.
"I want to go home with you" Hara menjawab ringkas.
Chen hanya menganggukkan kepalanya dan mengeluarkan handphonenya.
((Hyung , ambil saya dekat amusement park berdekatan dengan hospital.))
((Ara. Hara with you ?))
((Ne.))
Tak lama lepastu , sebuah mercedes hitam berhenti di depan mereka. Mereka berdua masuk ke dalam kereta. Chen melihat Kris di seat memandu , dan Umin di sebelah Kris.
"Rumah dia kat mana?" Kris bertanya sambil memandang cermin pandang belakang.
"Uhmmm dia tinggal dekat rumah saya hyung"
"Mwoo !? Rumah kau" Kris memberhentikan kereta dengan mendadak membuatkan Umin terkejut.
"Yahh , gila ke apa break emergency ?" Umin menengking Kris dengan nada yang agak tinggi.
"Chen is more crazier !" Kris memandu semula dan menuju ke rumah Chen.
"Hyung , cepatlah"
--
Sampai sahaja di rumah Chen mengangkat Hara dan meletakkannya di atas katil. Chen menyelimutkan Hara dan sempat mencium dahi Hara.
"Goodnight my lil bunny" bisik Chen.
Chen tutup pintu bilik dan keluar. Chen melihat Kris duduk di sofa menyilang kaki , manakala Umin di dapur.
"Minseok hyung !" Chen memanggil Umin untuk duduk di sebelahnya.
Mata kris memandang tepat ke arah Chen untuk menunggu penjelasan. Umin yang berada di dapur duduk disebelah Chen dan meletakkan air yang berisi coke.
"Explain" Kris meneguk air yang dibawa Umin.
"She is my best friend....." Chen memandang Kris dan Umin. Dia membetulkan tempat duduknya."She scared that much not because of ghost... She lost her brother in the ghost house. Someone killed him infront of her"
"What !? Dia mesti takut gilaa. Poor her" kata Umin. Kris hanya menanggukkan kepala dan menunduk simpati.
"Hey ! Where am I" Kedengaran suara Hara dari belakang Chen.
--
P/s : Sorry lah for the late update. Busy with lesen kereta. Baru nak amik ~ Haha btw enjoy reading guys. Thanks for vote and add my story on your reading list. 사랑헤 !
YOU ARE READING
"Lucky Thunder" -Exo-
FanficDedicated to all Malaysian's Exostan ⓔⓧⓞ Cerita ini mengisahkan seorang gadis korea Kim Hara , yang baru sahaja tamat pembelajaran di salah satu Universiti di Australia. Dia kembali ke Korea kerana sebab2 tertentu. Dalam menyelesaikan masalahnya dia...