📌ZERRENİN HESABINI YAP 📌

136 33 3
                                    

Euzübillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmanirrahîm
Elhamdulillahi Rabbil Alemin
Bizleri yaratan öğreten yazdıran Allah'a hamd olsun.

ﻓَﻤَﻦْ ﻳَﻌْﻤَﻞْ ﻣِﺜْﻘَﺎﻝَ ﺫَﺭَّﺓٍ ﺧَﻴْﺮًﺍ ﻳَﺮَﻩُ ﴿٧﴾

7- Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu görür.
ﻭَﻣَﻦْ ﻳَﻌْﻤَﻞْ ﻣِﺜْﻘَﺎﻝَ ﺫَﺭَّﺓٍ ﺷَﺮًّﺍ ﻳَﺮَﻩُ﴿٨﴾

8- Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu görür.

Yaptığı şeylerin hesabını vereceğine inanmayan bir insanın hayatının müstakîm olması düşünülemez!

En kısa surelerden birinin sonunda yer alan bu ayet hemen hemen her müslümanın ezberindedir. Belki de “nasılsa bunu zaten biliyoruz!” şeklinde bir ülfet, bir kanıksama ile çoğu zaman, anlamı üzerinde düşünmeksizin okuyup geçeriz. Bu makalemizde Peygamber Efendimiz’in (aleyhissalâtü vesselâm) el-cami’atu’l-fezze (eşi bulunmayan ve pek kapsamlı ayet) diye nitelendirdiği bu ayetin telkin ettiği başlıca manalar üzerinde durup müfessirlerimizin açıklamalarını özetlemeye çalışacağız.

Önce zerre’yi tanımlayalım. Eski müfessirlere göre, zerre, gözle neredeyse görülemeyecek derecede küçük karınca veya insanın elini toprağa vurduktan sonra silkelerken ortaya çıkan toz; yahut gün ışığı hüzmesinde ancak görünebilen toz demektir. Ancak bu toz bile çıplak gözle görülebilir. Ama zerre en hassas mikroskoplarla bile görülemez. Sadece atom fiziği uzmanlarının ne gözü, ne mikroskopları ile göremeyip teorik olarak hayallerinde bildiği, ancak eserleriyle var olduğu anlaşılan bir şeydir.

Müfessirlerimiz bu ayet-i kerimenin tefsirinde müteaddit ihtimaller üzerinde dururlar. Bunlardan birincisi: “يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُم” ayetinin delaletiyle, kıyamette insanların dünyada yaptıkları işler ortaya konulacaktır. Bundan maksat, bizzat o amelleri gösterme olmayıp onların yazılı kayıtlarını göstererek karşılıklarının verilmesidir.[3] Yani insanların dünya hayatında işledikleri amellerin âhirette karşılığını almalarından bahsetmektedir. Taberî (ö.310/923) önce bu tefsiri benimser. Abdullah İbn Abbas (radıyallahu anh) “Mümin olsun, kâfir olsun dünyada hayır veya şer olarak ne yapmış ise Allah âhirette onu karşısına getirecektir. Mümine sevaplarını ve günahlarını gösterecek, sonra günahlarını affedecektir. Kâfirin ise sevaplarını reddedip, günahları sebebiyle onu cezalandıracaktır.

Mahşerde kişinin amel defterinin sağ tarafından verilmesi onun dünya hayatında Allah’ın emrine uygun, dürüst ve erdemli bir hayat yaşadığını, dolayısıyla sicilinin temiz olduğunu gösterir. Bu durumda olan kimse Allah'ın lütfuyla kurtuluşa erenlerden olduğunu anlar ve “Alın, kitabımı okuyun" diyerek mutluluğunu başkalanyla paylaşmak ister.

Aynı şekilde amel defterini sol tarafında alacaklar olanlar. Onlar da kitaplarını almak istemeyecekler hatta okumak bile.. Ama açıp okuyacaklar ve diyecekler ki vay halimize zerre bile yazılmış.

Kullandığımız Android telefon tablet bilgisayarları ve bunlar vasıtasıyla kullanıyor olduğumuz Uygulamalar sizce bu uygulamalarda yaptıklarınızı hesaplarınızı mesajlarınızı ahirette görmeye ve Allahın huzurunda onları okumaya hazır mısınız?

Bunu yapabilir misiniz?

Düşünün yaptığımız takipler
ROMANTİK MÜSLÜMANCILIK adı altında dini alet edipte yazıp/okuduğumuz birde bu kitaplarınızı okuyan kişilerin de günahını sizin üstünüze alma durumunuz var çünkü vesile oluyorsunuz.

Msjlarınız
Beğenileriniz
Ve daha neler neler?

Hergün yatmadan önce bir düşün
Bunları yaptım ama

Ne geçti elime?
Ne kazandırdı bana?

Bir karar ve kendine şunu söyle

Evet ben çok düşündüm ve ben bu dünyada yaptığımız her zerrenin hesabını verecek ve bu takip ve msjların dahi hesaba katılacağını biliyor ve bunları işleyerek kendim günaha girmek istemiyorum. Vaktimi boş şeylerle kaybetmek istemiyorum de ve temizle.

Lütfen  kendinizi günah ateşine girmeyin ve sebepte olmayın.

Size haram olan erkek/bayan konuşmayın takip etmeyin. Her yaptığın bir zerrenin hesabını vereceksin ve düşün sana haram olan bir bayan ve erkeği takip etmek konuşmak sana bişey kazandırmıyor günahtan nefsine hoş gelmekten başka. İşte bu yüzden hesaba çekileceksin düşün nasıl hesap vereceksin.

Eğer yaptığını yanlış görmüyorsan o zaman imanını sorgula kardeşim.

Ve son olarak
Şu hadisi paylaşmak istiyorum.

Ebu Mesûd (r.a.)'dan (rivayet edildiğine göre) Rasulullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:
"İnsanların ilk Peygamberlikten beri duyageldikleri sözlerden bi­ri; utanmazsan dilediğini yap! sözüdür." (1)

1)Buharı, enbiya 54, edeb 78; İbn Mâce, zühd 17; Muvattâ, sefer 46; Ahmed b. Hanbel, IV, 121-122, V, 273.
Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/63

Rabb-i Rahîm’imiz zerreyi bile hesaba katarak yaşamayı nasib eylesin ve hesap günü bizi mahcup etmesin. Amin



İSLAMI YAŞA(T)MAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin